Στις αρχές Ιουνίου, οχηματαγωγό πλοίο που μετέφερε 3.000 αυτοκίνητα στο Μεξικό ονόματι Morning Midas, μεταξύ των οποίων 70 ηλεκτρικά και 608 υβριδικά, πήρε φωτιά στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού,
Το πλοίο τυλίχτηκε στις φλόγες, με το ελληνικό Cosco Hellas να φτάνει πρώτο προς διάσωση του πληρώματος.
Αναμφίβολα, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν κατά νου τους κινδύνους μεταφοράς οχημάτων με μπαταρίες, δηλαδή τόσο EV όσο και plug-in υβριδικών, και λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ναυτιλιακή Matson Inc., η οποία δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ με μεταφορές σε Χαβάη, Αλάσκα, Γκουάμ και Μικρονησία μεταξύ άλλων περιοχών στον Ειρηνικό, αποφάσισε να σταματήσει να μεταφέρει επαναφορτιζόμενα οχήματα με τα πλοία της.
«Λόγω της αυξανόμενης ανησυχίας για την ασφάλεια της μεταφοράς οχημάτων που τροφοδοτούνται από μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Matson αναστέλλει τη μεταφορά μεταχειρισμένων ή καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και υβριδικών οχημάτων με δυνατότητα φόρτισης στα πλοία της», ανέφερε η εταιρεία σε επιστολή προς τους πελάτες της. «Με άμεση ισχύ, έχουμε σταματήσει να δεχόμαστε νέες κρατήσεις για αυτές τις μεταφορές προς/από όλες τις εμπορικές συναλλαγές».
Το The Maritime Experience αναφέρει σε ρεπορτάζ του ότι τα οχηματαγωγά της Matson δεν έχουν ανοιχτά καταστρώματα, όπως το Morning Midas που βούλιαξε. Αντιθέτως, τα αυτοκίνητα μεταφέρονται μέσα σε ατομικά κοντέινερ, μία πρακτική που μπορεί να συμφέρει στη διαδικασία της μετακίνησης, ωστόσο περιπλέκει τα πράγματα σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς εν πλω.
Για αυτόν τον λόγο, η Matson είχε αναπτύξει μια συνεργατική ομαδική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των πολυπλοκοτήτων της μεταφοράς οχημάτων με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Δημιούργησε μια ομάδα εργασίας για την ασφαλή μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων και δήλωσε ότι συμμετείχε σε εξωτερικές ομάδες εργασίας για τα ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Ακόμα κι έτσι, βέβαια, πήρε τώρα την απόφαση να «πατήσει φρένο» στη μεταφορά τέτοιων οχημάτων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νορβηγία: Στο 94% το μερίδιο των ηλεκτρικών - Σχεδόν 1 εκατ. EVs κυκλοφορούν στους δρόμους
7 μύθοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταρρίπτονται
Ρεύμα ή βενζίνη: Νέα έρευνα δείχνει ποια είναι τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα