Τα «αστέρια» της IAA Mobility: Όλα τα μοντέλα που θα κάνουν πρεμιέρα στο Μόναχο


Η μεγαλύτερη και σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτου της χρονιάς ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό στις 9 Σεπτεμβρίου. Αυτά είναι τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στη Messe Munich.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/9/2025

Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε. Η IAA Mobility 2025 θα υποδεχτεί το κοινό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, επιτρέποντας τους λάτρεις της αυτοκίνησης να θαυμάσουν τα εκθέματα μέχρι την Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου. Μερικά από τα πιο λαμπρά «αστέρια» κατασκευαστών από όλο τον κόσμο θα κάνουν πρεμιέρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης στη Messe Munich, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρνουν στο Μόναχο τις νεότερες δημιουργίες τους.

Από την ολοκαίνουργια BMW iX3 και τον κυριότερο αντίπαλό της, Mercedes-Benz GLC, μέχρι την έκτη γενιά του Renault Clio και μια σειρά από εκθαμβωτικά και καινοτόμα concept cars, αυτά είναι τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στην IAA Mobility.

BMW iX3

Οι πρεμιέρες ξεκινούν πριν την έναρξη της έκθεσης. Στις 5 Σεπτεμβρίου, η BMW ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στη μακρά ιστορία της, παρουσιάζοντας το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στην πλατφόρμα Νeue Klasse. Η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία θα εκμεταλλευτεί την κεντρική σκηνή της IAA Mobility στο Μόναχο, προκειμένου να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά της iX3, η οποία θα εμπνευστεί σχεδιαστικά από το Neue Klasse X Concept που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2024.

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV αναμένεται να εξοπλιστεί με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 107,9 kWh, η οποία θα προσφέρει έως 800 km αυτονομίας. Όλα δείχνουν ότι η ισχύς του θα ξεπερνά τα 400 PS στην κορυφαία έκδοση, με τα 0-100 km/h να ολοκληρώνονται σε λιγότερο από 5 sec, και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 km/h.

Cupra Raval / Cupra Tindaya

Στο Μόναχο, η Cupra θα περάσει σε δύο σημαντικές παρουσιάσεις. Η πρώτη αφορά ένα concept car που θα ονομάζεται Tindaya, και του οποίου δημοσίευσε την πρώτη, teaser εικόνα πριν μερικές εβδομάδες. Η ονομασία προέρχεται από το ομώνυμο ηφαιστειακό βουνό του νησιού Fuerteventura, το οποίο ανήκει στα Κανάρια Νησιά. Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία υπόσχεται υψηλές επιδόσεις και οδηγοκεντρική φιλοσοφία για το νεότερό της showcar.

Cupra Raval showcar
Cupra Raval showcar

Το δεύτερο και σημαντικότερο μοντέλο που η Cupra θα φέρει στην IAA Mobility είναι το Raval, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί στη μορφή concept από το 2023. Στο Μόναχο, οι Ισπανοί θα δείξουν ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο του μοντέλου παραγωγής. Tο Raval αναμένεται να εξοπλιστεί με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα τοποθετηθεί στο μπροστινό μέρος και θα αποδίδει περίπου 220 PS, επιτρέποντας στο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback να κάνει τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 7 sec. Στην κορυφή της γκάμας θα βρεθεί η έκδοση VZ (Veloz), η οποία θα φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες και θα έχει ισχύ που θα αγγίζει έως και τα 435 PS με το over boost.

Hyundai Concept THREE

Hyundai IONIQ 3 Spy Shot
Hyundai IONIQ 3 Spy Shot

Ένα ολοκαίνουργιο όχημα θα παρουσιάσει η Hyundai κατά τη διάρκεια της IAA Mobility στο Μόναχο. Πρόκειται για το Concept THREE, το οποίο θα αποτελέσει τον προάγγελο του μοντέλου που γνωρίζαμε προς το παρόν ως IONIQ 2, όμως όπως όλα δείχνουν, θα ονομαστεί IONIQ 3, εξ ου και το ‘Concept THREE’.

