Formula 1: Οι «καμπάνες» ήχησαν δυνατά το 2024 - Τριπλασιάστηκαν οι ποινές στους πιλότους


Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως η σεζόν των μεγάλων… ποινών! Οι «καμπάνες» σε ομάδες και πιλότους της Formula 1 έκαναν την FIA πλουσιότερη κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ!

  • ΦΩΤ.: McLaren Racing Media - Artist Simon Galloway
  • 7/1/2025

Το 2024 ήταν μία από τις πιο ανταγωνιστικές σεζόν της F1 των τελευταίων χρόνων και υπήρξε πολλή δράση, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Κι ως εκ τούτου, η FIA είχε πολλή δουλειά από την πρώτη εκκίνηση της σεζόν στο Μπαχρέιν, μέχρι την ολοκλήρωση της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι, επιβάλλοντας συνολικά 208 ποινές, με τις 51 από αυτές να περιλαμβάνουν και χρηματικό πρόστιμο.

Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, οι ποινές που επιβλήθηκαν στους οδηγούς ανήλθαν συνολικά σε 332.900 ευρώ. Ωστόσο, εξ’ αυτών κάποιες επιβλήθηκαν με αναστολή, όπερ σημαίνει πως για να πληρωθούν θα πρέπει να επαναληφθεί το ίδιο ή βαρύτερο παράπτωμα. Ως εκ τούτου, από τις 332.900 ευρώ, η FIA θα εισπράξει άμεσα 270.400 ευρώ.

Το συγκεκριμένο ποσό είναι σχεδόν τριπλάσιο από το αντίστοιχο του 2023, κυρίως λόγω της οδηγίας της FIA προς τους αγωνοδίκες να είναι πιο αυστηροί απέναντι σε όσους υποπίπτουν σε παραβάσεις των κανονισμών.

Για παράδειγμα, ο Yuki Tsunoda στην Αυστρία τιμωρήθηκε με 40.000 ευρώ, επειδή έβριζε μέσω της ενδοεπικοινωνίας και αυτά ακούστηκαν και στην τηλεοπτική μετάδοση!

Επίσης, ο Carlos Sainz τιμωρήθηκε με πρόστιμο 25.000 ευρώ επειδή διέσχισε κάθετα την πίστα της Σιγκαπούρης έπειτα από εγκατάλειψη κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων, ενώ ο Lando Norris κλήθηκε να πληρώσει 50.000 ευρώ για παρόμοιο παράπτωμα στο Μαϊάμι.

Επιπλέον, η FIA άλλαξε τους κανονισμούς και πλέον το ανώτατο πρόστιμο που μπορεί να επιβληθεί σε οδηγό δεν είναι 250.000 ευρώ, αλλά 1 εκατομμύριο ευρώ.

Όλα αυτά, βεβαίως, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των πιλότων. Μέσω του συνδικαλιστικού οργάνου τους, της GDPA, οι πιλότοι έστειλαν ανοιχτή επιστολή στον πρόεδρο Mohammed Ben Sulayem, ζητώντας αιτιολόγηση των αυξημένων ποινών. Οι οδηγοί απαίτησαν οικονομική διαφάνεια από το διοικητικό όργανο του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού κι επέκριναν την έλλειψη σαφήνειας αναφορικά με τον τρόπο χρήσης των χρημάτων που εισπράττονται από τις ποινές.

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, απαντώντας στην επιστολή ξεκαθάρισε πως δεν είναι δουλειά των πιλότων να αμφισβητούν τον τρόπο λειτουργίας της FIA. Ωστόσο, παρείχε μια γενική επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο τα χρήματα που συλλέγονται από τη FIA χρησιμοποιούνται για την προώθηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο, κυρίως στην βάση της πυραμίδας, ήτοι στις μικρές ηλικίες και στα αναπτυξιακά προγράμματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Πέντε (πολύ) πρόωρες προβλέψεις για το 2025

Η «πρωτιά» για την οποία ο Charles Leclerc δεν (πρέπει να) αισθάνεται υπερήφανος!

Το ρεκόρ που φτάνει ο Antonelli πριν καν οδηγήσει για τη Mercedes