Η BYD μετατοπίζει την παραγωγή: «Φρένο» στην Ουγγαρία, «γκάζι» στην Τουρκία


Η BYD βάζει προσωρινό «φρένο» στην παραγωγή αυτοκινήτων στο νεότευκτο εργοστάσιό της στην Ουγγαρία, καθώς εντείνει τις εργασίες της στην Τουρκία νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

  • ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, BYD, G. KARAGIORGAKIS
  • 23/7/2025

Τον περασμένο Μάιο, η BYD ανακοίνωσε την ανέγερση των νέων εγκαταστάσεων στην Ευρώπη, έχοντας συνάψει συμφωνία με την ουγγρική κυβέρνηση για ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων στην περιοχή Szeged, συνολικού κόστους 4 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης που θα ανεγερθεί στην 11η περιφέρεια της Βουδαπέστης και θα δημιουργήσει 2.000 θέσεις εργασίας και θα έχει τρεις λειτουργίες, όπως έγινε γνωστό στην από κοινού δήλωση της BYD με την κυβέρνηση της Ουγγαρίας. Θα εξυπηρετεί επίσης ένα κέντρο πωλήσεων που θα προσφέρει υπηρεσίες after-sales, όπου ταυτόχρονα θα αποτελεί χώρο δοκιμών και σχεδιασμού, αλλά και κατασκευής τοπικών εκδόσεων των νέων μοντέλων της εταιρείας.

Στόχος ήταν το εργοστάσιο να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025, παίρνοντας το ρόλο της βασικής γραμμής παραγωγής EV της μάρκας στην Ευρώπη.

Ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Automotive News, οι Κινέζοι αποφάσισαν να καθυστερήσουν την έναρξη των εργασιών εκεί, ενώ θα μειώσουν και τον αριθμό των παραγόμενων μοντέλων σε μερικές χιλιάδες ανά έτος. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική πρόβλεψη για αυτό το εργοστάσιο ήταν να παράγει περί τα 150.000 αντίτυπα τον χρόνο, με προοπτική αυτός ο αριθμός στο μέλλον να αγγίξει τα 300.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Αντ' αυτού, η BYD θα επενδύσει περισσότερο στο (επίσης νέο) εργοστάσιό της στην Τουρκία, στην περιοχή της Μανίσα κοντά στα παράλια της Μικράς Ασίας, το οποίο της κόστισε 1 δισ. ευρώ.

Γιατί η Τουρκία είναι δέλεαρ για την BYD

Η κινεζική φίρμα δεν είναι η πρώτη που μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής της στη γειτονική μας χώρα, κι ο λόγος είναι απλός: τα φθηνότερα εργατικά χέρια εκεί θα της δώσουν τη δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγή της κρατώντας χαμηλά το κόστος, ξεπερνώντας τα 150.000 οχήματα τον χρόνο, με απώτερο σκοπό να ανεβάσει κι άλλο αυτά τα νούμερα το 2027 και το 2028. Σημειώνεται ότι ο αρχικός στόχος για το συγκεκριμένο εργοστάσιο ήταν τα 100.000 αντίτυπα, εκ των οποίων τα 25.000 θα προορίζονταν για την Τουρκία και τα 75.000 για την ευρωπαϊκή αγορά.

Αυτή η κίνηση θα έρθει εις βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βλέπει μία μεγάλη επένδυση από τον κινεζικό κολοσσό να μειώνεται σημαντικά.

Η αρχική απόφαση της BYD να μεταφέρει ένα μέρος της παραγωγής εντός των συνόρων της Ε.Ε. πάρθηκε ώστε να αποφευχθούν οι δασμοί που συνοδεύουν όλα τα προερχόμενα από την Κίνα μοντέλα που εισάγονται στην Ευρώπη. Ωστόσο, φαίνεται πως οι υψηλές απολαβές των εργαζομένων που ορίζονται βάσει νόμου, καθώς και τα αυξημένα ενεργειακά κόστη αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα, καθιστώντας συμφέρουσα τη μετάβαση στην Τουρκία.

Ποια μοντέλα θα κατασκευάζονται στη γείτονα χώρα

Όσον αφορά το ποια μοντέλα θα κατασκευάζονται στη Μανίσα, πηγή του Automotive News αναφέρει πως από εκεί θα βγαίνουν το αμιγώς ηλεκτρικό Seal U, το Sealion 5 (είτε σε ηλεκτρική είτε σε υβριδική έκδοση) και τα Seal U DM-i και Seal 06 DM-i.

Όσον αφορά το εργοστάσιο της Ουγγαρίας, το επικρατέστερο σενάριο θέλει τα Atto 3 και Dolphin, καθώς και το Seagull να κατασκευάζονται εκεί από το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BYD: Μετά την Κίνα, μειώνει τις τιμές και στην Ελλάδα – Όφελος έως 9.500 ευρώ (πίνακες)

BYD: Καινοτομεί με ταχυφορτιστές 1.000 kW στην Ευρώπη - 470 km αυτονομίας σε 5 λεπτά

Στην Ελλάδα το πιο φθηνό μοντέλο της BYD - Αναλυτικά τιμές και εκδόσεις (photos)