Η Κίνα στο τιμόνι της πολυτέλειας: 5 premium μοντέλα που απειλούν τους Δυτικούς (photos)


Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιδιώκουν την καθιέρωση και την αναγνώριση στην Ευρώπη με μοντέλα πολυτελείας, που βασίζονται στην άνεση, στις τεχνολογικές καινοτομίες και στις πολύ δελεαστικές τιμές.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ. : ΑΡΧΕΙΟ
  • 20/7/2025

Η αλματώδης άνοδος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ήρθε τυχαία, αλλά οφείλεται στην απόφαση της κυβέρνησης της χώρας να αναπτύξει στρατηγικά τον συγκεκριμένο κλάδο. Οι Κινέζοι ευνοούνται σαφέστατα από τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, όπου διαθέτουν πολλά πλεονεκτήματα στην τεχνολογία των μπαταριών και των ημιαγωγών απέναντι στους Δυτικούς ανταγωνιστές τους.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχουν δημιουργήσει οι μεγάλοι αυτοκινητιστικοί όμιλοι της Χώρας του Μεταξιού μάρκες πολυτελείας πιο περιορισμένης παραγωγής, οι οποίες προβάλλουν την τεχνογνωσία των κινεζικών εταιρειών και αναβαθμίζουν συνολικότερα το κύρος της χώρας στο εξωτερικό, όπου μέχρι πριν λίγα χρόνια ταυτίζονταν τα προϊόντα Made in China με τις απομιμήσεις, τη μέτρια ποιότητα και τις πάμφθηνες τιμές.

Τα παραδείγματα που ακολουθούν επιβεβαιώνουν τη θέληση -αλλά και τις δυνατότητες- των Κινέζων να διεισδύσουν στην αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ένα δύσκολο εγχείρημα στο οποίο έχουν αποτύχει κατά καιρούς κατασκευαστές μαζικής παραγωγής, που αναγκάστηκαν να περιοριστούν εντέλει σε πιο low cost κατηγορίες.

Hongqi E-HS9

Πριν λίγα μόλις χρόνια αντιμετώπιζαν οι Ευρωπαίοι τις λιμουζίνες και τα ογκώδη SUV της Hongqi με ειρωνικά σχόλια ως αντίγραφα και καρικατούρες δικών τους πολυτελών μοντέλων. Τα γέλια πρέπει να τους έχουν κοπεί, ωστόσο, μαχαίρι, αφού η θυγατρική μάρκα του ομίλου FAW πουλάει πλέον πάνω από 300.000 αυτοκίνητα ετησίως στη χώρα της και επεκτείνεται ραγδαία και στο εξωτερικό με αιχμή του δόρατος το επιβλητικό ηλεκτροκίνητο SUV HS9.

Το μήκους 5,21 m Hongqi E-HS9 αποπνέει αυτοπεποίθηση, ακόμα και απέναντι στις Rolls-Royce και Bentley, επειδή δεν διαθέτουν προς το παρόν κανένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV στην γκάμα τους. Οι οπτικές ομοιότητες με Rolls-Royce είναι εξάλλου εμφανείς και διόλου τυχαίες, αφού αρχισχεδιαστής της μητρικής FAW είναι ο Giles Taylor, που κατείχε μέχρι το 2018 την ίδια θέση στη αριστοκρατική βρετανική μάρκα. Η κινεζική ναυαρχίδα διατίθεται στην Ευρώπη με δύο διαφορετικές μπαταρίες και σε επταθέσιες και εξαθέσιες εκδόσεις με αυτονομίες έως 515 km, ενώ οι τιμές της ξεκινούν από περίπου 80.000 €, που θεωρούνται «ευκαιρία» σε σύγκριση με αντίστοιχα μοντέλα δυτικής προέλευσης.

Denza Z9 GT

Moιάζει με μια σύνθεση από Porsche Taycan και Panamera, όμως το Denza Z9 GT από το ιμπέριουμ της BYD αξίζει την προσοχή μας. Όχι μόνο επειδή το μήκους σχεδόν 5,2 m Shooting Brake έχει σχεδιαστεί από τον πρώην Chief Designer της Audi, Wolfgang Egger, αλλά και επειδή δεν έχει κανένα λόγο να φοβάται τη σύγκριση με τα μοντέλα της Porsche και άλλων επώνυμων δυτικών κατασκευαστών.

Οι προδιαγραφές του συναρπαστικού κινεζικού μοντέλου μιλούν από μόνες τους. Η μάρκα Denza παρουσιάστηκε πρόσφατα από την BYD και στην Ευρώπη, ενώ το Z9 GT θα κυκλοφορήσει ως αμιγώς ηλεκτρικό με τρία μοτέρ, 952 PS συνολική ισχύ και μπαταρία χωρητικότητας 100,1 kWh, αλλά και ως Plug-in υβριδικό με επίσης τρεις ηλεκτροκινητήρες και έναν δίλιτρο βενζίνης. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, θα αποδίδει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σπορ μοντέλο πάνω από 1.000 PS, ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται οι τιμές του επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς στην Κίνα κοστίζει -ανάλογα με την έκδοση- από περίπου 41.000 € έως 51.000 €, όταν ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός κινείται καθαρά σε εξαψήφια νούμερα άνω των 100.000 €.

