McLaren: Τι είναι το mini-DRS που έχει κάνει την MCL38 να «πετάει» στην πίστα (video)


Φαίνεται πως η McLaren έχει βρει έναν τρόπο να αυξάνει την τελική της ταχύτητας μέσω της πίσω πτέρυγας, ακόμα και χωρίς να έχει ενεργοποιημένο το DRS.

  • ΦΩΤΟ: Andrew Ferraro/McLaren
  • 16/9/2024

Στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, ο Oscar Piastri «έκλεψε» τη νίκη από τα χέρια του Charles Leclerc, με ένα επιθετικό προσπέρασμα μετά τα pit stops και με τρομερή άμυνα για τους περίπου 40 γύρους απέμεναν μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας.

Ο Leclerc στάθηκε ανίκανος να πλησιάσει αρκετά τον Piastri σε κάθε προσπάθειά του να περάσει εκ νέου στην πρωτοπορία του αγώνα, καθώς ο Αυστραλός έκλεινε την εσωτερική και παράλληλα έμοιαζε να έχει το πάνω χέρι στην τελική ταχύτητα.

Σε ένα από τα αρκετά πλάνα από την T-cam του μονοθέσιου του Piastri που έδειχνε προς τα πίσω, κάποιοι... αετομάτηδες εντόπισαν ένα κενό ανάμεσα στο πάνω και στο κάτω μέρος της πίσω πτέρυγας.

Συγκεκριμένα, το flap που ανήκει κατά την ενεργοποίηση του DRS έμοιαζε να σηκώνεται ελάχιστα, δημιουργώντας ένα κενό παρεμφερές με αυτό που ανοίγει όταν είναι ενεργό το εν λόγω σύστημα, με αποτέλεσμα να μειώνεται -έστω και λίγο- η οπισθέλκουσα του μονοθέσιου.

Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται και η τελική ταχύτητα, ακόμα κι όταν το DRS είναι κλειστό.

Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη τοποθέτηση από τον ανταγωνισμό ή την ίδια τη McLaren, καθώς δεν προκύπτει ακόμα ζήτημα νομιμότητας.

Το account @justformulacar στο X εξηγεί με τον πιο παραστατικό τρόπο, μέσω γραφικών, τη λειτουργία αυτού του τύποις συστήματος:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Πρώτη η McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το GP Αζερμπαϊτζάν

Leclerc για τη χαμένη νίκη στο GP Αζερμπαϊτζάν: «Έπρεπε να αμυνθώ περισσότερο»