«Πώς γίνεται αυτό;» θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος. Αρχικά να πούμε ότι ένα Grand Prix χωρίζεται σε τρία μέρη. Τις ελεύθερες δοκιμές, τους προκριματικούς και τον κύριο αγώνα, με το τελευταίο να είναι και αυτό που μετράει στο αν κάποιος «έτρεξε» ή συμμετείχε στον αγώνα.
Βάζοντας κάτω τους αριθμούς και τα γεγονότα μπορεί να διαπιστωθεί ότι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στήθηκε στο grid της εκκίνησης 396 φορές και έτσι επίσημα το Μεξικό θα είναι η 397η παρουσία του. Αν τώρα το δούμε σαν συνολική παρουσία σε ένα Grand Prix και όχι τις συμμετοχές σε αγώνες τότε ναι, το GP του Μεξικό θα είναι το 400ο της καριέρας του.
Ας δούμε αναλυτικά του επίμαχους αγώνες:
Grand Prix Βελγίου 2001
Πίσω στο μακρινό 2001 ο Fernando Alonso έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 με την ομάδα της Minardi. Στο πρώτο αγώνα της καριέρας του και συγκεκριμένα στη πίστα του Spa-Francorchamps, ενώ είχε καταταχτεί στην 20η θέση του grid είχε δύο εξόδους και στη συνέχεια η μετάδοση του κιβωτίου έσπασε κατά την διάρκεια του τρίτου γύρου των δοκιμών. Παρόλα αυτά ο Ισπανός θα συμμετείχε κανονικά στον αγώνα αλλά μετά από το πολύ δυνατό ατύχημα του Luciano Burti ο αλυτάρχης έδειξε τη κόκκινη σημαία κάτι που εκείνη την εποχή σήμαινε ότι θα γινόταν νέα εκκίνηση από την αρχή αλλά με λιγότερους γύρους (36 από 44). Έτσι απόφάσισε να μη τρέξει...
Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών 2005
Συνέχεια με το GP των Ηνωμένων Πολιτειών του 2005. Στην πίστα στην Ιντιανάπολης διαδραματίστηκε ίσως ένα από τα πιο ντροπιαστικά συμβάντα για την FIA στην ιστορία της Formula 1. Η άσφαλτος στο οβάλ κομμάτι της πίστας έκανε τα ελαστικά της Michelin, η οποία εφοδίαζε όλες τις ομάδες εκείνη την εποχή εκτός από την Ferrari την Minardi και την Jordan, να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υψηλές ταχύτητες που είχαν τα μονοθέσια σε εκείνο το σημείο με αποτέλεσμα να είναι πολύ επικίνδυνα. Έτσι και μέτα την άρνηση της FIA να κάνει αλλαγές στην πίστα (το Indianapolis Motοr Speedway μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα τις απαιτήσει ή το είδος του αγώνα που διεξάγεται) όλες οι ομάδες που χρησιμοποιούσαν ελαστικά Michelin αποφάσισαν να αποσυρθούν από τον αγώνα με τον Fernando Alonso να είναι ένας από αυτούς τους 13 οδηγούς, Για την ιστορία ο αγώνας ολοκληρώθηκε με μόλις έξι μονοθέσια να τρέχουν.
Grand Prix Μπαχρέιν 2016
Το συμβάν έγινε κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του πρωταθλήματος του 2016 στον αγώνα της Αυστραλίας, κατά το οποίο ο Alonso είχε ένα τρομακτικό ατύχημα στον 17ο γύρο, με το μονοθέσιο του να καταστρέφεται ολοσχερώς και τον ίδιο να την γλυτώνει με αμυχές. Όμως, κατά την διάρκεια της επανεξέτασης εντοπίστηκα αρκετοί μώλωπες, ένα σπασμένο πλευρό και ένας οριακά τρυπημένος πνεύμονας. Έτσι οι γιατροί ακολουθώντας τα πρωτόκολλα απαγόρευσαν τη συμμετοχή του στον αγώνα και η McLaren έδωσε τη θέση του Stoffel Vendoorne ο οποίος, μάλιστα, τερμάτισε στην 10η θέση.
Grand Prix Ρωσίας 2017
Τέταρτο και τελευταίο γεγονός είναι η εγκατάλειψη που είχε με την McLaren-Honda κατά τη διάρκεια του γύρου ζεστάματος, εξαιτίας προβλημάτων στα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν του επέτρεψαν καν να φτάσει μέχρι τα pits. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκείνη τη χρονιά το μονοθέσιο της αντιμετώπιζε σχεδόν σε κάθε αγώνα προβλήματα.
Παρόλα αυτά, αν μετρήσουμε συνολικές συμμετοχές σε Grand Prix και όχι αποκλειστικά τις συμμετοχές σε αγώνες, ο Fernando Alonso φτάνει τον αριθμό 400 στο Μεξικό. Για να το γιορτάσει, η ομάδα του τού ετοίμασε ένα πολύ εντυπωσιακό κράνος αποκλειστικά για τον αγώνα στο Μεξικό.
Ας δούμε μερικά από τα χαρακτηριστικότερα σημεία της καριέρας του:
- 2 παγκόσμιοι τίτλοι (2005, 2006)
- 32 νίκες
- 2.329 πόντοι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα
- 106 φορές ανέβηκε στα σκαλιά του βάθρου των νικητών
- 22 pole positions
- 26 ταχύτεροι γύροι
- Περισσότεροι από 72.750 γύροι σε πίστες πίσω το τιμόνι μια Formula 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: «Η μοναδική μου προτεραιότητα είναι ο τρίτος παγκόσμιος τίτλος στην F1»
Fernando Alonso: Φαινόμενο ετών 43!
Επίσημο: Ο Alonso συνεχίζει με την Aston Martin μέχρι το 2026