Η υβριδική τεχνολογία οχημάτων βρίσκεται στην πρώτη γραμμή επικαιρότητας και, μάλιστα με μια αξιοθαύμαστη παλέτα προτάσεων για όλα τα γούστα και τα πορτοφόλια. Οι δυνατότητες επιλογών περιλαμβάνουν από μοντέλα Mildhybrid, 48V Strong Hybrid έως Fullhybrid, Range Extender Electric Vehicles (REEV) και Plug-in Hybrid με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα μοντέλα Superhybrid μπήκαν στη ζωή μας ως ορολογία από τον κινεζικό αυτοκινητιστικό όμιλο της Geely, προκειμένου να διαφημίσει τα 93 km αυτονομίας του Plug-in υβριδικού Jaecoo 7. Στην πορεία, άρχισαν να λανσάρονται στην αγορά συνεχώς περισσότερα επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα με τριψήφια νούμερα ηλεκτρικής αυτονομίας, τα οποία δημιούργησαν την υποκατηγορία Superhybrid με κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα μπαταρίες χωρητικότητας γύρω στις 20 kWh ή ακόμα μεγαλύτερες.
Τα υβριδικά Superhybrid μοντέλα έχουν αρκετές πιθανότητες να αποκαταστήσουν την τιμή της Plug-in υβριδκής τεχνολογίας στα μάτια των αγοραστών «Νew Energy Vehicles», οι οποίοι προτιμούν ξεκάθαρα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Όλα αυτά μπορεί να αλλάξουν με τη σωστή χρήση επαναφορτιζόμενων PHEV υβριδικών μοντέλων, επειδή συνδυάζουν ιδανικά τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με την ελευθερία και την ανεξαρτησία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Σημαντική ώθηση αναμένεται να δώσει και η δυνατότητα πολλών σύγχρονων Plug-in υβριδικών οχημάτων να κάνουν χρήση ταχυφορτιστών και Wallbox, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι πρόσφατα.
Τα συγκεκριμένα μοντέλα εμφανίζουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους Κινέζους κατασκευαστές, επειδή δεν επιβαρύνονται με δασμούς εισαγωγής στην Ευρώπη, όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά. Εξάλλου, οι Κινέζοι διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στην εξέλιξη και την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οπότε τους είναι εύκολο να προσθέσουν σε αυτά έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό PHEV Superhybrid μοντέλο.
Ανάλογες προτάσεις έχουν, ωστόσο, και αρκετοί Δυτικοί κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων ο όμιλος Volkswagen, η Mercedes, η Renault, η Range Rover, η Ford, με το επαγγελματικό βανάκι Grand Tourneo Connect, κ.λπ. Εννοείται ότι οι πραγματικές ηλεκτρικές αυτονομίες κυμαίνονται συνήθως κάτω από τα επίπεδα των επίσημων μετρήσεων, ωστόσο ακόμα και έτσι επαρκούν απόλυτα για να καλύψουν τις καθημερινές μετακινήσεις στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Ας δούμε οκτώ τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις Superhybrid μοντέλων, που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά και μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα τους.
Αudi A3 Sportback TFSI e: έως 143 km αυτονομία
Το πρόσφατα ανανεωμένο Plug-in υβριδικό μοντέλο εφοδιάζεται με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 19,7 kWh, η οποία μπορεί να δεχτεί ρεύμα από ταχυφορτιστή ισχύος έως 50 kW, οπότε γεμίζει σε λιγότερο από μισή ώρα. Η αυτονομία του Audi A3 Sportback TFSI e ανέρχεται σε έως 143 km με τα πρότυπα μέτρησης WLTP, ενώ το πεντάθυρο μοντέλο κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις, με την πρώτη να προσφέρει 204 PS και τη δεύτερη 272 PS συνδυαστική ισχύ.
MG HS 1.5T GDI PHEV: έως 120 km αυτονομία
To κινέζικο SUV αποτελεί ίσως την πιο φτηνή πρόταση μεταξύ των επαναφορτιζόμενων Superhybrid μοντέλων, καθώς ξεκίνησε να διατίθεται στη Ευρώπη σε τιμές από περίπου 27.000 €. Το MG HS 1.5 GDI εφοδιάζεται στην PHEV εκδοχή του με έναν βενζινοκινητήρα 142 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 209 PS, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία του αγγίζει έως και τα 120 km χάρη σε μια μπαταρία χωρητικότητας 24,7 kWh, ενώ επιταχύνει από στάση έως 100 km/h σε μόλις 6,8 sec.
