Η νέα ζωή του Carlos Tavares: Από την αυτοκίνηση στο κρασί, τον τουρισμό και τα αεροπλάνα


Ο Carlos Tavares έσπασε τη σιωπή του και μίλησε για τα λάθη του στην Stellantis, την επιλογή του Antonio Filosa για να καλύψει τη θέση που άφησε αλλά και για τη νέα του καθημερινότητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: STELLANTIS
  • 9/7/2025

Περισσότερο από μισός χρόνος έχει περάσει από την αποχώρηση του Carlos Tavares από τον όμιλο Stellantis. Ο Πορτογάλος εξήλθε και επίσημα του κολοσσού της αυτοκίνησης τον Δεκέμβριο του 2024, αφήνοντας στον διάδοχό του μια σειρά από προκλήσεις, οικονομικά προβλήματα και άλλους «πονοκεφάλους».

Η επόμενη μέρα για τον όμιλο έχει την «υπογραφή» του 51χρονου από τη Νάπολη, Antonio Filosa, ο οποίος προάχθηκε το τιμόνι της Stellantis από τη θέση του CEO της Jeep. Ο Ιταλός γνωρίζει καλά την αγορά της Β. Αμερικής, κάτι που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην απόφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επιλογή του, αφού οι σχέσεις της με τις αντιπροσωπείες της εν λόγω αγοράς κατέρρευσαν επί Tavares.

Με το μέλλον της Stellantis να μοιάζει εξασφαλισμένο στα χέρια του Filosa, πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα για τον ίδιο τον Tavares; Ο πρώην CEO του ομίλου μίλησε ανοιχτά σχετικά με την αποχώρησή του, λέγοντας ότι στην πραγματικότητα δεν εκδιώχθηκε από τον πρόεδρο του Δ.Σ, John Elkann. «Δεν έχω τίποτα εναντίον κανενός. Ακόμα και για αυτούς που μου έκαναν δύσκολη τη ζωή όσο ήμουν CEO της Stellantis. Κάποια στιγμή φτάνεις σε ένα σταυροδρόμι, και κάποιος αποφασίζει ότι ήρθε η ώρα να χωρίσουν οι δρόμοι. Και αυτό είναι εντάξει. Ήταν μια ώριμη συζήτηση με τον John Elkann», εξήγησε ο Πορτογάλος.

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι, παρόλο που η αποχώρησή του ήταν μια απόφαση που λήφθηκε από κοινού με το Δ.Σ, θα έκανε πολλά πράγματα διαφορετικά κατά τη θητεία του, αποφεύγοντας ορισμένες κινήσεις που τώρα χαρακτηρίζει ως λανθασμένες. «Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσα να έχω κάνει διαφορετικά. Όμως αναλαμβάνω την ευθύνη για το γεγονός ότι δεν καταφέραμε να πείσουμε τους Αμερικανούς αντιπροσώπους να υποστηρίξουν τη στρατηγική μας», τόνισε.

Η «στρατηγική» στην οποία αναφέρεται ο Tavares αφορά τις πρακτικές μείωσης κόστους που εισήγαγε κατά τη διάρκεια της θητείας του, όπως για παράδειγμα την αντικατάσταση μεταλλικών μερών με πλαστικά σε μοντέλα που προορίζονται για εξορμήσεις εκτός δρόμου.

Από αριστερά προς δεξιά: Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, με τον νέο CEO του ομίλου, Antonio Filosa
Από αριστερά προς δεξιά: Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, με τον νέο CEO του ομίλου, Antonio Filosa

Όσο για την επιλογή του Filosa ως διαδόχου του, ο Tavares τη χαρακτήρισε ως «λογική και αξιόπιστη». Συνέχισε, λέγοντας: «Ελπίζω να λάβει την απαραίτητη υποστήριξη από το Δ.Σ. Θα δούμε πώς θα πάει αυτό».

Ο Tavares συνεχίζει να παρακολουθεί στενά τον τομέα της αυτοκίνησης, παρόλο που δεν αναμένεται να επιστρέψει σύντομα σε αυτόν. Ο Πορτογάλος αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να εστιάσει στα υπόλοιπα ενδιαφέροντά του. «Μου πήρε 45 χρόνια να καταλάβω ότι είναι καλύτερο να δουλεύεις για τον εαυτό σου παρά για κάποιον άλλο. Παλιότερα έκανα 12 πράγματα τη μέρα. Τώρα κάνω 5, αλλά πιο συνειδητά. Και μου αρέσει περισσότερο από πριν», είπε.

Αυτή τη στιγμή, ο Tavares ασχολείται με τη φάρμα και το οινοποιείο που διατηρεί κοντά στον ποταμό Δούρο στην Πορτογαλία. Εκτός αυτού, προχώρησε σε μια επένδυση ύψους 40 εκατ. ευρώ σε ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ εξετάζει περαιτέρω επενδύσεις σε μια μικρή αεροπορική εταιρεία, αλλά και στους τομείς της υγείας, της τεχνητής νοημοσύνης και της μόδας. Ταυτόχρονα, ο Πορτογάλος δεν απομακρύνεται από την αγάπη του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αφού οδηγεί αγωνιστικά τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Stellantis: Εξετάζει «λουκέτο» σε εργοστάσια στην Ευρώπη - Τι ζητά από την Ε.Ε.

Stellantis: Και όμως, φέρνει κιβώτιο τριών σχέσεων για EV - Ποια η χρησιμότητά του

Stellantis: Φέρνει στην αγορά τις μπαταρίες στερεού τύπου - Τα οφέλη σε αυτονομία και φόρτιση των EV