ACEA: Η αυτοκινητοβιομηχανία που κυριαρχεί σε πωλήσεις στην Ευρώπη


Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις του Μαΐου ανέδειξαν το brand που προτιμούν οι υποψήφιοι αγοραστές αλλά και τον Όμιλο που παραμένει στην κορυφή με σημαντική διαφορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, ACEA
  • 29/6/2025

Ο ACEA ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (Ευρωπαϊκή Ένωση και λοιπά κράτη), καταγράφοντας την εικόνα που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου.

Με βάση τα στοιχεία, η τάση προς τις «πράσινες» μετακινήσεις φαίνεται ότι εντείνεται, καθώς τον Μάιο του 2025 τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) είχαν μερίδιο αγοράς 15,4% στην ΕΕ, έναντι 12,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Επιπλέον, τα υβριδικά (HEV) συνεχίζουν να κυριαρχούν, με μερίδιο 35,1%, την ώρα που ο συνδυασμός αυτοκινήτων βενζίνης και diesel υποχώρησε στο 38,1% έναντι 48,5% τον Μάιο του 2024.

Συνολικά, οι ταξινομήσεις του 5ου μήνα του 2025 έφτασαν τις 926.582 και αυξήθηκαν κατά 1,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό, ωστόσο από την αρχή του έτους, το ποσοστό μειώθηκε κατά 0.6% σε σχέση με το πρώτο 5μηνο του 2024 (4.566.970 έναντι 4.594.302).

Εξ’ αυτών, τα καινούρια EV ανήλθαν σε 701.089 στην ΕΕ, με τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της, που αντιπροσωπεύουν το 62% του συνόλου των EV ταξινομήσεων, να εμφανίζουν σημαντική άνοδο: Η Γερμανία με +43,2%, το Βέλγιο με +26,7% και η Ολλανδία με +6,7%. Αντίθετα, στην Γαλλία υπήρξε πτώση κατά 7,1%.

Από την άλλη πλευρά, τα υβριδικά (HEV) προελαύνουν, με 1.601.090 νέες ταξινομήσεις το διάστημα Ιανουάριος - Μάιος 2025 και μερίδιο αγοράς στην ΕΕ της τάξης του 35,1%. Πρωταγωνίστησαν οι αγορές της Γαλλίας (+38,2%), της Ισπανίας (+34,9%), της Ιταλίας (+13,8%) και της Γερμανίας (+12,1%).

Τα καινούρια plug-in hybrid έφτασαν τα 375.182 από την αρχή του έτους, με τη Γερμανία (+52,8%) και την Ισπανία (+66,6%) να οδηγούν την τάση. Έτσι, το μερίδιο αγοράς τους ανέβηκε στο 8,2% έναντι 7,1% στο περυσινό πρώτο 5μηνο.

Αντίθετα, για την ίδια περίοδο, τα νέα μοντέλα βενζίνης υποχώρησαν κατά 20,2% σε σχέση με πέρυσι, εμφανίζοντας πτώση σε όλες τις μεγάλες αγορές. Η Γαλλία ήταν αυτή που γύρισε περισσότερο την πλάτη (-34,3%), ακολουθούμενη από τις Γερμανία (-26,1%), Ιταλία (-15,4%) και Ισπανία (-13,3%).

Παρόλα αυτά, τα αμιγώς βενζινοκίνητα παραμένουν η δεύτερη επιλογή του αγοραστικού κοινού, με μερίδιο 28,6%, ωστόσο η πτώση είναι σημαντική σε σχέση με πριν από 12 μήνες, όταν και είχαν μερίδιο 35,6%. Τα diesel βρίσκονται στην τέταρτη θέση με 9,5%, νιώθουν «την ανάσα» των PHEV, βλέποντας τις ταξινομήσεις τους να μειώνονται κατά 26,6% σε σχέση με το πρώτο 5μηνο του 2024.

Όσον αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volkswagen είναι πρώτη σε πωλήσεις, τόσο για τον Μάιο του 2025 όσο και στο πρώτο 5μηνο του τρέχοντος έτους.

Τον περασμένο μήνα, κατέγραψε 109.620 ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με μερίδιο αγοράς 11,8%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με μερίδιο αγοράς 7,5% και ακολούθησαν οι Skoda (6,7%), Renault (5,9%), BMW (5,9%), Peugeot (5,5%), Mercedes (5,1%), Dacia (5,0%), Audi (4,9%) και Hyundai (4,0%).

Στο πρώτο 5μηνο, και πάλι η Volkswagen κυριαρχεί με 520.027 ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μερίδιο αγοράς 11,4%, ακολουθούμενη από τις Toyota με 7,8%, Skoda (6,3%), Renault (6,2%), BMW (5,8%), Peugeot (5,7%), Dacia (5,1%), Mercedes (4,9%), Audi (4,8%) και Hyundai (3,8%).

Τέλος, σε επίπεδο Ομίλων, το Volkswagen Group απόλαυσε μερίδιο αγοράς 28,5% στην ΕΕ τον Μάιο (27,4% από την αρχή του έτους), ακολουθούμενο από τη Stellantis με 16,2% (16,5% το πρώτο 5μηνο) και το Renault Group με 11,0% (11,3% την περίοδο Ιανουάριος - Μάιος 2025). Την πρώτη πεντάδα του Μαΐου συμπληρώνουν το Toyota Group με 8,2% (9,0% από την αρχή του έτους) και το Hyundai Group με 7,6% (7,9% από την 1η Ιανουαρίου).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ταξινομήσεις Μαΐου 2025: Υβριδικά, SUV και πτώση του Diesel: Οι νέες τάσεις στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου

ACEA: Σε «ελεύθερη πτώση» οι ταξινομήσεις Φεβρουαρίου - Προβληματισμός στην ΕΕ

Skoda: Η νέα Octavia θα «ταράξει τα νερά» - Πότε παρουσιάζεται