Αν δεν μπορείς να νικήσεις τον μεγαλύτερο σου αντίπαλο...απλά συμμαχείς μαζί του, άποψη που ταιριάζει άψογα στην περίπτωση μας, αφού η Toyota, που επί δεκαετίες αποτελεί σύμβολο αξιοπιστίας και τεχνολογικής υπεροχής, ειδικά στον τομέα των υβριδικών, φαινόταν να μένει πίσω στον αγώνα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Όμως η Ιαπωνική φίρμα θέλει να αλλάξει, πρός όφελος της, τις ισοροπίες και σε αυτό το κομμάτι, όχι με τις δικές της δυνάμεις αποκλειστικά, αλλά χάρη στην κινεζική τεχνογνωσία. Σύμφωνα με το Ιαπωνικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Nikkei, η συνεργασία της Toyota με προμηθευτές από την Κίνα δεν αφορά πλέον μόνο την εγχώρια αγορά της ασιατικής υπερδύναμης. Αντιθέτως, η στρατηγική αυτή επεκτείνεται σε κομβικά εργοστάσια της Toyota στην Ασία, με πιο χαρακτηριστικό το μεγάλο της κέντρο παραγωγής στην Ταϊλάνδη.
Γιατί η Κίνα είναι το κλειδί
Η Ταϊλάνδη υπήρξε επί χρόνια προπύργιο των ιαπωνικών brands, με μερίδιο αγοράς που έφτανε το 90%. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 71%, ενώ οι κινεζικές μάρκες κατέχουν ήδη το 16%. Η αιτία; Οι εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές και η ταχύτατη ανάπτυξη στην ηλεκτροκίνηση. Η Toyota βλέπει ότι, με κινεζικά εξαρτήματα, μπορεί να μειώσει το κόστος παραγωγής έως και 30%, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα. Το παράδειγμα του Toyota bZ3X, που κυκλοφορεί στην Κίνα με τιμή κάτω από 15.000 ευρώ και σε μόλις δύο μήνες έγινε το δημοφιλέστερο "ξένο" ηλεκτρικό της χώρας, είναι αποκαλυπτικό.
Από την παραδοσιακή παραγωγή στις high-tech συμμαχίες
Δεν μιλάμε για απλές εμπορικές συμφωνίες, αλλά για συμπράξεις με τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Xiaomi, η Huawei και η Momenta. Μοντέλα όπως τα RAV4 και Highlander πλέον «γεννιούνται» και στην Κίνα, ενώ ο ορίζοντας φέρνει κάτι ακόμα πιο φιλόδοξο: Η κατασκευή του δεύτερου, μόλις, εργοστασίου πλήρους ιδιοκτησίας ξένου κατασκευαστή στην Κίνα, μετά την Tesla, που θα παράγει ηλεκτρικά Lexus και αναμένεται να λειτουργεί από το 2026.
Οι δασμοί και η Αμερικανική προσαρμογή
Δεν είναι όμως μόνο η Ασία που επιβάλλει αλλαγές. Οι εμπορικοί δασμοί στις ΗΠΑ, που φτάνουν το 15% για εισαγωγές από την Ιαπωνία, αναγκάζουν την Toyota να ενισχύσει την παρουσία της και στην Αμερικανική ήπειρο.
Η έναρξη λειτουργίας του πρώτου εργοστασίου μπαταριών εκτός Ιαπωνίας, στη Βόρεια Καρολίνα, σηματοδοτεί τη στροφή αυτή και εκεί θα παράγονται μπαταρίες για υβριδικά, ηλεκτρικά και plug-in μοντέλα της εταιρείας για όλη τη Βόρεια Αμερική.
Από την αυτάρκεια στην επιβίωση και την κυριαρχία
Η Toyota ξέρει πως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πλέον αγώνας αντοχής, αλλά σπριντ τεχνολογίας και στρατηγικών συνεργασιών. Το να «στραφεί» στην Κίνα, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ήττα. Σημαίνει ότι ξέρει πότε να αλλάζει πορεία για να μείνει μπροστά. Στην τελική, ίσως αυτή η συμμαχία να είναι το εισιτήριο για να συνεχίσει να οδηγεί την παγκόσμια κούρσα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota Hilux: Διέρρευσαν οι πατέντες της 9ης γενιάς - Έρχονται ριζικές αλλαγές (photos)
Νέα Toyota Corolla Cross: Ανακοινώθηκαν οι τιμές για όλες τις εκδόσεις στην Ελλάδα