Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Αύγουστο στην Ελλάδα, παρέχοντας, ταυτόχρονα, μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2025.
Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε ελάχιστη άνοδο της τάξης του 0,5% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024.
Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν μείωση 3,3%, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να μειώνονται ακόμα περισσότερο, στο 59,3%.
Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.192 | 8.149 | 0,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 769 | 795 | -3,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 48 | 118 | -59,3% |
Ιανουάριος - Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος - Αύγουστος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 99.960 | 98.374 | 1,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.387 | 7.715 | -4,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 658 | 660 | -0,3% |
Σε ό,τι αφορά στις κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, το B segment συνεχίζει να πρωτοστατεί έχοντας το 56,7% των πωλήσεων τον περασμένο μήνα, αν και το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 3,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024. Συνολικά για το πρώτο οκτάμηνο βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού με μία μείωση της τάξης του 0,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους.
Ασφαλώς, τα SUV κάθε κατηγορίας έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο καθώς στο διάστημα Ιανουάριος-Αύγουστος 2025 έφτασαν το 62%, επίδοση αυξημένη κατά 3,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024.
Segment | Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος– Αύγουστος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,9% | 5,2% | -0,3 | 7,6% | 7,3% | +0,3 |
A-SUV | 1,9% | 3,5% | -1,6 | 2,4% | 4,4% | -1,9 |
(A TOTAL) | (6,9%) | (8,7%) | (-1,9) | (10,0%) | (11,7%) | (-1,6) |
B | 18,3% | 22,6% | -4,3 | 21,2% | 24,6% | -3,4 |
B-SUV | 38,4% | 37,4% | +1,0 | 35,3% | 32,8% | +2,5 |
(B TOTAL) | (56,7%) | (60,0%) | (-3,3) | (56,5%) | (57,4%) | (-0,9) |
C | 5,3% | 5,9% | -0,7 | 6,5% | 6,7% | -0,2 |
C-SUV | 21,4% | 17,0% | +4,4 | 17,7% | 16,1% | +1,6 |
(C TOTAL) | (26,7%) | (23,0%) | (+3,7) | (24,1%) | (22,8%) | (+1,4) |
D | 0,7% | 1,7% | -1,0 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 7,1% | 5,0% | +2,2 | 5,8% | 4,3% | +1,5 |
(D TOTAL) | (7,8%) | (6,7%) | (+1,2) | (6,8%) | (6,0%) | (+0,8) |
E | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,3% | 0,0% | +0,3 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 1,4% | 1,2% | +0,2 |
(SUV TOTAL) | (69,5%) | (63,6%) | (+5,9) | (62,0%) | (58,3%) | (+3,7) |
| 100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η κυριαρχία των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκε εκ νέου κατά 2,7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, ξεπερνώντας πλέον το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη παρουσίασε πτώση της τάξης του 6,9%, με το πετρέλαιο να βρίσκει μία άνοδο 0,4% ποσοστιαίων μονάδων.
Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούλ. ‘25 | |
Βενζίνη | 25,6% | 32,5% | -6,9 | 32,5% | 39,1% | -6,6 | 28.,3% |
Πετρέλαιο | 4,6% | 4,2% | +0,4 | 3,2% | 8,4% | -5,2 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 51,2% | 48,4% | +2,7 | 49,2% | 40,7% | +8,5 | 34,7% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 9,9% | 5,9% | +4,0 | 6,8% | 5,4% | +1,4 | 8,6% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,3% | 6,3% | -1,1 | 5,3% | 4,8% | +0,5 | 15,6% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,4% | 2,6% | +0,8 | 3,0% | 1,5% | +1,5 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρακτικό και άνετο SUV με τιμές από 18.900€ - Διαθέσιμο και ως 7θέσιο (photos)
Omoda 9 SHS: Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το κινεζικό SUV με τα 1.100 km συνδυαστικής αυτονομίας
Στην Ελλάδα το αμιγώς θερμικό Fiat Grande Panda - Δείτε την τιμή εκκίνησης