Το παζλ του grid της Formula 1 για το 2025 ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των οδηγών που θα βρεθούν στις δύο ομάδες της «οικογένειας» της Red Bull. Ο Sergio Perez είδε το συμβόλαιό του με την ομάδα από το Milton Keynes να διακόπτεται πρόωρα, με τον Liam Lawson να παίρνει τη θέση του στο πλευρό του Max Verstappen, ενώ στην RB θα τοποθετηθούν οι Yuki Tsunoda και Isack Hadjar, με τον δεύτερο να προάγεται από την junior ακαδημία της Red Bull.
Το τοπίο πλέον έχει ξεκαθαρίσει: Το grid θα αποτελείται από μια μίξη οδηγών με χρόνια πείρας και 100άδες αγώνες στη φαρέτρα τους, αλλά κι οδηγών που μόλις ξεκινούν την καριέρα τους στην υψηλότερη κατηγορία μονοθεσίων στο παγκόσμιο στερέωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ας γνωρίσουμε τους rookies που θα κληθούν να αποδείξουν την αξία τους το 2025...
Andrea Kimi Antonelli
Πρόκειται για έναν οδηγό που «πήδηξε» μερικές τάξεις πριν βρεθεί στη Formula 1 και θεωρείται από πολλούς ως το επόμενο μεγάλο αστέρι του σπορ. Έχει κερδίσει όλα τα πρωταθλήματα που έχει τρέξει στις junior κατηγορίες, από τα καρτ μέχρι και τη Formula 4, από την οποία προάχθηκε κατευθείαν στη Formula 2, χωρίς να περάσει πρώτα από τη Formula 3, όπως είθισται.
Εκεί, ο Ιταλός junior πιλότος της ακαδημίας της Mercedes κατάφερε να κατακτήσει το κορυφαίο σκαλί του βάθρου 2 φορές, φέρνοντας επίσης μια τρίτη θέση στον αγώνα Feature του Μπακού. Ολοκλήρωσε τη σεζόν του στην 6η θέση της βαθμολογίας των οδηγών με συνολικά 113 βαθμούς. Έχοντας αγωνιστεί μόλις μία χρονιά στη Formula 2, η αποστολή του 18χρονου πιλότου στη Formula 1 είναι αρκετά απαιτητική, αφού έρχεται να αντικατασήσει τον Lewis Hamilton στη Mercedes.
Oliver Bearman
Μπορεί να έχει ολοκληρώσει ήδη τρεις αγώνες στη Formula 1, όμως το 2025 θα είναι η πρώτη του πλήρης σεζόν στη Formula 1. Κέρδισε τον πρώτο του τίτλο το 2021 στην ιταλική Formula 4, ενώ την ίδια χρονιά κέρδισε και την ADAC F4. Το 2022 προστέθηκε στην ακαδημία νέων οδηγών της Ferrari το 2022, όπου αγωνίστηκε με την Prema στη Formula 3, ολοκληρώνοντας τη χρονιά στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Το 2023 έκανε το βήμα στη Formula 2, όπου παρέμεινε και το 2024.
Ο πρώτος αγώνας του στη Formula 1 ήρθε το 2024 στη Σαουδική Αραβία, όπου αντικατέστησε τον Carlos Sainz στη Ferrari εξαιτίας της επείγουσας χειρουργικής επέμβασης σκωληκοειδίτιδας που υπεβλήθη ο Ισπανός. Ο Bearman έφερε την 7η θέση, κερδίζοντας τους πρώτους του βαθμούς. Το 2024 τον είδαμε να οδηγεί μονοθέσιο της Formula 1 ακόμη δύο φορές, παίρνοντας τη θέση του Kevin Magnussen στη Haas στο Αζερμπαϊτζάν και το Σάο Πάολο.
Gabriel Bortoleto
Ο Βραζιλιάνος μαθητευόμενος του Fernando Alonso σίγουρα αξίζει να βρίσκεται στο grid του 2025. Έκανε το ντεμπούτο του στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων το 2020 στην ιταλική Formula 4, όπου έφερε την πρώτη του νίκη, ενώ το 2023 κατέκτησε το πρωτάθλημα της Formula 3 ως rookie και ταυτόχρονα έγινε οδηγός εξέλιξης της McLaren.
Την επόμενη χρονιά και μετά από μια εκπληκτική μάχη μέχρι το τέλος με τον Isack Hadjar, ο Gabriel Bortoleto κατέκτησε τον τίτλο της Formula 2 στην πρώτη του χρονιά στο πρωτάθλημα. Η McLaren τον αποδέσμευσε από τα καθήκοντά του ως οδηγού εξέλιξης και δοκιμών πριν το τέλος της σεζόν του 2024, ανοίγοντας τον δρόμο για την προαγωγή του στη Formula 1, όπου θα βρεθεί το 2025 με την ομάδα της Sauber.
Jack Doohan
Ο Jack Doohan προέρχεται από μια παραδοσιακά πρωταθληματική οικογένεια, όντας γιος του 5 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή μοτοσυκλετών (500cc), Mick Doohan. Ο νεαρός Αυστραλός υπήρξε μέρος της ακαδημίας νέων οδηγών της Alpine από το 2022 και τελικά θα οδηγήσει για τη «μεγάλη» ομάδα το 2025.
