GP Αζερμπαϊτζάν: Δεύτερη νίκη καριέρας για τον Piastri - Τράκαραν Sainz και Perez


Ο Oscar Piastri πήρε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο Μπακού, με τον Charles Leclerc να μένει δεύτερος και τον George Russell να επωφελείται από το ατύχημα των Sainz και Perez στον τελευταίο γύρο, ανεβαίνοντας στην τελευταία θέση του βάθρου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: McLaren Racing - Simon Galloway
  • 15/9/2024

Ο Oscar Piastri πήρε το προβάδισμα του GP Αζερμπαϊτζάν, ολοκληρώνοντας ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Charles Leclerc λίγο πριν τη μέση του αγώνα και δεν το έχασε ποτέ. Ο Αυστραλός σκαρφάλωσε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου κι αρνήθηκε από τον Μονεγάσκο την πρώτη του νίκη στο Μπακού που τόσο επιθυμεί, παίρνοντας τη δική του δεύτερη νίκη καριέρας. Τρίτος τερμάτισε ο George Russell μετά το ατύχημα των Sergio Perez και Carlos Sainz, που μέχρι τον τελευταίο γύρο ήταν στην 3η και 4η θέση, αντίστοιχα.

Ο αγώνας ανά γύρο

Εκκίνηση: Ο Charles Leclerc διατήρησε την πρωτοπορία του αγώνα κάνοντας μια καθαρή εκκίνηση. Ταυτόχρονα, ο Sergio Perez πέρασε τον Carlos Sainz για την τρίτη θέση κι ο Max Verstappen τον George Russell για την πέμπτη, αντίστοιχα.

Γύρος 8: Έχοντας εκκινήσει από την 15η θέση, ο Lando Norris κατάφερε να αναρριχηθεί στην κορυφαία δεκάδα.

Γύρος 11: Ο Franco Colapinto ήταν ο πρώτος από την κορυφαία δεκάδα που μπήκε στα pits για την αλλαγή ελαστικών του, περνώντας από τη μέση στη σκληρή γόμα.

Γύρος 15-16: Η McLaren ζήτησε από τον Norris να καθυστερήσει τον Perez, που μόλις είχε κάνει pit stop, ώστε ο Piastri να προλάβει να πραγματοποιήσει τη δική του αλλαγή, χωρίς ο Μεξικανός να του κάνει το undercut.

Γύρος 17: Κι ο Leclerc έκανε τη δική του αλλαγή, με τη διαφορά του από τον δεύτερο, Piastri, να εξατμίζεται. Ο ρυθμός του με τη σκληρή γόμα δεν ήταν όσο εξωπραγματικός ήταν με τη μέση, στο πρώτο του stint, με τον Αυστραλό να βρίσκεται στη ζώνη DRS του Μονεγάσκου.

Γύρος 20: Ο Piastri κατάφερε να περάσει τον Leclerc με μια γενναία κίνηση στην πρώτη στροφή, περνώντας στην πρωτοπορία του αγώνα.

Γύρος 21: Στη μάχη για τη νίκη μπήκε κι ο Perez, με τους τρεις κορυφαίους να βρίσκονται σε ένα «τρενάκι» DRS. 

Γύρος 25: Με τον Norris να μην έχει κάνει ακόμη pit stop, ο Verstappen βρέθηκε πίσω από τον Βρετανό στην έβδομη θέση, με ένα δεύτερο τρενάκι να δημιουργείται πίσω από τον Albon, που επίσης δεν είχε κάνει ακόμη τη δική του αλλαγή.

Σειρά στα μισά του αγώνα (Γύρος 26): 1. Piastri, 2. Leclerc, 3. Perez, 4. Sainz, 5. Albon, 6. Norris, 7. Verstappen, 8. Russell, 9. Alonso, 10. Colapinto

Γύρος 29: Στο δεύτερο «τρενάκι» που αναφέραμε πλησίασε κι ο George Russell, ο οποίος μπήκε στη ζώνη DRS του Verstappen.

Γύρος 34: Ο Russell κατάφερε τελικά να τον περάσει, με τον Ολλανδό να αναφέρει ότι χάνει την επαφή με το μονοθέσιο και τα ελαστικά του.

Γύρος 38: Ο Norris έκανε το δικό του pit stop, ολοκληρώνοντας αυτό το stint των 38 γύρων.

