«Καμπανάκι» της FIA στη McLaren για το 'mini-DRS' - Τι καλείται να αλλάξει


Η FIA ζήτησε από τη McLaren να τροποποιήσει την πίσω αεροτομή της, μετά από παράπονα άλλων ομάδων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MCLAREN RACING - SIMON GALLOWAY
  • 20/9/2024

Το πιο «καυτό» θέμα συζήτησης κατά τη διάρκεια του GP Αζερμπαϊτζάν, όπως και μετά την ολοκλήρωση αυτού, ήταν το επονομαζόμενο 'mini-DRS' της McLaren, που την έχει κάνει να πετάει εδώ και μερικούς αγώνες.

Η πίσω αεροτομή της MCL36 έχει εξοπλιστεί με ένα σύστημα που φέρεται να μειώνει την οπισθέλκουσα του μονοθεσίου, αυξάνοντας τελικά την τελική ταχύτητα. Ουσιαστικά, το flap που ανοίγει κατά την ενεργοποίηση του DRS σηκώνεται ελάχιστα, δημιουργώντας ένα κενό κι ουσιαστικά ένα δεύτερο, σαφώς μικρότερο -και σίγουρα άτυπο- DRS.

Η McLaren πέρασε κάθε έλεγχο και δε βρέθηκε να έχει υποπέσει σε κάποια παρατυπία, με τη FIA να κάνει ξεκάθαρο ότι η πίσω αεροτομή της ομάδας από το Woking είναι καθ' όλα νόμιμη. Ωστόσο, την πρώτη μέρα αγωνιστικής δράσης του GP Σιγκαπούρης, έγινε γνωστό ότι η FIA ζήτησε από τη McLaren να αλλάξει τον σχεδιασμό της αεροτομής, έτσι ώστε να απενεργοποιηθεί το 'mini-DRS'.

Η ομάδα θα συνεχίσει να μπορεί να χρησιμοποιεί την ίδια ακριβώς πίσω πτέρυγα που είχε στο Μπακού, όμως αυτή τη φορά χωρίς το εύκαμπτο μέρος της.

Αυτή η παρέμβαση της FIA έρχεται μετά από αρκετά παράπονα άλλων ομάδων, παρόλο που σε προηγούμενη δήλωσή του, ο οργανισμός είχε επιβεβαιώσει τη νομιμότητα του συστήματος της McLaren.

Ένας team principal μίλησε στο Motorsport.com σχετικά: «Η ελαστικότητα των αεροδυναμικών έχει αποτελέσει παράγοντας εδώ κι αρκετά χρόνια, κι ακόμη κι αν μια πτέρυγα περάσει τις δοκιμές της FIA, οι κανονισμοί παραμένουν ξεκάθαροι - το μέρος δεν μπορεί να σχεδιαστεί προκειμένου να είναι εύκαμπτο.

«Εμπιστευόμαστε την FIA να κρίνει τα όρια αυτού. Φυσικά, τα πάντα είναι εύκαμπτα μέχρι έναν συγκεκριμένο βαθμό, όμως τι είναι αποδεκτό και τι όχι;

«Αρχίζουμε να βλέπουμε ότι κάποιοι εκμεταλλεύονται τους κανονισμούς, και πιστεύω ότι είναι στο χέρι της FIA να αποφασίσει αν αυτό είναι αποδεκτό, στην οποία περίπτωση όλοι θα ακολουθήσουν την ίδια γραμμή, ή αν εμπίπτει στους κανονισμούς, σύμφωνα με τον τρόπο που είναι γραμμένοι.

«Υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το ποιος κάνει τι αυτή τη στιγμή, προφανώς με την πίσω αεροτομή της McLaren και το ερώτημα του αν αυξάνει την απόδοση του μονοθεσίου να μονοπωλούν το ενδιαφέρον μετά το Μπακού. Φυσικά και την αυξάνει.

«Γι αυτό το κυνηγούν όλοι. Όμως έχει να κάνει με το τι είναι λογικό, και ποιος μάς κοροϊδεύει.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πότε θα έρθει η νέα μεγάλη αναβάθμιση της Mercedes - Πού στοχεύει

Preview και πρόγραμμα GP Σιγκαπούρης: Με 4 ζώνες DRS ο αγώνας στη Marina Bay

Leclerc για τη χαμένη νίκη στο GP Αζερμπαϊτζάν: «Έπρεπε να αμυνθώ περισσότερο»