Volkswagen: Τα 10 νέα μοντέλα που έρχονται ως το 2028 - Ποια θερμικά ανανεώνονται


Η γερμανική φίρμα «ανακατεύει την τράπουλα» και ετοιμάζεται να φρεσκάρει την γκάμα της μέσα στην επόμενη 3ετία. Οι νέες προσθήκες και οι σημαντικές αναβαθμίσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, VOLKSWAGEN AG, SH PROSHOTS, ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/8/2025

Ολοκαίνουριες προσθήκες και αναβαθμίσεις σημαντικών μοντέλων περιλαμβάνει η επόμενη τριετία για την Volkswagen, σε μια από τις πιο «επιθετικές» προϊοντικές στρατηγικές της ιστορίας της, που θα περιλαμβάνουν αμιγώς ηλεκτρικές αλλά και θερμικές προσφορές.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε δημοσίευμα του Autocar, η ανανέωση της γκάμας της γερμανικής φίρμας θα έχει ως αιχμή του δόρατος την ηλεκτροκίνηση και μάλιστα στο πιο «προσιτό» της κομμάτι. Έτσι, πρωταγωνιστικό ρόλο θα διαδραματίσουν τα ολοκαίνουρια ID.1, ID.2 και ID.2 X.

Το ID.1 έχει παρουσιαστεί, παρουσία του Car and Driver, ως concept car τον περασμένο Μάρτιο στο Ντίσελντορφ, με το όνομα ID. EVERY1. Αποτελεί τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Up, θα είναι το εισαγωγικό μοντέλο στην γκάμα και στοχεύει να διατίθεται με τιμή έως 20.000 €. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα MEB Entry, θα είναι προσθιοκίνητο, με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 95 PS και θα χαρακτηρίζεται από συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 3.880 mm). Το concept προσφέρει χώρο για έως 4 ενήλικες επιβάτες και πορτμπαγκάζ 305 L.

Η έναρξη παραγωγής του τοποθετείται χρονικά για το 2027 και έτσι θα προηγηθεί το ID.2, ο ηλεκτρικός διάδοχος του Polo, που περιμένουμε να παρουσιαστεί σε λίγες εβδομάδες, στην έκθεση IAA Mobility του Μονάχου. Θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry, με τιμή στα όρια των 25.000 €. Μεγαλύτερο από το ID.1, «compact σαν το Polo, ευρύχωρο όπως το Golf», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η φίρμα κατά την παρουσίασή του ως concept car πριν από 2 χρόνια. Το μήκος του είναι 4.050 mm (ελαφρώς μικρότερο από το Polo), το πλάτος 1.812 mm και το ύψος 1.530 mm, με μεταξόνιο 2.600 mm. H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 490 L, ενώ με κατεβασμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.330 L.

Σύμφωνα με το βρετανικό δημοσίευμα, η ισχύς της έκδοσης παραγωγής εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται από τους 158 PS έως τους 187 PS, ωστόσο θα υπάρχει και έκδοση GTI με τουλάχιστον 223 PS, ενώ δεν αποκλείεται να κυκλοφορήσει και ακόμα πιο «καυτή» παραλλαγή R.

Στο Μόναχο περιμένουμε για πρώτη φορά να παρουσιαστεί και το ID.2X, το concept μοντέλο που θα αποτελεί τον ηλεκτρικό διάδοχο του T-Cross και αναμένεται να αποκαλυφθεί σε έκδοση παραγωγής το 2026. Βασισμένο στο hatchback ID.2, θα είναι ένα crossover με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα Jeep Avenger, Renault 4 E-Tech και Fiat 600e.

Η οριστική ονομασία των εκδόσεων παραγωγής και των τριών ολοκαίνουριων μοντέλων δεν έχει ακόμα αποφασιστεί και δεν αποκλείεται να προκύψει ένας συνδυασμός ανάμεσα στο καινούριο («οικογένεια» ID) και το παραδοσιακό (Up, Polo, Cross).

Τα μοντέλα που αναβαθμίζονται το 2026

Το 2026 θα χαρακτηριστεί και από τις σημαντικές αναβαθμίσεις υπαρχόντων μοντέλων στην γκάμα της VW. Έτσι, προτεραιότητα θα πάρουν τα ID.3 και ID.4, που σημειώνουν και τις καλύτερες πωλήσεις ανάμεσα στις ηλεκτρικές προτάσεις της φίρμας.

Η αναβάθμιση θα είναι τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό και σύμφωνα με τον επικεφαλής της τεχνικής ανάπτυξης της Volkswagen, Kai Grunitz, θα αντικατοπτρίζουν τη νέα γκάμα των μικρότερων EV, αποτελώντας το συνδετικό κρίκο με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Με αυτό τον τρόπο θα μείνουν ανταγωνιστικά τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Το νέο ID.3 πρόκειται να παρουσιαστεί το δεύτερο τρίμηνο του 2026, για να ακολουθήσει αργότερα, εντός του ίδιου έτους, το αναβαθμισμένο ID.4, για το οποίο ο επικεφαλής της φίρμας, Thomas Schafer, έχει δηλώσει ότι θα είναι ένα «πραγματικά όμορφο, εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο» και θα αποτελέσει «ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός».΄

Golf και T-Roc… εις διπλούν!

Τα δύο σημαντικά μοντέλα της γκάμας της Volkswagen ετοιμάζονται να υποδεχθούν τις ηλεκτρικές εκδόσεις τους, ενώ θα ανανεωθούν και οι υπάρχουσες θερμικές τους. Η αρχή θα γίνει με το νέο θερμικό T-Roc, την πλήρη αποκάλυψη του οποίου περιμένουμε πολύ σύντομα - ήδη η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τη φωτογραφία ενός καμουφλαρισμένου πρωτότυπου.

Επίσης, το θερμικό Golf θα δεχθεί μια αναβάθμιση το 2026, προκειμένου να συνεχίσει την πορεία του για τα επόμενα χρόνια, παράλληλα με την ηλεκτρική του έκδοση που θα παρουσιαστεί το 2028. Αυτή αναπτύσσεται παράλληλα με το αμιγώς ηλεκτρικό T-Roc, με τους Γερμανούς να στοχεύουν να τα βασίσουν στη νέα πλατφόρμα SSP.

Το ηλεκτρικό Golf θα διαθέτει έκδοση GTI αλλά και R, ενώ το ηλεκτρικό T-Roc, θα έχει νέο στιλ, καινούριες τεχνολογίες και το δικό του, διακριτό χαρακτήρα. Δε θα αποτελεί απλά μια EV εκδοχή του αντίστοιχου θερμικού μοντέλου. Όσο για τη θέση του στην γκάμα, θα είναι ανάμεσα στο ID.2X και το νέο ID.4.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Volkswagen: Αυτό είναι το ισχυρότερο GTI παραγωγής όλων των εποχών (photos-video)

Αποστολή στο Βερολίνο: Γνωρίσαμε τους θρύλους του Ομίλου Volkswagen στην έκθεση ICONIC (photos)

Τουρισμός στην Ελλάδα: Ως πότε θα ανεχόμαστε την ασυδοσία στον δρόμο;