Όσοι ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι μεγάλοι Πρωταθλητές πολλές φορές κατά τη διάρκεια της καριέρας τους «δελεάζονται» από το να συμμετάσχουν και σε άλλες μορφές αγώνων, διαφορετικές απ’ αυτή στην οποία πρωταγωνιστούν.
Ο Sebastien Loeb, για παράδειγμα, κατέκτησε εννέα Πρωταθλήματα στο WRC, όμως δεν έχασε την ευκαιρία να οδηγήσει τόσο στο Rally Dakar και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, όσο και στις 24 ώρες του Le Mans.
Στο τέλος της σεζόν του 2007, ο Αλσατός διεκδικούσε τον τίτλο μαζί με τον Marcus Gronholm και η F1 σίγουρα δεν ήταν στο μυαλό του. Σύντομα, όμως, έμαθε ότι θα είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει ένα μονοθέσιο της Renault.
Ο Loeb οδήγησε μια ανεπίσημη δοκιμή F1. Είχε ήδη κάποια εμπειρία στην οδήγηση σε πίστα, έχοντας ήδη λάβει μέρος στο Le Mans σε εκείνο το στάδιο. Ωστόσο, το μυαλό του ήταν ήδη στραμμένο στη σεζόν του 2008 στο WRC, καθώς ο Gronholm είχε αποσυρθεί και ο Mikko Hirvonen είχε γίνει ο νούμερο ένα οδηγός της Ford. Η σεζόν αναμενόταν να είναι πολύ δύσκολη για τον Γάλλο, αν και στο τέλος χαμογέλασε και πάλι αυτός, κερδίζοντας 11 αγώνες.
Η Red Bull είχε γίνει μεγάλος χορηγός της Citroen και ο Loeb είχε πλέον μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δοκιμάσει ξανά ένα μονοθέσιο της F1. Αυτή τη φορά, ωστόσο, επρόκειτο για επίσημη δοκιμή της F1.
«Μου πρόσφεραν την ευκαιρία να δοκιμάσω το μονοθέσιο σε ένα επίσημο τεστ στη Βαρκελώνη. Απλά μου ήρθε σαν μια τόσο απίστευτη ευκαιρία να δοκιμάσω ένα τέτοιο αυτοκίνητο», τόνισε ο Loeb μιλώντας στο DirtFish.
Και συνέχισε: «Για να είμαι ειλικρινής, δεν το έβλεπα ως μελλοντική επιλογή εκείνη τη στιγμή. Αλλά δεν σου δίνεται κάθε μέρα η ευκαιρία να οδηγήσεις ένα μονοθέσιο της Formula 1, οπότε προσπάθησα να το πάρω σοβαρά».
Ο Loeb σημείωσε τον όγδοο ταχύτερο χρόνο από τους 17 οδηγούς που συμμετείχαν στις δοκιμές, κάτι που δεν το αψήφησαν οι άνθρωποι της Red Bull. Έτσι, όταν περίπου στα μισά της σεζόν του 2009 ο Sebastien Bourdais ήταν με την πλάτη στον τοίχο, έπειτα από μια σειρά πολύ κακών αποτελεσμάτων, το όνομα του Loeb έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων για την Toro Rosso.
Ο Bourdais εν τέλει αντικαταστάθηκε από τον Jaime Alguersuari, όμως, όπως τόνισε ο Loeb, «ήταν μια μέρα που θυμάμαι ακόμα πολύ καλά. Επιστρέφαμε αεροπορικώς από ένα ράλι στην Αργεντινή, όταν δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον διευθυντή μηχανοκίνητου αθλητισμού της Red Bull. Με ρώτησε αν θα με ενδιέφερε να οδηγήσω μέχρι το τέλος της σεζόν της Formula 1, αντικαθιστώντας τον Bourdais. Φυσικά, δεν ήταν μια πρόταση που μπορούσες να αρνηθείς, οπότε αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο project και ξεκίνησα τη φυσική προπόνηση γι' αυτό».
Ωστόσο μια σειρά από ανεπιτυχή αποτελέσματα στο WRC είχαν αρχίσει να θέτουν σε… κίνδυνο την υπόθεση «τίτλος» και το Project «Formula 1» μπήκε για λίγο στο… ψυγείο. Ο Loeb εν τέλει κέρδισε και πάλι το πρωτάθλημα, αλλά με μόλις έναν βαθμό διαφορά από τον Hirvonen. Το όνειρο του Αλσατού για συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 δεν είχε ακόμη σβήσει. Του προσφέρθηκε η ευκαιρία να αγωνιστεί στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, όμως η FIA δεν του έδωσε την πολυπόθητη και άκρως απαραίτητη super license, χωρίς την οποία δεν θα μπορούσε να λάβει μέρος σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC: Η ώρα της μεγάλης αλλαγής για διαχρονικό «αστέρα» των αγώνων ράλι
WRC: Με Munster και McErlean η M-Sport το 2025!
WRC: Καταργούνται οι βαθμοί του Σαββάτου για το 2025 - Εφαρμογή cost cap το 2027