Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις: Το πρώτο σε πωλήσεις κινεζικό μοντέλο τον Ιούνιο δεν ήταν ηλεκτρικό


Σε μια ευρωπαϊκή αγορά που σημείωσε πτώση 6% στις πωλήσεις τον Ιούνιο, οι Κινέζοι κατασκευαστές διέθεσαν 65.110 οχήματα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, MG MOTOR
  • 26/7/2025

Ο Ιούνιος έκλεισε θετικά για τους Κινέζους κατασκευαστές στην ευρωπαϊκή αγορά, παρόλο που ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων μειώθηκε σε σχέση με τον Μάιο. Το μερίδιο αγοράς ανήλθε στο 5,5% τον Ιούνιο από 5,4% τον Μάιο, με τον ρυθμό ανάπτυξης να περιορίζεται στο 48% από 85% τον Μάιο.

Σε μια ευρωπαϊκή αγορά που σημείωσε πτώση της τάξης του 6% στις πωλήσεις τον Ιούνιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του περασμένου έτους, οι Κινέζοι κατασκευαστές πούλησαν 65.110 οχήματα τον μήνα που πέρασε, σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία της Dataforce. Αυτή η επίδοση αποτελεί βελτίωση 48% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024.

Η αυτοκινητοβιομηχανία που βρέθηκε στην κορυφή της «κινεζικής» κατάταξης στην Ευρώπη ήταν η MG με 25.027 πωλήσεις, παραμένοντας άνετα μπροστά από την BYD, η οποία εκτοξεύτηκε στις 14.968 πωλήσεις, με αύξηση 303% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024. Τρίτη ήρθε η Chery με 8.860 πωλήσεις συνολικά.

Παραδόξως, οι θετικές επιδόσεις του Ιουνίου για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν οφείλονται στη δημοφιλία των αμιγώς ηλεκτρικών προϊόντων τους, αλλά στην άνοδο των πωλήσεων των PHEV μοντέλων τους. Πιο συγεκριμένα, τα EV αποτέλεσαν μόλις το 36% των πωλήσεων, «κατρακυλώντας» από το 48% του Ιουνίου του 2024, ενώ τα PHEV εκτοξεύτηκαν από το 4% στο 22%. Αντίστοιχα, τα υβριδικά μοντέλα ανέβηκαν από το 5% στο 15% και τα βενζινοκίνητα υποχώρησαν στο 23% από το 38%.

Το κινεζικό μοντέλο που σημείωσε την καλύτερη επίδοση για τον μήνα Ιούνιο στην Ευρώπη ήταν το MG ZS με 9.939 πωλήσεις, με το MG3 να ακολουθεί με 9.606 πωλήσεις. Θυμίζουμε ότι αμφότερα τα μοντέλα της MG είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, με πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα να αποτελεί εκείνη του βενζινοκίνητου MG ZS Max. Μπορείτε να δείτε την τιμή του πατώντας ΕΔΩ, ενώ για τις τιμές και εκδόσεις των υπολοίπων μοντέλων της MG, συμπεριλαμβανομένου του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για την Ελλάδα, πατήστε ΕΔΩ.

Το δημοφιλέστερο PHEV ήταν το BYD Seal U, το οποίο κατέγραψε 6.069 πωλήσεις, ενώ το δημοφιλέστερο κινεζικό EV ήταν το MG4, με 2.664 οχήματα να καταλήγουν στα χέρια των πελατών της αυτοκινητοβιομηχανίας, έναντι των 2.385 και 2.363 πωλήσεων που κατέγραψαν τα Polestar 4 και Polestar 2, που ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ταξινομήσεις Ιουνίου: Πλήρως υβριδικά τα μισά νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα

Το μεγάλο παράδοξο της Fiat – Σε ποια χώρα καταγράφει τις περισσότερες πωλήσεις