«Πόλεμος» για την Βασ. Όλγας: Τρία Υπουργεία μπλοκάρουν την παράδοσή της στην κυκλοφορία - Η απάντηση του Δήμου


Με κοινή ανακοίνωση, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού στρέφονται κατά του Δήμου Αθηναίων για την Βασιλίσσης Όλγας. Τι απαντά ο Χάρης Δούκας.

  • ΦΩΤ.: ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ/Menelaos Myrillas / SOOC
  • 30/8/2025

«Φρένο» στα σχέδια του Δήμου Αθηναίων για τη μετατροπή της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας – με το πρώτο κομμάτι της να είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί στα οχήματα τις επόμενες μέρες – επιχειρούν να βάλουν τρία υπουργεία.

Συγκεκριμένα, με κοινό δελτίο Τύπου που εξέδωσαν, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητη η τήρηση του θεσμικού πλαισίου για οποιαδήποτε τροποποίηση της λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας και ξεκαθαρίζουν ότι «οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες».

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου:

«Τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνουν ότι προτεινόμενες παρεμβάσεις στον εγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτουν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών των συναρμόδιων Υπουργείων.

Η οδός Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας.

Για τον λόγο αυτό, η υλοποίηση της υφιστάμενης ανάπλασης της οδού έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, με την πράξη 321 της 19ης συνεδρίασης του 2021, καθώς και από το Υπουργείο Πολιτισμού, με την Απόφαση ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ03/56665/2802, όπως και με την Απόφαση 3769/14-02-2022 για λογαριασμό της «Ανάπλασης ΑΕ», που εποπτεύεται από τα συναρμόδια Υπουργεία και χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τη διέλευση του Τραμ από την οδό, απαιτείται επιπροσθέτως και η σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, όπως ορίζεται στο άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ η συμβατότητα αυτών των τροποποιήσεων με την κείμενη νομοθεσία και τις συγκοινωνιακές μελέτες αποτελεί αντικείμενο ελέγχου των Τεχνικών Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Επομένως, οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες».

Η απάντηση του Δήμου Αθηναίων

Η αντίδραση του Δήμου Αθηναίων ήταν έντονη, με τον Δήμαρχο, Χάρη Δούκα, να επισημαίνει σε αναρτήσεις του στους προσωπικούς λογαριασμούς που διατηρεί στα κοινωνικά δίκτυα:

«Τρία Υπουργεία ενώνονται για να υπερασπιστούν τον ηττημένο των εκλογών κ. Μπακογιάννη, εις βάρος των πολιτών. Με μια πρωτοφανή πρακτική αγνοούν τη βούληση των πολιτών και της ευρύτερης πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας.

Πριν 5 χρόνια ο κ. Μπακογιάννης στo πλαίσιo του καταστροφικού «Μεγάλου Περίπατου», έκλεισε την Βασιλίσσης Όλγας με δήθεν επίκληση του Covid. Σχεδίασε τη μετατροπή του σε «privé» δρόμο για τους χρήστες του γηπέδου τένις στην περιοχή και για τους θαμώνες του καφέ του Ζαππείου.

Τότε κανένας Υπουργός δε μίλησε. Σήμερα παριστάνουν τους «θεματοφύλακες του νόμου» για να μπλοκάρουν τον Δήμο Αθηναίων. Τους υπενθυμίζουμε ότι η Βασ. Όλγας ανήκει στους πολίτες και όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες.

Ο Δήμος Αθηναίων δε θα κάνει πίσω. Με κάθε θεσμικό μέσο θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να υπερασπιστούμε το δημοκρατικό αίτημα των πολιτών για μια πόλη ανοιχτή, δίκαιη και βιώσιμη. Καλούμε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές της Αθήνας να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Το δικαίωμα στην πόλη είναι θέμα δημοκρατίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Βασιλίσσης Όλγας: Ποιοι δρόμοι θα δημιουργηθούν - Πώς επηρεάζεται το κυκλοφοριακό (video)

Μεγάλος περίπατος: Σε ένα παράλληλο σύμπαν…

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντά σε «καυτά» ερωτήματα για τις επιδοτήσεις