Η BMW λέει «αντίο» στο ανθρακόνημα και στρέφεται στο λινάρι


Η BMW εγκαταλείπει το carbon fiber υπέρ ενός νέου, φιλικού προς το περιβάλλον υλικού από φυσικές ίνες. 

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ / ΦΩΤ.: BMW - Johannes Nollmeyer
  • 12/7/2025

Η BMW πρωτοπορεί ξανά, αυτή τη φορά όχι με επιδόσεις ή καινοτομίες στη μετάδοση, αλλά με ένα νέο υλικό κατασκευής που ενσωματώνει την τεχνολογία με τη βιωσιμότητα: τις φυτικές ίνες. Πιο συγκεκριμένα, οι ανθρακονημάτινες επιφάνειες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις εκδόσεις M , όπως η οροφή των M3 και M4, σύντομα θα αντικατασταθούν από ένα σύνθετο υλικό με βάση το λινάρι (flax), μια φυσική και ανανεώσιμη πρώτη ύλη.

Δεν πρόκειται για κάποιο μακρινό σενάριο αφού το νέο υλικό έχει ήδη «δοκιμαστεί στη μάχη» μέσα από αγώνες αντοχής, όπως το 24ωρο του Nurburgring, όπου η BMW M4 GT4 αγωνίστηκε εξοπλισμένη με αυτά τα φυσικά σύνθετα υλικά, αποδεικνύοντας στην πράξη την αντοχή και την αποδοτικότητά τους.

Τεχνογνωσία από τους αγώνες στους δρόμους

Η μετάβαση αυτή δεν γίνεται απλά για λόγους εντυπωσιασμού ή μάρκετινγκ. Η BMW, σε συνεργασία με την ελβετική εταιρεία καθαρής τεχνολογίας Bcomp, έχει επενδύσει χρόνια ερευνών και δοκιμών με τον γερμανικό κολοσσό να διαθέτει μάλιστα μερίδιο στην Bcomp μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη του στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Τα νέα φυτικά σύνθετα υλικά δεν είναι μόνο ελαφρύτερα, αλλά και σημαντικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον, τόσο κατά την παραγωγή όσο και κατά την απόρριψή τους. Η BMW δηλώνει ότι η χρήση τους μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα CO? έως και 40% μόνο στο στάδιο της παραγωγής των επιμέρους εξαρτημάτων.

Αισθητική & απόδοση

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι πως το νέο υλικό μοιάζει οπτικά με το carbon fiber, κάτι που σημαίνει πως δεν χάνεται η σπορ αισθητική που χαρακτηρίζει τα Μ μοντέλα.

Η χρήση των φυτικών ινών αφορά κυρίως ορατά εξωτερικά και εσωτερικά σημεία, όπως σπόιλερ, καθρέφτες και διακοσμητικά εσωτερικού χώρου, διατηρώντας την premium αίσθηση. Οι πρώτες δοκιμές δείχνουν πως οι επιδόσεις των νέων υλικών είναι απολύτως εφάμιλλες με αυτές των παραδοσιακών συνθετικών, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για ακόμα πιο ευρεία χρήση τους στα μοντέλα παραγωγής.

Η επιλογή της BMW να αντικαταστήσει το carbon fiber, ένα σύμβολο της τεχνολογικής ανωτερότητας για δεκαετίες, με φυτικά υλικά, είναι μια στρατηγική απόφαση που σηματοδοτεί την επόμενη εποχή. Δεν είναι μόνο θέμα βάρους ή αισθητικής είναι μια ουσιαστική παρέμβαση στη συνολική περιβαλλοντική στρατηγική της εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Η BMW M2 CS είναι το ταχύτερο compact μοντέλο στο Nurburgring (photos-video)

Ανατροπή: Η BMW δίνει το «φιλί της ζωής» στη Z4 - Μέχρι πότε συνεχίζεται η παραγωγή

Πρώτη αποκάλυψη για τη νέα BMW iX3 - Έρχεται με 800 km αυτονομίας (photos)