Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου: Ένα στολίδι της αυτοκίνησης στην «καρδιά» της Αθήνας


Με αφορμή τα δημοσιεύματα για το μέλλον του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, το Car and Driver παρουσιάζει την πλούσια λίστα με τα εκθέματα του ιστορικού χώρου στο κέντρο της Αθήνας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/8/2025

Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου αποτελεί τη μοναδική στη χώρα μας ευκαιρία για κάθε φίλο της αυτοκίνησης να δει από κοντά σπάνια κομμάτια της ιστορίας των τεσσάρων τροχών, από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Το έργο αυτό, έμπνευση του αείμνηστου Θεόδωρου Ν. Χαραγκιώνη, υπάρχει και θα υπάρχει, αν και για μερικές ώρες υπήρχαν δημοσιεύματα στον Τύπο που μιλούσαν για «λουκέτο» σε αυτόν τον ιστορικής σημασίας χώρο.

Το Car and Driver επικοινώνησε με εκπροσώπους του Ε.Μ.Α. οι οποίοι διέψευσαν κατηγορηματικά το ρεπορτάζ, ενώ λίγες ώρες μετά προχώρησαν και σε ανακοίνωση στην οποίο μιλούν για fake news.

Θυμόμαστε την επίσκεψή μας στον χώρο του Ε.Μ.Α. πριν από δύο χρόνια, όταν και καταγράψαμε μερικά από τα πιο μοναδικά εκθέματα που παρουσίαζε.

Όταν ανακαλύψαμε τα σπάνια προπολεμικά μοντέλα της συλλογής του

Πρώτη μας «στάση» στο Ε.Μ.Α. ήταν  στα προπολεμικά μοντέλα, πολλά εκ των οποίων ήταν καινοτόμα για την εποχή τους, όπως το Avion Voisin C4 Roadster του πρωτοπόρου της αεροπλοΐας Gabriel Voisin. Ξεχωρίζει και η Rolls-Royce Wraith Sports Sedan με το περίφημο Spirit of Ecstasy (που τότε δε μαζευόταν μόνο του όπως στις σύγχρονες RR), αλλά και η αγωνιστική BMW 328 Camo Coupe που συμμετείχε στο Mille Miglia του 1938 εγκαθιδρύοντας την BMW στις συνειδήσεις του κόσμου ως μία εταιρεία ικανή για τέτοιες δημιουργίες. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε πατώντας ΕΔΩ.

Είδαμε από κοντά το «ελληνικό» Enfield 8000 που κατασκευαζόταν στη Σύρο

Όταν επισκεφθήκαμε το μουσείο, ανάμεσα στα εκθέματα ήταν και το Enfield 8000, που για την Ελλάδα υπήρξε άκρως σημαντικό, και για την αυτοκίνηση ένα ορόσημο. Θεωρείται -όχι άδικα- το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και είναι απότοκο της Enfield Automotive, μίας εταιρείας που ανήκε στον Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή. Δείτε περισσότερα για την ιστορία αυτού του οχήματος ΕΔΩ.

Η θρυλική Dino 246 GTS που μοιάζει με Ferrari αλλά δεν είναι

Στο κέντρο, σε περίοπτη θέση, θα δει κανείς την Dino 246 GTS. Το ενδιαφέρον είναι, ασφαλώς, πως δεν πρόκειται για Ferrari, αλλά για Dino - μία εταιρεία που ήταν θυγατρική της Ferrari και ιδρύθηκε προς τιμήν του γιου του Enzo, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 24 ετών, μετά από μάχη που έδωσε με τη μυϊκή δυστροφία Ντουσέν. Για αυτό το σπάνιο δείγμα μηχανίκης, αλλά και για όλα τα άλλα supercars της εποχής, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

4 μικροί επαναστάτες που έφεραν τα πάνω κάτω τη δεκαετία του 90

5 sport compact μοντέλα από τα 90s που θέλουμε ξανά στους δρόμους

Το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε τα δισκόφρενα στη μαζική παραγωγή