Σχεδιαστικά, θα ενσωματώσει τη σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai, Art of Steel, δίνοντας έμφαση στον τρόπο με τον οποίο λυγίζει και ρέει το ατσάλι. Όσο για την «καρδιά» του, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό compact hatchback της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να βασιστεί στην πλατφόρμα E-GMP του Ομίλου Hyundai, με μπαταρίες 58,3 και 81,4 kWh, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει 204 PS.

Kia EV2

Kia EV2 Concept
Kia EV2 Concept

Η Kia θα τραβήξει το κάλυμμα του ολοκαίνουργιου EV2 στην IAA Mobility 2025. Το νέο EV πόλης των Κορεατών παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μορφή concept τον Φεβρουάριο του 2025, κατά τη διάρκεια της EV Day της Kia. Θα εισάγει την Kia στην αγορά των οικονομικών, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με τιμή κάτω των 30.000 ευρώ για τη βασική έκδοση.

Το Kia EV2 αναμένεται να βασιστεί στην πλατφόρμα E-GMP του Ομίλου Hyundai, ενώ θα συσχετιστεί με τα υπόλοιπα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Kia, όπως για παράδειγμα το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025, EV3. Εκείνο εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 PS και 283 Nm ροπής και μπορεί να συνδυαστεί είτε με μπαταρία 58,3 kWh που προσφέρει 463 km αυτονομίας στην έκδοση Standard Range, είτε με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 81,4 kWh που είναι ικανή για έως 605 km αυτονομίας. Ενδέχεται, βέβαια, η Kia να επιλέξει να χρησιμοποιήσει τη μικρότερη μπαταρία LFP των 43,3 kWh, έτσι ώστε να διατηρήσει χαμηλότερα το κόστος παραγωγής.

Leapmotor B05

Η κινεζική Leapmotor, το 20% της οποίας ανήκει πλέον στον Όμιλο Stellantis, θα δείξει στο Μόναχο το ολοκαίνουργιο B05. Πρόκειται ουσιαστικά για τη hatchback εκδοχή του B10, το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.

Leapmotor B10
Leapmotor B10

Το νέο Leapmotor B05 αναμένεται να έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το B10. Εκείνο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 218 PS και 240 Nm ροπής, επιτρέποντας στο B10 να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 8 sec, αγγίζοντας τελικά τα 170 km/h. Υπάρχουν δύο επιλογές μπαταρίας, χωρητικότητας 56,2 και 67,1 kWh, οι οποίες προσφέρουν 361 και 434 km αυτονομίας, αντίστοιχα. Αμφότερες οι μπαταρίες υποστηρίζουν φόρτιση AC 11 kWh και DC έως 168 kW. Έτσι, το «γέμισμα» από το 30 στο 80% ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις 20 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή.

Mercedes-Benz GLC / Mercedes-AMG Concept AMG GT Track Sport

Διπλή πρεμιέρα στο Μόναχο και για τη Mercedes-Benz. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα αποκαλύψει το Concept AMG GT Track Sport, ένα «εργαλείο» για την πίστα που θα φέρει κινητήρα V8 και νδέχεται να ξεπερνά ακόμη και τους 800 PS, αλλά και τη νέα γενιά της GLC, η οποία θα «προικιστεί» με αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.

Mercedes-Benz GLC EQ Technology
Mercedes-Benz GLC EQ Technology

Η νέα γενιά του SUV θα βασιστεί στην πλατφόρμα MB.EA της φίρμας, αξιοποιώντας την αρχιτεκτονική 800V και υποστηρίζοντας, έτσι, φόρτιση DC με ταχύτητα άνω των 320 kW. Ρεπορτάζ αναφέρουν ότι η κορυφαία έκδοση AMG θα καταφτάσει ενδεχομένως με ισχύ άνω που θα αγγίζει έως και τους 580 PS. Θυμίζουμε ότι η Mercedes δημοσίευσε την πρώτη επίσημη εικόνα της νέας GLC προ ολίγων εβδομάδων, δείχνοντας τη φωτιζόμενη γρίλια του εμπρός μέρους.

