Η Lada επιστρέφει δυναμικά στη σύγχρονη αυτοκίνηση με την παρουσίαση του νέου Azimut, του πρώτου εντελώς νέου SUV της εταιρείας έπειτα από σχεδόν τριάντα χρόνια. Με το 2026 να σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Avtovaz, καθώς θα λανσάρει ένα μοντέλο που όχι μόνο ξεφεύγει από τις «συντηρητικές» γραμμές του παρελθόντος, αλλά επιδιώκει να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι σε ευρωπαϊκούς αντιπάλους, όπως τα Dacia Duster και Bigster.
Το Azimut δεν έρχεται ως διάδοχος του ιστορικου Niva, όπως περίμεναν πολλοί φίλοι του μοντέλου, αλλά ως μια εντελώς νέα πρόταση που δημιουργήθηκε εξολοκλήρου στη Ρωσία, σε μια περίοδο που η διεθνής συνεργασία παραμένει ανέφικτη λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των οικονομικών κυρώσεων.
Εντυπωσιακή σχεδίαση με ευρωπαϊκό αέρα
Η εξωτερική εμφάνιση του Azimut αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα ατού του. Με σχεδίαση που θυμίζει ευρωπαϊκά SUV της νέας γενιάς, υιοθετεί μία επιθετική και ταυτόχρονα κομψή προσέγγιση. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η χαρακτηριστική X-μάσκα της Lada, η οποία πλαισιώνεται από αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, ενσωματωμένα άψογα στη μάσκα και τους αεραγωγούς του προφυλακτήρα ενώ οι γραμμές στα φτερά, οι δίχρωμες αποχρώσεις και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου αναδεικνύουν τον crossover χαρακτήρα του. Πίσω, μία φωτεινή λωρίδα LED διατρέχει το πλάτος του αμαξώματος, ενώ ο προφυλακτήρας με μεταλλικό ένθετο και διακοσμητικές απολήξεις προσδίδει μια ψευδαίσθηση off-road δυνατοτήτων.
Τεχνολογία στο επίκεντρο, αλλά εσωτερικό χωρίς έμπνευση
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι πιο συγκρατημένη από τον εξωτερικό διάκοσμο. Παρότι ο εξοπλισμός είναι αξιοπρεπής, η συνολική σχεδίαση δεν ενθουσιάζει, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό την υπάρχουσα γκάμα της Lada.
Το ταμπλό φιλοξενεί έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 10 ιντσών για το infotainment, με πλοήγηση και εικονικό βοηθό, που αναπτύχθηκε από τη ρωσική Sber και την τεχνολογική εταιρεία Navio. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ενώ για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν επιπλέον επιλογές, όπως ασύρματη φόρτιση, πανοραμική ηλιοροφή, διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενα πλαϊνά τζάμια, ηλεκτρική πίσω πόρτα και κάμερα 360 μοιρών.
Κινητήρες αποκλειστικά βενζίνης
Στο μηχανολογικό κομμάτι, η Lada επιλέγει τη σιγουριά και όχι την καινοτομία αφού το Azimut θα διατίθεται αρχικά μόνο με κινητήρες βενζίνης χωρίς ίχνος εξηλεκτρισμού. Οι επιλογές ξεκινούν από έναν ατμοσφαιρικό 1.6 L με 120 PS και συνεχίζονται με έναν 1.8 L με 132 PS, διαθέσιμους με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή CVT, ενώ για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω, έχει ανακοινωθεί η έλευση μιας turbo έκδοσης 1.5 L με 150 PS και αυτόματο κιβώτιο, σε μεταγενέστερο στάδιο.
Το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας του Vesta, η οποία πρωτοεμφανίστηκε το 2015 και ανανεώθηκε το 2022. Με απόσταση από το έδαφος 208 χιλιοστών, το Azimut υπόσχεται αυξημένες δυνατότητες σε κακοτράχαλα εδάφη, έστω κι αν οι περισσότερες εκδόσεις αναμένεται να είναι προσθιοκίνητες, με την Lada πάντως να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για τετρακίνητη έκδοση, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως.
Παραγωγή και τιμές
Η παραγωγή του Azimut θα ξεκινήσει το 2026 στο εργοστάσιο του Τολιάτι, με τις πρώτες παραδόσεις να αφορούν αποκλειστικά την εγχώρια αγορά. Οι διεθνείς πωλήσεις φαντάζουν απίθανες, τουλάχιστον όσο συνεχίζεται ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις παραμένουν σε ισχύ. Η τιμή εκκίνησης υπολογίζεται μεταξύ 2,5 και 3 εκατομμυρίων ρουβλίων, δηλαδή περίπου 27.800 έως 33.400 €, καθιστώντας το Azimut το πιο ακριβό μοντέλο της Lada μέχρι σήμερα. Συγκριτικά, το εμβληματικό Niva Legend ξεκινά από 11.800 €, ενώ το πιο μοντέρνο Niva Travel από 14.500 €.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lada: Έρχεται ολοκαίνουριο B-SUV - Έτσι θα μοιάζει (photos)
Έτσι θα έμοιαζε το Lada Niva αν προχωρούσε η κατασκευή του στην πλατφόρμα τού Dacia Duster (photos)
Αυτό είναι το πιο «άρρωστο» Lada Niva που δημιουργήθηκε ποτέ! (video)