Μaextro S800

Μπροστά στη μεγαλύτερη κινεζική λιμουζίνα με μήκος 5,48 m φαντάζουν οι Maybach και Rolls-Royce συμπαγείς και μικρές. Το χλιδάτο sedan της μάρκας που προέκυψε από τη συνεργασία του γίγαντα της τηλεφωνίας, Huawei και της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας JAC δεν αρκείται, όμως, μόνο στην ευρυχωρία και στις εξωπραγματικές διαστάσεις, αλλά ποντάρει πολύ στον πολυτελέστατο εξοπλισμό και σε τεχνολογίες αιχμής.

Το Μaextro S800 διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνολική ισχύ 520 PS και με μπαταρία χωρητικότητας 95 kWh με δυνατότητα φόρτισης από 10% έως 80% σε μόλις 12 min, χάρη στην οποία προσφέρει έως 702 km αυτονομία. Υπάρχουν εναλλακτικά και δύο εκδόσεις με δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες σε συνδυασμό με θερμικό turbo βενζινοκινητήρα 1,5 L ως Electric Range Extender. Έτσι προκύπτουν έως 1.333 km αυτονομίας και απειροελάχιστη κατανάλωση βενζίνης της τάξης των 0,1 έως 0,25 L ανά 100 km. Στα highlights του Maestro, του οποίου η παραγωγή ξεκινάει τον Αύγουστο, είναι οι δελεαστικές τιμές εκκίνησης από 140.000 $, πάντα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Νio ET9

To Nio ET9 αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της κινεζικής μάρκας, που έφτασε πρόσφατα και στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό Coupé/SUV με 5,32 m μήκος και σαλόνι 2+2 θέσεων, στο οποίο έχουν την τιμητική τους όσοι κάθονται πίσω, αφού αναπαύονται σε καθίσματα πολυθρόνες με λειτουργία μασάζ και έχουν στη διάθεση τους δύο μεγάλες οθόνες, ψυγειάκι και ένα ντιζαϊνάτο τραπεζάκι.

Το πολυτελές μοντέλο μπορεί να φορτιστεί με έως 600 kW, άρα σε 5 min αποθηκεύει ενέργεια για την κάλυψη 225 km, ενώ διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 707 PS, προσφέρει έως 605 km ηλεκτρική εμβέλεια και επιταχύνει από μηδέν έως 100 km/h σε 4,3 sec. Επίσης, το προηγμένο σύστημα πολυμέσων SkyOS ενσωματώνει Τεχνητή Νοημοσύνη για μοναδική οδηγική εμπειρία και κορυφαία επίπεδα ασφαλείας. Όλο αυτό το «πακέτο» κοστολογείται στην Κίνα γύρω στις 100.000 €, όμως στην Ευρώπη –και ειδικότερα στη χώρα μας– θα ανακοινωθούν οι ακριβείς τιμές γύρω στον Αύγουστο.

Zeekr 9X

Το επιβλητικό SUV μήκους 5,21 μέτρων και με μάσκα που παραπέμπει οπτικά στη Rolls-Royce Cullinan αποτελεί την επιτομή των μοντέλων τεχνολογίας Super Hybrid, καθώς εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν δίλιτρο turbo βενζίνης με συνδυαστική απόδοση περίπου 884 PS. Η ηλεκτρική αυτονομία του ξεπερνάει τα 380 km και η συνολική αγγίζει τα 1.500 km, χωρίς να έχει γίνει ακόμα γνωστή η κατανάλωση καυσίμου.

Το Zeekr 9X θα διατίθεται σε εκδοχές τεσσάρων, έξι ή επτά θέσεων, στο πίσω μέρος προβλέπεται μια μεγάλη οθόνη 43’’ , εφοδιάζεται με κλιματιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και ενσωματώνει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Οι τιμές του εκτιμάται ότι θα ξεκινούν από περίπου 70.000 € έως 138.000 €, ανάλογα με την έκδοση και οι πωλήσεις του σε επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2025.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κίνα: Ξεκίνησε για την Ευρώπη το μεγαλύτερο οχηματαγωγό πλοίο στον κόσμο – Πόσα αυτοκίνητα μεταφέρει

H παρεξηγημένη ιδιοφυία του Audi A2 - Γιατί δεν έγινε ποτέ εμπορική επιτυχία

Ποιο EV πήρε «ψήφο εμπιστοσύνης» από τους Έλληνες - Στην κορυφή των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2025