Έως τον Ιούλιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό επίπεδο αναφοράς του 12,5% τον Ιούλιο του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,7% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνολικό μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 37,7%, από 47,9% την ίδια περίοδο του 2024.
Κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.011.903 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ήτοι 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+38,4%), το Βέλγιο (+17,6%) και η Ολλανδία (+6,5%). Αντιθέτως, η Γαλλία κατέγραψε μείωση 4,3%, παρά την αύξηση 14,8% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο του 2025.
Τα στοιχεία για το πρώτο επτάμηνο του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ έφτασαν τις 2.255.080 μονάδες, χάρη στην ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+30,5%), Ισπανία (+30,2%), Γερμανία (+10,7%) και Ιταλία (+9,4%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 34,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.
Οι ταξινομήσεις plug-in κατά την ίδια περίοδο έφτασαν τις 561.190 μονάδες. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+94,5%) και η Γερμανία (+59,2%), αλλά και η Ιταλία (+60,3%). Τα plug-in αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,6% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 6,9% που ήταν προηγουμένως.
Η διακύμανση σε ετήσια βάση τον Ιούλιο του 2025 έδειξε αύξηση 39,1% για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 14,3% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο κατέγραψαν τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα συνεχούς ισχυρής ανάπτυξης με αύξηση 56,9%.
Μέχρι το τέλος Ιουλίου 2025, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης μειώθηκαν κατά 20,1%, με όλες τις μεγάλες αγορές να σημειώνουν πτώση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 33,6%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-25,9%), την Ιταλία (-17,8%) και την Ισπανία (-12,6%). Με 1.834.375 νέα αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε από 35,1% σε 28,3%.
Ομοίως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα το μερίδιο να ανέρχεται σε 9,5% για το διάστημα από την αρχή του έτους έως τον Ιούλιο του 2025. Συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2024, η πτώση έφτασε το 12% για τη βενζίνη και το 15,2% για το ντίζελ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το κορυφαίο σε πωλήσεις SUV στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025
Ρεκόρ πωλήσεων: Αυτό το station wagon της Audi «φεύγει» σαν ζεστό ψωμί
Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις: Το πρώτο σε πωλήσεις κινεζικό μοντέλο τον Ιούνιο δεν ήταν ηλεκτρικό