Σειρά μετά τα pits: 1. Piastri, 2. Leclerc, 3. Perez, 4. Sainz, 5. Russell, 6. Verstappen, 7. Norris, 8. Alonso, 9. Albon, 10. Hulkenberg

Γύρος 43: Παρόλο που ο Perez είχε απομακρυνθεί κάπως από τους Piastri και Leclerc, τους πλησίασε εκ νέου, μπαίνοντας ξανά στη ζώνη DRS του Leclerc. Ταυτόχρονα, κι ο Sainz άρχισε να έρχεται πιο κοντά στο βάθρο, διαθέτοντας πιο φρέσκα ελαστικά. Η διαφορά του από τον Perez βρισκόταν γύρω στο 1,5 sec.

Γύρος 45: Ο Norris, έχοντας κάνει pit stop τελευταίος από τους πιλότους της κορυφαίας δεκάδας, ξεκίνησε να κυνηγά τον Verstappen για την έκτη θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε εκείνη τη φάση, ο Βρετανός είχε κάνει τον ταχύτερο γύρο.

Γύρος 49: Στην μάχη τους για την τελευταία θέση του βάθρου, οι Perez και Sainz βρέθηκαν αμφότεροι στον τοίχο μετά από επαφή τους. Αυτό πυροδότησε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, με αποτέλεσμα ο αγώνας να ολοκληρωθεί υπό αυτό το καθεστώς.


Ο Oscar Piastri κατέκτησε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του οδηγώντας έναν μετρημένο, συγκροτημένο κι ώριμο αγώνα, κρατώντας τον Charles Leclerc πίσω του μετά το προσπέρασμα που έκανε στον 20ό γύρο. Ο Μονεγάσκος έμεινε κολλημένος στον διαχύτη του Αυστραλού, όμως δεν κατάφερε να τον περάσει, αφού η σκληρή γόμα δε δούλεψε ποτέ στην SF24 του, όπως δήλωσε ο ίδιος μετά το τέλος του αγώνα.

Ο George Russell επωφελήθηκε από τη μάχη και τελικά ατύχημα των Sergio Perez και Carlos Sainz κι ανέβηκε στην τελευταία θέση του βάθρου, ενώ πίσω του τερμάτισε ο Lando Norris, που είχε ξεκινήσει από τη 15η θέση.

Πέμπτος ήρθε ο Max Verstappen, ενώ στην έκτη θέση βρέθηκε ο Fernando Alonso. Ακολούθησε το δίδυμο της Williams, με τον Alex Albon να τερματίζει έβδομος και τον Franco Colapinto, όγδοος. Ο 21χρονος πιλότος έγινε ο πρώτος Αργεντίνος που σκοράρει βαθμούς σε αγώνα της Formula 1 από το 1982, όταν ο Carlos Reutermann είχε τερματίσει δεύτερος στο GP Βραζιλίας.

Τη δεκάδα «έκλεισαν» οι Lewis Hamilton και Oliver Bearman, καταλαμβάνοντας την ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Ο Bearman, μάλιστα, έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία του σπορ που κερδίζει βαθμούς για δύο διαφορετικές ομάδες στους δύο πρώτους του αγώνες στην F1.

Αναλυτικά η κατάταξη:

ΘέσηΟδηγόςΧρόνος
1Oscar Piastri51 Laps
2Charles Leclerc10.910s
3George Russell31.328s
4Lando Norris36.143s
5Max Verstappen77.098s
6Fernando Alonso85.468s
7Alex Albon87.396s
8Franco Colapinto89.541s
9Lewis Hamilton92.401s
10Oliver Bearman93.127s
11Nico Hulkenberg93.465s
12Pierre Gasly117.189s
13Daniel Ricciardo146.907s
14Zhou Guanyu148.841s
15Esteban Ocon1 Lap
16Valtteri Bottas1 Lap
 Carlos SainzDNF
 Sergio PerezDNF
 Lance StrollDNF
 Yuki TsunodaDNF

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ GP ΑΖΕΡΜΠΑΙΤΖΑΝ:

GP Αζερμπαϊτζάν - Κατατακτήριες: Στην pole με διαφορά ο Leclerc, εκτός ο Norris

GP Αζερμπαϊτζάν - FP3: Πρώτος ο Russell - Στις μπαριέρες ο Bearman

GP Αζερμπαϊτζάν - FP2: Ταχύτερος ο Leclerc - Πρόβλημα για τον Russell

GP Αζερμπαϊτζάν - FP1: Ατύχημα Leclerc και κόκκινη σημαία - Πρώτος ο Verstappen

Preview και πρόγραμμα GP Αζερμπαϊτζάν: Στην πόλη-φρούριο του Μπακού