Ο θρύλος επιστρέφει: Η Lancia επαναφέρει την Delta HF Integrale


Μετά από χρόνια σιωπής και λησμονιάς, η Lancia επιστρέφει με βλέψεις στο μέλλον και ρίζες στο ένδοξο παρελθόν της. Το όνομα 'HF Integrale' επιστρέφει, και οι προσδοκίες είναι ήδη στα ύψη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: STELLANTIS, BRING A TRAILER, ICONIC AUCTIONEER
  • 2/7/2025

Η Lancia, για χρόνια παραμελημένη εντός του ομίλου Stellantis, φαίνεται πως ετοιμάζεται για μία δυναμική επιστροφή στην αγορά, επιστρατεύοντας τις ιστορικές της καταβολές. Μετά το λανσάρισμα της νέας Ypsilon, το οποίο επιχειρεί να επανασυστήσει την εταιρεία στο ευρύ κοινό, σειρά έχουν δύο ακόμα σπουδαία ονόματα: Gamma και φυσικά Delta.

Το τελευταίο μάλιστα αναμένεται να κάνει δυνατό θόρυβο, καθώς η Lancia επιβεβαίωσε πως τα κορυφαία του μοντέλα θα φέρουν το όνομα HF Integrale, μία ονομασία σχεδόν ιερή για τους φίλους των σπορ hatchback και του κόσμου των αγώνων ράλι.

Τι σημαίνει "HF Integrale"

Το 'HF' προέρχεται από το High Fidelity, και καθιερώθηκε τη δεκαετία του '60 για να υποδηλώνει τα πιο σκληροπυρηνικά μοντέλα της Lancia όπως τα Stratos HF, Delta HF 4x4, και φυσικά τη θρυλική Delta HF Integrale.

Η 'Integrale' έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1988, ως η εξέλιξη της HF 4x4, ομολογκαρισμένη για συμμετοχή στο Group A του WRC. Από το 1987 έως το 1992, η Lancia κέρδισε έξι συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, καθιστώντας την Delta Integrale το πιο επιτυχημένο ράλι αυτοκίνητο όλων των εποχών.

Με 2λιτρο, τούρμπο, τετρακύλινδρο κινητήρα και τετρακίνηση, η Integrale σύντομα έγινε το απόλυτο hot hatch των 80s και 90s, αφού ακόμα και εκτός πίστας, το αυτοκίνητο απέκτησε φανατικό κοινό χάρη στην αγωνιστική του αισθητική, τη μηχανική του ποιότητα και τον ανόθευτο χαρακτήρα του, με αποκορύφωμα τις εκδόσεις Evo I και Evo II που παραμένουν σήμερα περιζήτητες από συλλέκτες.

Η νέα εποχή βρίσκει τη Lancia έτοιμη να χρησιμοποιήσει το HF ως σήμα κατατεθέν για όλα τα κορυφαία της μοντέλα. Η αρχή έγινε με την παρουσίαση των Ypsilon HF και HF Line, ενώ η εταιρεία επιστρέφει επίσημα και στους αγώνες με τα Ypsilon Rally4 και HF Racing για την κατηγορία Rally6. Το μεγάλο βήμα όμως θα γίνει το 2026, όταν το HF Integrale όνομα θα επανέλθει στην επόμενη γενιά Delta και Gamma.

Τεχνολογία Stellantis και ελπίδες αναβίωσης

Η νέο Delta, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Autocar, αναμένεται να βασίζεται στην CMP πλατφόρμα της Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν τα Peugeot 208, Opel Mokka και Alfa Romeo Junior. Η πλατφόρμα υποστηρίζει τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτροκίνητα σύνολα, γεγονός που επιτρέπει στη Lancia να παίξει σε διπλό ταμπλό. Εάν οι προβλέψεις επαληθευτούν, η νέα Delta HF Integrale ενδέχεται να εξοπλιστεί με τον ηλεκτροκινητήρα των 280 PS και 330 Nm ροπής που ήδη βλέπουμε σε άλλες σπορ εκδόσεις του ομίλου.

Αν και δεν έχει υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση, η ισχύς αυτή σε συνδυασμό με τη τετρακίνηση θα μπορούσε να αναβιώσει το DNA της αυθεντικης Integrale, ενός αυτοκινήτου που δεν ξεχώριζε μόνο για τις επιδόσεις, αλλά και για τον χαρακτήρα του.

Η μεγάλη πρόκληση: Από το Παρελθόν στο Μέλλον

Η επαναφορά της Delta HF Integrale φέρει τεράστια συμβολική και εμπορική σημασία. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν ήταν απλώς ένα αυτοκίνητο δρόμου με ρίζες στο WRC. Ήταν και παραμένει σύμβολο υπεροχής, ιταλικής ιδιοσυγκρασίας και μηχανολογικής αρτιότητας. Για πολλούς, αποτελεί την κορωνίδα της αυτοκίνησης της δεκαετίας του ’90, και κάθε προσπάθεια αναβίωσής του θα κριθεί πολύ αυστηρά.

Η Lancia, πάντως, δεν διανύει την καλύτερη περίοδό της. Παρά τη φρεσκάδα του νέου Ypsilon, οι πωλήσεις της σημείωσαν κατάρρευση 72% τον Μάιο, με μόλις 5.627 μονάδες να φεύγουν από τις εκθέσεις. Την ίδια στιγμή, ολόκληρος ο όμιλος Stellantis παλεύει με εσωτερικά προβλήματα, αλλαγές διοίκησης και επικρίσεις για τον μέχρι πρότινος CEO, Carlos Tavares.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, η επιτυχία ή αποτυχία του νέου HF Integrale δεν θα έχει μόνο αγωνιστικό ή συναισθηματικό βάρος. Θα κρίνει και την ίδια την επιβίωση της Lancia ως αυτόνομου brand, κάτι που μέχρι πρότινος φάνταζε αδιανόητο.