CUPRA Formentor 1.5 e-Hybrid: έως 125 km αυτονομία
Το Formentor ανανεώθηκε πέρυσι και διατίθεται σε διάφορες εκδοχές, μεταξύ των οποίων και δύο Plug-in υβριδικές με 204 ή 272 PS συνδυαστική ισχύ. Το ισπανικό SUV εφοδιάζεται σε αυτές τις περιπτώσεις με μπαταρία netto χωρητικότητας 19,7 kWh, χάρη στην οποία προσφέρει έως 125 km αυτονομία, ενώ είναι συμβατή και με ταχυφορτιστή ισχύος έως 50 kW.
GWM Wey 05: έως 158 km αυτονομία
Το Plug-in υβριδικό SUV της κινέζικης εταιρείας Great Wall Motor έχει 4,87 m μήκος και εφοδιάζεται με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 204 PS και από έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα, ενώ και τα τρία μηχανικά σύνολα αποδίδουν συνδυαστικά 476 PS. Το Way 05 εφοδιάζεται με μία μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 34 kWh (40 kWh μεικτά) και έτσι είναι σε θέση να καλύψει έως 158 km ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα!
Ford Grand Tourneo Connect PHEV: έως 110 km αυτονομία
To πολλαπλών δραστηριοτήτων όχημα μπορεί να φιλοξενήσει έως επτά επιβάτες και στην PHEV εκδοχή του διανύει έως 110 km ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το Ford Tourneo Connect PHEV αποδίδει συνδυαστικά 150 PS και έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 50 kW.
ΒΜW 330e Steptronic: έως 101 km αυτονομία
H έκδοση PHEV της ανανεωμένης Σειράς 3 διαθέτει έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική ισχύ 292 PS και έχει σαφώς σπορτίφ προσανατολισμό. Το Βαυαρικό σεντάν εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 19,5 kWh και η αυτονομία του μπορεί να φτάσει έως τα 101 km, ενώ η τελική του ταχύτητα ως ηλεκτροκίνητο περιορίζεται στα 140 km/h.
Renault Rafale E-Tech 4X4 Plug-in Hybrid: έως 100 km αυτονομία
Η Plug-in υβριδική έκδοση του νέου γαλλικού μοντέλου είναι τετρακίνητη, αποδίδει 300 PS και προσφέρει έως 100 km αυτονομία χάρη στην μπαταρία τουν με χωρητικότητα 22 kWh. Να σημειώσουμε, ότι η μέση κατανάλωση βενζίνης του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Rafale κυμαίνεται γύρω στα 0,6 L ανά 100 km σύμφωνα με τα πρότυπα μέτρησης WLTP.
Mercedes GLC 300 de 4MATIC, έως 119 km αυτονομία
H Mercedes ειδικεύεται στα Plug-in υβριδικά μοντέλα μεγάλης ηλεκτρικής αυτονομίας, όπως είναι, για παράδειγμα, η GLC 300 de με 333 PS, οι οποίοι προκύπτουν από τον σπάνιο συνδυασμό πετρελαιοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα. Το τετρακίνητο SUV εφοδιάζεται στη συγκεκριμένη εκδοχή με μπαταρία 31,2 kWh, ενώ αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομικό –για τον όγκο και το βάρος των 2,4 τόνων–, ακόμα και όταν χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον πετρελαιοκινητήρα του, οπότε αρκείται σε περίπου 6,5 L καυσίμου ανά 100 km.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα κάνουν όλα και συμφέρουν: Τα 3 φθηνότερα pickup της ελληνικής αγοράς (photos)
Test Drive: Τι κρατάμε από 5 κινεζικά μοντέλα που δοκιμάσαμε μέχρι σήμερα
12+1 πράγματα που κάποτε ήταν απαραίτητα σε ένα αυτοκίνητο και έχουν πλέον εξαφανιστεί