Polestar 5

Ο ερχομός του Polestar 5 έγινε γνωστός το 2020, όταν οι Σουηδοί αποκάλυψαν το Precept, το concept στο οποίο θα βασιστεί το μοντέλο παραγωγής που θα κάνει πρεμιέρα κατά τη διάρκεια της IAA Mobility του 2025.

Εξοπλισμένο με αρχιτεκτονική 800V και βασισμένο στην πρώτη πλατφόρμα της εταιρείας που προορίζεται αποκλειστικά για EV, το αμιγώς ηλεκτρικό, τετράθυρο GT της Polestar υπόσχεται «εξαιρετικά ταχεία φόρτιση», ανακτώντας 160 km αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά, με τη φόρτιση από το 10 στο 80% να ολοκληρώνεται σε 10 λεπτά. Όσο για τις επιδόσεις του, θα θυμίζουν αρκετά εκείνες ενός supercar, αφού το Polestar 5 έρχεται με 884 PS και 900 Nm ροπής. Η μπαταρία, η χωρητικότητα της οποίας δεν έχει διευκρινιστεί προς το παρόν, είναι ενσωματωμένη μέσα στην πλατφόρμα.

Porsche 911 Turbo S / Porsche Cayenne Electric

Η Porsche θα τραβήξει το κάλυμμα από την 911 Turbo κατά τη διάρκεια της IAA Mobility. Το νέο μοντέλο θα φέρει το υβριδικό σύνολο T-Hybrid που βρίσκει κανείς και στην  911 GTS που είχε παρουσιαστεί τον Μάιο του 2024. Το σύστημα έχει ως βάση έναν νέο 6κύλινδρο boxer κινητήρα 3,6 L που αποδίδει 485 PS και 570 Nm, έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο ηλεκτρικό turbo που αποδίδει 15 PS και λειτουργεί και ως γεννήτρια και έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, με ισχύ 54 PS και ροπή 150 Nm, που βρίσκεται στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (PDK). Η μπαταρία έχει (μικτή) ενεργειακή χωρητικότητα 1,9 kWh και αντιστοιχεί, σε μέγεθος και βάρος, σε μια συμβατική 12V. Κάπως έτσι προκύπτει η συνδυαστική ισχύ των 541 PS και των 610 Nm ροπής.

Porsche Cayenne Electric Prototype
Porsche Cayenne Electric Prototype

Ταυτόχρονα, η Porsche θα φέρει στο Μόναχο ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της Cayenne Electric, σαν εκείνο που είδαμε να καταρρίπτει ρεκόρ στην ανάβαση του Goodwood τον περασμένο Ιούλιο. Η ισχύς ενδέχεται να αγγίξει έως και τους 1.000 PS, με το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV των Γερμανών να πλησιάζει με... άγριες διαθέσεις.

Renault Clio

Renault Clio Spy Shot
Renault Clio Spy Shot

Η Renault θα τραβήξει το κάλυμμα από τη νέα, έκτη γενιά του Clio κατά τη διάρκεια της έκθεσης IAA Mobility στο Μόναχο. Το best-selling supermini της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα ανανεωθεί ριζικά σε κάθε τομέα, τόσο όσον αφορά στην αισθητική και την εμφάνιση, αλλά και αναφορικά με την γκάμα κινητήρων του. Σχεδιαστικά, το νέο Clio αναμένεται να υιοθετήσει ένα ελαφρώς πιο αγριεμένο λουκ, ενισχύοντας την σπορ εμφάνιση του μοντέλου, κρίνοντας από τις κατασκοπευτικές εικόνες που εξασφάλισαν οι συνεργάτες μας. Στις προσθήκες περιλαμβάνονται μια πιο έντονη μάσκα στο μπροστινό μέρος και μια μεγαλύτερη αεροτομή πίσω.

Όσο για τη μηχανική του εξέλιξη, το κορυφαίο σε πωλήσεις προϊόν των Γάλλων θα εγκαταλείψει τον αμιγώς θερμικό κινητήρα του και θα λάβει μια υβριδική κινητήρια μονάδα. Κάτω από το κάλυμμα θα βρεθεί μια νέα έκδοση του ατμοσφαιρικού, τετρακίνητου κινητήρα E-Tech της Renault, που θα συνοδεύεται από δύο ηλεκτροκινητήρες. Στα υπόλοιπα οχήματα των Γάλλων, ο εν λόγω κινητήρας προσφέρει 145 ή 160 PS, ανάλογα με την έκδοση.

Skoda Vision O / Skoda Epiq

Η Skoda θα φτάσει στο Μόναχο με το Vision O, ένα concept που προμηνύει το μέλλον της φίρμας στα station wagon. Σε αυτό αναμένεται να βασιστεί η επόμενη γενιά της θρυλικής Octavia, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Το concept car θα ενσωματώσει τη σχεδιαστική γλώσσα ‘Modern Solid’ της Skoda, την οποία αξιοποιεί κάθε νέο μοντέλο της, με πρώτο εξ αυτών να είναι το Elroq, που έκανε πρεμιέρα στα τέλη του 2024.

Skoda Epiq showcar
Skoda Epiq showcar

Εκτός αυτού, η Skoda θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το Epiq, το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα πόλης που θα σχετίζεται άμεσα με τα Cupra Raval και Volkswagen ID. Polo. Το «τρίπτυχο» EV του Ομίλου VAG θα καταφτάσει με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ, εισάγοντας τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες στην αγορά των προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων. Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, το Epiq θα μοιραστεί τα ίδια μηχανικά μέρη με τα «αδερφάκια» του και έτσι θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία βασική με ισχύ 160 PS (118 kW) και μία πιο ισχυρή με 190 PS (140 kW), ενώ αναμένεται να προσφέρει αυτονομία ως και 400 km.

Volkswagen ID. Cross Concept

Volkswagen ID. Cross teaser
Volkswagen ID. Cross teaser

Κατά τη διάρκεια της IAA Mobility, η Volkswagen θα παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του T-Cross στη μορφή concept. Το ID. Cross Concept θα θέσει τα θεμέλια για το ID. Cross, όπως η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ονομαστεί, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας της VW.

Η ανακοίνωση σχετικά με την αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται οι ονομασίες των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας ήρθε μόλις πριν μερικές ώρες, με τους Γερμανούς να διατηρούν το 'ID.' για όλα τα νέα τους EV, τοποθετώντας δίπλα σε αυτό την ονομασία του αντίστοιχου θερμικού μοντέλου. Με αυτή τη λογική, το ID. 2all concept, το οποίο μέχρι τώρα όλα έδειχναν ότι θα περάσει στην παραγωγή ως ID.2, θα ονομαστεί ID. Polo, ως η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Polo. Έτσι και το ID. Cross, θα τελέσει ως ο ηλεκτρικός διάδοχος του T-Cross.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΠΡΙΝ ΤΑ «ΕΓΚΑΙΝΙΑ» ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ:

Αποστολή στη Γερμανία: Είδαμε από κοντά το νέο Volkswagen T-Roc (photos)

Audi Concept C: Αυτός είναι ο προάγγελος της επόμενης γενιάς του TT (photos-video)

Αυτό είναι το απόλυτο Opel Corsa GSE των 800 PS - Κάνει τα 0-100 km/h σε 2 sec (photos)