Στο φετινό Japan Mobility Show, η Mazda έκλεψε τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας δύο νέα πρωτότυπα μοντέλα, τα Vision X-Coupe και Vision X-Compact, τα οποία αποτυπώνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το όραμα της ιαπωνικής φίρμας για το μέλλον της κινητικότητας: «The Joy of Driving Fuels a Sustainable Tomorrow».
Το Mazda Vision X-Coupe είναι μια plug-in υβριδική σπορ κουπέ πρόταση που εκφράζει τη νέα, ώριμη εκδοχή της φιλοσοφίας “Kodo – Soul of Motion”.
Οι καμπύλες του αμαξώματος αποπνέουν κίνηση ακόμα και όταν το αυτοκίνητο στέκεται ακίνητο, ενώ η μηχανική του καρδιά συνδυάζει παράδοση και καινοτομία. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας διπλός wankel turbo κινητήρας με δύο ρότορες ο οποίος συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία, αποδίδοντας 510 PS. Η αυτονομία σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία αγγίζει τα 160 km, ενώ σε συνδυασμένη χρήση φτάνει τα 800 km, προσφέροντας επιδόσεις και ευχρηστία χωρίς συμβιβασμούς.
Ωστόσο, το πραγματικό άλμα προς το μέλλον έρχεται από τη χρήση εναλλακτικού τύπου καυσίμου ουδέτερου σε άνθρακα, παραγόμενου από μικροάλγη, σε συνδυασμό με την καινοτόμο τεχνολογία “Mazda Mobile Carbon Capture”. Η ιδέα είναι τολμηρή: ένα αυτοκίνητο που δεσμεύει CO2 όσο κινείται, αντιστρέφοντας τη λογική των εκπομπών. Ένα όραμα που αποτυπώνει τη βαθιά φιλοσοφία της Mazda ότι η χαρά της οδήγησης μπορεί να συνυπάρξει με τη βιωσιμότητα.
Το «ανθρώπινο» πρόσωπο της τεχνητής νοημοσύνης
Η δεύτερη πρόταση, το Mazda Vision X-Compact, κινείται σε πιο ψηφιακό και συναισθηματικό πεδίο. Πρόκειται για ένα όχημα που επιχειρεί να γεφυρώσει τον άνθρωπο με την τεχνολογία μέσω ενός «ανθρώπινου αισθητηριακού ψηφιακού μοντέλου» και μιας ενσυναισθητικής Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).
Το X-Compact λειτουργεί ως σύντροφος του οδηγού, ικανό να κατανοεί τη διάθεση, να συνομιλεί με φυσικό τρόπο και να προτείνει διαδρομές ή εμπειρίες που ταιριάζουν στη στιγμή. Είναι μια νέα ερμηνεία του “Jinba Ittai”, της φιλοσοφίας που εκφράζει τη σύζευξη ανθρώπου και μηχανής, μεταφρασμένη στην εποχή της ψηφιακής νοημοσύνης.
Η Mazda δεν βλέπει την τεχνολογία ως ψυχρό εργαλείο, αλλά ως συναισθηματική προέκταση της ανθρώπινης εμπειρίας, έναν συνοδοιπόρο που κάνει κάθε διαδρομή πιο προσωπική.
H νέα γενιά του CX-5
Παράλληλα με τα δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα, η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά από κοντά στο κοινό το ολοκαίνουριο CX-5. Το δημοφιλέστερο SUV της Mazda, με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε πάνω από 100 χώρες, επιστρέφει ανανεωμένο, πιο ώριμο και τεχνολογικά εξελιγμένο. Η σχεδίαση παραμένει πιστή στη διαχρονική αισθητική της Kodo, αλλά με πιο καθαρές γραμμές και μια κομψότητα που αναδεικνύει τη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E/E Architecture+. Αυτή η βάση προσφέρει βελτιωμένη συνδεσιμότητα, πιο άμεση απόκριση και ενισχυμένο αίσθημα “Jinba Ittai”, δηλαδή την απόλυτη αρμονία μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου.
Ο Masahiro Moro, Πρόεδρος και CEO της Mazda, τόνισε πως το σύνθημα «The joy of driving fuels a sustainable tomorrow» εκφράζει όχι μόνο το πάθος της εταιρείας για την οδήγηση, αλλά και τη δέσμευσή της για έναν βιώσιμο κόσμο. Όπως χαρακτηριστικά είπε:
«Πιστεύουμε ότι η χαρά της οδήγησης μπορεί να αποτελέσει δύναμη θετικής αλλαγής για την κοινωνία και τον πλανήτη. Θέλουμε να διατηρήσουμε ζωντανή τη φλόγα εκείνων που αγαπούν τα αυτοκίνητα και θέλουν να συνεχίσουν να οδηγούν για πολλά χρόνια ακόμη.»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda3: «Πάτησε» Ελλάδα το ανανεωμένο μοντέλο με τους 186 PS (τιμές-εκδόσεις)
Η Mazda εξηγεί γιατί το νέο CX-5 δεν έχει φυσικούς διακόπτες
Επίσημο: Ένα βήμα πριν την επιστροφή του Mazda RX-7 - Έρχεται με ρότορα και 370 PS




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





