Επίσημο: Ένα βήμα πριν την επιστροφή του Mazda RX-7 - Έρχεται με ρότορα και 370 PS


Υψηλά ιστάμενο στέλεχος της Mazda επιβεβαίωσε πως η ιαπωνική μάρκα θα επαναφέρει τους ρότορες με ένα σπορ αυτοκίνητο που θα τροφοδοτείται από κινητήρα Wankel.

  • ΦΩΤ.: MAZDA
  • 24/6/2025

Η Mazda επιβεβαίωσε επίσημα τα σχέδιά της για την επιστροφή των περιστροφικών κινητήρων (τύπου Wankel), μέσα από ένα νέο σπορ μοντέλο που, όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσει τον διάδοχο του θρυλικού RX-7.

Τον Οκτώβριο του 2023, η Mazda είχε παρουσιάσει το Iconic SP, ένα συμπαγές, σπορ concept car που σχεδιάστηκε με στόχο την προσαρμογή του στα δεδομένα της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής εποχής της αυτοκίνησης.

Το πρωτότυπο χαρακτηρίστηκε τότε ως η πρώτη γεύση από την επόμενη μέρα του MX-5, από το οποίο «δανείζεται» αρκετές σχεδιαστικές γραμμές, αν και υπάρχουν και στοιχεία που παραπέμπουν στο εξίσου «θρυλικό» RX-7. Ωστόσο, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο κινητήριο σύνολο του Iconic SP.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το concept sports car «παντρεύει ένα περιστροφικό κινητήριο σύνολο με δύο ρότορες με την ηλεκτρική πλατφόρμα, μια προσέγγιση μετάδοσης κίνησης που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Mazda MX-30 R-EV».

Παρόλα αυτά, φαίνεται πως τελικά το Iconic SP αποτέλεσε προπομπό του διαδόχου του RX-7, ενός εκ των πλέον εμβληματικών και δημοφιλών μοντέλων της μάρκας.

Μιλώντας στο αμερικανικό Motortrend, ο τεχνικός διευθυντής της Mazda Ryuichi Umeshita δήλωσε ότι οι ρότορες επιστρέφουν, με το Iconic SP«να είναι ένας καλός διάδοχος για το RX-7», αν και δεν αποκάλυψε αν το νέο μοντέλο θα φέρει την ίδια ονομασία.

Οι δηλώσιες του Umeshita έρχονται μετά από εκείνες του CEO της μάρκας, Masahiro Moro, ο οποίος στα τέλη του 2024 επιβεβαίωσε ότι η Mazda εξελίσσει έναν νέο υβριδικό κινητήρα με δύο ρότορες κι έχει ως στόχο της τόσο την απόδοση, όσο και τις επιδόσεις. Στο concept car, η εν λόγω κινητήρια μονάδα αποδίδει 370 PS, ξεπερνώντας κατά πολύ την ισχύ των RX-7 και RX-8, που ουσιαστικά θα αποτελέσουν τους προγόνους του.

Αυτό δείχνει ότι οι Ιάπωνες θα εστιάσουν στο να δημιουργήσουν ένα σπορ μοντέλο που ενσωματώνει τον εξηλεκτρισμό και ταυτόχρονα απευθύνεται στους λάτρεις της αυτοκίνησης και τους petrolheads που μεγάλωσαν με οχήματα όπως το MX-5 ή τα RX-7 κι RX-8.

Το RX-7: Ένα αυτοκίνητο-θρύλος

Το Mazda RX-7 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1978 και εξελίχθηκε σε τρεις γενιές, κατακτώντας παγκοσμίως το κοινό των φίλων της σπορ οδήγησης. Η ιδιαίτερη του ταυτότητα βασιζόταν στον περιστροφικό κινητήρα τύπου Wankel, έναν μηχανισμό εντελώς διαφορετικό από τους κλασικούς εμβολοφόρους κινητήρες, ο οποίος προσέφερε υψηλή απόδοση με μικρό βάρος και εξαιρετική κατανομή βάρους.

Η τελευταία γενιά, γνωστή ως FD (1992–2002), θεωρείται από πολλούς η κορυφαία. Με διπλό τούρμπο, πίσω κίνηση και ακριβή συμπεριφορά στο δρόμο, καθιερώθηκε ως ένα από τα καλύτερα ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το RX-7 απέκτησε επίσης φανατικό κοινό χάρη στη συμμετοχή του σε αγώνες, video games και κινηματογραφικές ταινίες, αποκτώντας φήμη στα όρια του μύθου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mazda: Διέρρευσε η πρώτη εικόνα του νέου CX-5 - Τι γνωρίζουμε ως τώρα (photo)

Mazda: Πατέντα «μαρτυρά» τα πλάνα της για αμιγώς ηλεκτρικό MX-5 (photos)

Mazda MX-5: Ένα Miata που του αρέσει να «κυλιέται» στις λάσπες (video)