Ο Carlos Tavares προβλέπει διάσπαση της Stellantis και αγορά των ευρωπαϊκών brands από Κινέζους


Ο πρώην CEO της Stellantis προειδοποιεί ότι ο Όμιλος κινδυνεύει με διάσπαση εξαιτίας αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων και δεν αποκλείει την εμπλοκή μιας μεγάλης κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: STELLANTIS
  • 24/10/2025

Η Stellantis βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι που μπορεί να οδηγήσει στη διάσπασή της. Αυτή είναι η πρόβλεψη του Carlos Tavares, όπως την καταγράφει στο βιβλίο του «Un pilote dans la tempete» («Ένας πιλότος στην καταιγίδα») που κυκλοφόρησε στην Γαλλία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News, ο 67χρονος Πορτογάλος, που ουσιαστικά αποπέμφθηκε από τη θέση του CEO της Stellantis τον Οκτώβριο του 2024 - και τυπικά παραιτήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο - υποστηρίζει ότι η ύπαρξη αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων αλλά και πολιτικών βάζει σε κίνδυνο την ύπαρξη του Ομίλου.

«Ανησυχώ ότι η τριμερής ισορροπία μεταξύ Ιταλίας, Γαλλίας και ΗΠΑ θα διαταραχθεί», τόνισε χαρακτηριστικά, με βάση τη «συνεργασία» του πρώην Group PSA και της FCA (Fiat Chrysler Automobiles), η συγχώνευση των οποίων δημιούργησε τον νέο Όμιλο το 2021. Μάλιστα, ο Tavares πρόσθεσε ότι η επιβίωση της Stellantis θα εξασφαλιστεί μόνο σε περίπτωση που οι διοικούντες της δίνουν «καθημερινή προσοχή στην ενότητα» εντός του γκρουπ.

Μπορεί αυτές οι προβλέψεις να αποτελούν μέρος μιας «εκδικητικής» συμπεριφοράς του Πορτογάλου, από τη στιγμή που το «διαζύγιό» του με την Stellantis κάθε άλλο παρά «βελούδινο» ήταν; Δεν αποκλείεται, ιδίως από τη στιγμή που έχει κατηγορηθεί για επιλογές και αποφάσεις κατά τη διάρκεια της θητείας του, με έμφαση την Ευρώπη, τις εξωφρενικές απολαβές του, αλλά και τα κάκιστα οικονομικά αποτελέσματα του 2024.

Ωστόσο, ο Tavares προχωρά και ένα βήμα πιο μπροστά για την επόμενη μέρα της πιθανής διάσπασης, περιγράφοντας ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο ένας μεγάλος Κινέζος κατασκευαστής θα μπορούσε να καταθέσει πρόταση για την απόκτηση των ευρωπαϊκών brands της Stellantis, με τους Αμερικανούς να παίρνουν τον έλεγχο των δικών τους αυτοκινητοβιομηχανιών (Jeep, Chrysler, Dodge, RAM). Μάλιστα, «δικαιολόγησε» την πρόβλεψή του υποστηρίζοντας ότι αυτό θα αποτελούσε «μία αντιγραφή» της κίνησης της General Motors να πουλήσει τις Opel και Vauxhall και θα επέτρεπε στους Αμερικανούς να εστιάσουν στη δική τους αγορά.

Αν και χαρακτήρισε «λογική και ορθολογική» την τοποθέτηση του Antonio Filosa στη θέση του CEO της Stellantis, εξέφρασε την ανησυχία του για το πώς θα «εκπροσωπούνται» τα γαλλικά συμφέροντα εντός του Ομίλου – μην ξεχνάμε ότι ο Filosa ήταν επικεφαλής της Stellantis στην Βόρεια Αμερική.

«Με την απουσία μου, δεν είμαι σίγουρος ότι τα γαλλικά συμφέροντα που πάντα είχα στην καρδιά μου - είτε το πιστεύετε είτε όχι - θα υπερασπίζονται με τόσο καλό τρόπο», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Πηγή: Automotive News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Stellantis: Επενδύει 13 δισ. στις ΗΠΑ για να... συμμαζέψει το χάος που άφησε ο Carlos Tavares

Stellantis: Έτοιμος να πάρει σκληρές αποφάσεις ο Filosa - «Το 2025 είναι μια δύσκολη χρονιά»

Toyota Yaris Cross Vs Peugeot 2008: Η μεγάλη μάχη για το ελληνικό best-seller - Ποιο κερδίζει στα σημεία