Ταξινομήσεις Αυγούστου: Οι Έλληνες «ψηφίζουν» υβριδικά και SUV – Μικρή άνοδος στα diesel (πίνακες)


Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΑ το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει καθηλωμένο στο 5%, πολύ χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/9/2025

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Αύγουστο στην Ελλάδα, παρέχοντας, ταυτόχρονα, μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2025.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε ελάχιστη άνοδο της τάξης του 0,5% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024.

Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν μείωση 3,3%, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να μειώνονται ακόμα περισσότερο, στο 59,3%.

 

Αύγουστος 2025

Αύγουστος 2024

Μεταβολή 2025/2024

Καινούργια επιβατικά

8.192

8.149

0,5%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

769

795

-3,3%

Καινούργια λεωφορεία

48

118

-59,3%

Συνολικά, για το πρώτο οκτάμηνο του 2025, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Αύγουστο, η κατηγορία νέων επιβατικών σημείωσε άνοδο 1,6%. Στον αντίποδα, το αντίστοιχο ποσοστό για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) ανήλθε στο -4,3%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν επίσης μείωση, αν κι οριακά, στο 0,3%.
 

Ιανουάριος -  Αύγουστος 2025

Ιανουάριος -  Αύγουστος 2024

Μεταβολή 2025/2024

Καινούργια επιβατικά

99.960

98.374

1,6%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

7.387

7.715

-4,3%

Καινούργια λεωφορεία

658

660

-0,3%

Σε ό,τι αφορά στις κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, το B segment συνεχίζει να πρωτοστατεί έχοντας το 56,7% των πωλήσεων τον περασμένο μήνα, αν και το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 3,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024. Συνολικά για το πρώτο οκτάμηνο βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού με μία μείωση της τάξης του 0,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους.

Ασφαλώς, τα SUV κάθε κατηγορίας έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο καθώς στο διάστημα Ιανουάριος-Αύγουστος 2025 έφτασαν το 62%, επίδοση αυξημένη κατά 3,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024.

Segment

Αύγουστος 2025

Αύγουστος 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Αύγουστος 2025

Ιανουάριος Αύγουστος 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

4,9%

5,2%

-0,3

7,6%

7,3%

+0,3

A-SUV

1,9%

3,5%

-1,6

2,4%

4,4%

-1,9

(A TOTAL)

(6,9%)

(8,7%)

(-1,9)

(10,0%)

(11,7%)

(-1,6)

B

18,3%

22,6%

-4,3

21,2%

24,6%

-3,4

B-SUV

38,4%

37,4%

+1,0

35,3%

32,8%

+2,5

(B TOTAL)

(56,7%)

(60,0%)

(-3,3)

(56,5%)

(57,4%)

(-0,9)

C

5,3%

5,9%

-0,7

6,5%

6,7%

-0,2

C-SUV

21,4%

17,0%

+4,4

17,7%

16,1%

+1,6

(C TOTAL)

(26,7%)

(23,0%)

(+3,7)

(24,1%)

(22,8%)

(+1,4)

D

0,7%

1,7%

-1,0

1,0%

1,7%

-0,7

D-SUV

7,1%

5,0%

+2,2

5,8%

4,3%

+1,5

(D TOTAL)

(7,8%)

(6,7%)

(+1,2)

(6,8%)

(6,0%)

(+0,8)

E

0,0%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,5%

0,4%

+0,1

0,4%

0,4%

+0,0

(E TOTAL)

(0,5%)

(0,5%)

(-0,0)

(0,5%)

(0,5%)

(+0,0)

F-G

0,2%

0,1%

+0,1

0,1%

0,1%

+0,0

F-G-SUV

0,2%

0,3%

-0,1

0,2%

0,3%

-0,1

(F-G TOTAL)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,0)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,0)

SPORTS

0,3%

0,0%

+0,3

0,3%

0,2%

+0,1

MPV

0,0%

0,0%

-0,0

0,0%

0,0%

-0,0

MPV-M/COMBI

0,7%

0,7%

+0,0

1,4%

1,2%

+0,2

(SUV TOTAL)

(69,5%)

(63,6%)

(+5,9)

(62,0%)

(58,3%)

(+3,7)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

 

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η κυριαρχία των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκε εκ νέου κατά 2,7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, ξεπερνώντας πλέον το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη παρουσίασε πτώση της τάξης του 6,9%, με το πετρέλαιο να βρίσκει μία άνοδο 0,4% ποσοστιαίων μονάδων.

 

Αύγουστος

 2025

Αύγουστος

 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Αύγουστος

 2025

Ιανουάριος – Αύγουστος

 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούλ. ‘25

Βενζίνη

25,6%

32,5%

-6,9

32,5%

39,1%

-6,6

28.,3%

Πετρέλαιο

4,6%

4,2%

+0,4

3,2%

8,4%

-5,2

9,5%

Υβριδικά (HEV)

51,2%

48,4%

+2,7

49,2%

40,7%

+8,5

34,7%

Plug in Υβριδικά (PHEV)

9,9%

5,9%

+4,0

6,8%

5,4%

+1,4

8,6%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

5,3%

6,3%

-1,1

5,3%

4,8%

+0,5

15,6%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,0%

+0,0

0,0%

0,0%

-0,0

3,3%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,4%

2,6%

+0,8

3,0%

1,5%

+1,5

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πρακτικό και άνετο SUV με τιμές από 18.900€ - Διαθέσιμο και ως 7θέσιο (photos)

Omoda 9 SHS: Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το κινεζικό SUV με τα 1.100 km συνδυαστικής αυτονομίας

Στην Ελλάδα το αμιγώς θερμικό Fiat Grande Panda - Δείτε την τιμή εκκίνησης