Ξεκίνησε την πορεία του στους αγώνες μονοθεσίων το 2018, όταν συμμετείχε στο βρετανικό πρωτάθλημα της Formula 4, όπου κατέλαβε την 5η θέση στη βαθμολογία των οδηγών. Ταυτόχρονα ολοκλήρωσε μερικούς αγώνες στην ADAC F4 και το αντίστοιχο πρωτάθλημα της Ιταλίας, περνώντας σε μονοθέσια τύπου Formula 3 το 2019, ξεκινώντας από την ασιατική F3. Το 2020 έκανε το βήμα στη Formula 3 της FIA, περνώντας εκεί δύο σεζόν. Ολοκλήρωσε το 2021 στη δεύτερη θέση και ταυτόχρονα συμμετείχε σε 6 αγώνες της Formula 2, στην οποία προήχθη την επόμενη χρονιά σε πλήρες πρόγραμμα.
Το 2023, στην τρίτη του σεζόν στο πρωτάθλημα κι έχοντας πλέον μεταβεί από την MP Motorsport στην Invicta Virtuosi, ο Doohan κατάφερε να έρθει στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των οδηγών, «χτίζοντας» το βιογραφικό του για τη Formula 1. Κι ο Doohan έχει κάνει ήδη το ντεμπούτο του στη Formula 1, αντικαθιστώντας τον Esteban Ocon στον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2024 στο Άμπου Ντάμπι, όπου τερμάτισε στη 15η θέση.
Isack Hadjar
Με καταγωγή από τη Γαλλία και την Αλγερία, ο Isack Hadjar είναι ένας πολλά υποσχόμενος οδηγός. Η πορεία του στους αγώνες μονοθεσίων ξεκίνησε το 2019, όταν συμμετείχε στη γαλλική Formula 4, όπου ολοκλήρωσε τη σεζόν του στην έβδομη θέση. Το 2020, ο Hadjar επέστρεψε στο πρωτάθλημα για να πάρει την τρίτη θέση, δείχνοντας την ανταγωνιστική του πλευρά.
Τις επόμενες δύο σεζόν, ο 20χρονος πιλότος ασχολήθηκε με αγώνες Formula Regional στο ευρωπαϊκό και το ασιατικό πρωτάθλημα, φέρνοντας την πέμπτη και την τρίτη θέση, αντίστοιχα. Το 2022 προάχθηκε στη Formula 3, όπου κατάφερε να κερδίσει 3 φορές και να ανέβει στο βάθρο συνολικά 5 φορές. Το 2023 ξεκίνησε την πορεία του στο πρωτάθλημα της Fomula 2, με το highlight της μέχρι τώρα καριέρας του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό να έρχεται το 2024, όπου ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα στη δεύτερη θέση, μετά από μια μάχη με τον Gabriel Bortoleto, ο οποίος τελικά κέρδισε τον τίτλο.
Liam Lawson
Ακόμη μια περίπτωση για την οποία δεν μπορούμε να πούμε ακριβώς ότι είναι rookie, αφού έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 από το 2023 ακόμη, όταν χρειάστηκε να αντικαταστήσει τον Daniel Ricciardo όταν ο Αυστραλός τραυματίστηκε στο GP Ολλανδίας, μένοντας εκτός για αρκετές εβδομάδες. Το 2024, ο Liam Lawson επέστρεψε στο grid αυτή τη φορά πέρνοντας τη θέση του Ricciardo στην RB για τους τελευταίους αγώνες της σεζόν, με την «οικογένεια» της Red Bull να χάνει την πίστη της στον 35χρονο.
Πριν καταφέρει να βρεθεί στο grid της Formula 1, ο 22xρονος Lawson πέρασε από τη Formula 4 Αυστραλίας το 2017, όπου ήρθε δεύτερος στη βαθμολογία των οδηγών, ενώ το 2018 αγωνίστηκε στην ADAC Formula 4, λαμβάνοντας την ίδια θέση. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο σεζόν στη Formula 3, όπου ήρθε 11ος και 5ος το 2019 και το 2020, αντίστοιχα, ενώ ταυτόχρονα κέρδισε το Toyota Racing Series του 2019 κι ήρθε δεύτερος στο πρωτάθλημα του 2020. Ακολούθησαν δύο σεζόν στη Formula 2, με τον Lawson να έρχεται 9ος στη βαθμολογία του 2021 και 3ος στην αντίστοιχη του 2022.
Εκτός αυτού, ο Νεοζηλανδός έχει συμμετάσχει σε πρωταθλήματα όπως εκείνο του DTS, το 2021, όπου ήρθε δεύτερος στη γενική κατάταξη, αλλά και στη Super Formula, το 2023, όπου ολοκλήρωσε τη σεζόν επίσης στη δεύτερη θέση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Οι οδηγοί ψήφισαν τους κορυφαίους της χρονιάς - Η μεγάλη έκπληξη στο top10