Stellantis: Εξετάζει «λουκέτο» σε εργοστάσια στην Ευρώπη - Τι ζητά από την Ε.Ε.


Προ μία εξαιρετικά δύσκολης απόφασης είναι η Stellantis, η οποία θέλει να κλείσει εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη αν δεν αλλάξει η νομοθεσία άμεσα.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/7/2025

Η Stellantis βρίσκεται ενώπιον μίας δύσκολης απόφασης, καθώς σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου στην Ευρώπη, Jean-Philippe Imparato, υπάρχει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια για να αποφύγει τα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες οφείλουν να πωλούν περισσότερα EV ώστε να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλιώς υπόκεινται σε ποινές και παχυλά πρόστιμα.

Το μόνο που πέτυχαν οι εταιρείες από την πλευρά τους είναι να κριθούν για το διάστημα 2025-2027 κι όχι μόνο για το τρέχον έτος, ώστε να έχουν χρόνο να συμμορφωθούν στο νέο νομοθετικό πλαίσιο.

Ωστόσο, ο Imparato τονίζει πως οι στόχοι που έχει θέσει η Ε.Ε. είναι απλησίαστοι για τους κατασκευαστές, γεγονός που για τη Stellantis σημαίνει ότι μπορεί να βρεθεί ενώπιον μίας χρηματικής ποινής ύψους 2,5 δισ. ευρώ εντός των επόμενων 2-3 ετών.

Σε ομιλία του στην ιταλική βουλή, ο Imparato εξέφρασε την πεποίθησή του πως αν δεν έρθουν άμεσα ριζικές αλλαγές στη νομοθεσία, η Stellantis «θα πρέπει να πάρει μερικές δύσκολες αποφάσεις».

«Έχω δύο λύσεις: είτε θα πιέσω όσο δεν πάει (για ηλεκτρικά)... είτε θα πάψω τα ICE (οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης). Και ως εκ τούτου κλείνω εργοστάσια», είπε, αναφερόμενος κάποια στιγμή στο εργοστάσιο Sevel της Stellantis στην Atessa της Ιταλίας, το μεγαλύτερο εργοστάσιο ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Stellantis: Ο Filosa ανέλαβε CEO και αλλάζει τα πάντα - Τα πρόσωπα που αποχωρούν

Stellantis: Και όμως, φέρνει κιβώτιο τριών σχέσεων για EV - Ποια η χρησιμότητά του

Επέλαση 1.500 Κινέζων εργαζόμενων στην Ισπανία - Πιάνουν δουλειά στο νέο εργοστάσιο μπαταριών της Stellantis