Το diesel έχει φανατικούς «οπαδούς» στις τάξεις των υποψήφιων αγοραστών, αλλά και αντίστοιχους «πολέμιους» σε επίπεδο πολιτικής και λήψης αποφάσεων. Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση εξαπολύει «επίθεση» στα παλαιότερα diesel οχήματα, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes και η Skoda το στηρίζουν, η καθεμία με τον «τρόπο» της.
Στην Αυστραλία, ωστόσο, οι προβλέψεις για τη διατήρηση των πετρελαιοκινητήρων δεν είναι ευοίωνες. Μάλιστα, ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας επεσήμανε ότι δύσκολα θα «επιβιώσουν» μετά την επόμενη δεκαετία. «Το diesel δεν πρόκειται να εξαφανιστεί την επόμενη δεκαετία, αλλά πέρα από αυτό, νομίζω ότι το υδρογόνο θα αντικαταστήσει το diesel», τόνισε ο Sean Hanley μιλώντας σε τοπικά ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων ήταν και το CarExpert.
Και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι υπάρχει μια κουλτούρα diesel στην Αυστραλία. Ωστόσο, όχι στο άμεσο μέλλον, αλλά μακροπρόθεσμα, δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα παραμείνει ένα καύσιμο του μέλλοντος, επειδή η πραγματικότητα είναι ότι ένα βενζινοκίνητο όχημα μπορεί να κάνει ό,τι μπορεί ένα πετρελαιοκίνητο και ακόμα περισσότερα».
Βέβαια, στην Αυστραλία, το μοντέλο της Toyota με τις καλύτερες πωλήσεις το 2023 ήταν το Hilux, που κατά βάση χαρακτηρίζεται από γκάμα diesel κινητήρων. Ωστόσο, το 2024 ήταν η σειρά του RAV4, που πωλείται στη χώρα μόνο ως υβριδικό. Οι Ιάπωνες ενισχύουν ολοένα και περισσότερο την υβριδική τους γκάμα, με τα μόνα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά που διαθέτουν στην Αυστραλία να περιορίζονται σε hot hatches και μοντέλα με την «υπογραφή» του τμήματος GR.
Ωστόσο, τα diesel διατηρούν έντονη παρουσία, κυρίως σε οχήματα εκτός δρόμου και επαγγελματικά. Από τις 163.491 ταξινομήσεις της Toyota Αυστραλίας από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του 2025, τα diesel ανέρχονταν σε 79.132, ποσοστό 48,4% και αφορούσαν, μεταξύ άλλων, μοντέλα Hilux, Land Cruiser και Land Cruiser Prado και το SUV Fortuner.
Ο Hanley παραδέχεται ότι οι turbodiesel κινητήρες θα εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην αγορά της Αυστραλίας τα επόμενα χρόνια, ωστόσο θέτει ως ορόσημο το 2030. «Δεν θέλω να πιστεύει ο κόσμος ότι το υδρογόνο θα αρχίσει ξαφνικά να χρησιμοποιείται από τώρα έως το 2030. Αλλά τη δεκαετία του 2030, ιδιαίτερα από το 2035, πιστεύω ακράδαντα ότι το υδρογόνο θα είναι το μέλλον μας και εκεί, νομίζω, θα δείτε την αντικατάσταση της τεχνολογίας diesel. Προετοιμαζόμαστε για αυτό το μέλλον. Γιατί; Γιατί το υδρογόνο είναι 'καθαρό' καύσιμο, προσφέρει αυτονομία, και οι υποδομές του θα είναι σημαντικά καλύτερες από τις υπάρχουσες. Θα είναι πιο βολικό και οικονομικά προσιτό».
Όσο για τις αντιδράσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή; «Οι άνθρωποι κατακεραυνώνουν το υδρογόνο, επειδή, όπως κάθε νέα τεχνολογία, απαιτεί χρόνο, υποδομές, προμήθεια πράσινου υδρογόνου κ.λπ. Όμως στην Αυστραλία υπάρχει αρκετό υδρογόνο και μπορεί η χώρα να αναλάβει ηγετικό ρόλο στη συγκεκριμένη τεχνολογία».
Πηγή: CarExpert
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
AVIN: Γεγονός το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα - Πού θα λειτουργήσει