Επέλαση 1.500 Κινέζων εργαζόμενων στην Ισπανία - Πιάνουν δουλειά στο νέο εργοστάσιο μπαταριών της Stellantis


Η καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας χτυπά στην Αραγονία, με την Stellantis και την CATL να επενδύουν 4,1 δις ευρώ για την κατασκευή μιας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής μπαταριών LFP.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: STELLANTIS, CATL
  • 3/6/2025

Η Stellantis και η CATL προχωρούν δυναμικά στην κατασκευή του πρώτου εργοστασίου μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) στην Ισπανία. Η μονάδα που θα κατασκευαστεί στη Φιγκερουέλας της Αραγονίας, δίπλα από την υφιστάμενη μονάδα παραγωγής οχημάτων της Stellantis, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως τα τέλη του 2026.

Ωστόσο, η άφιξη περισσότερων από 1.500 Κινέζων εργαζομένων (μηχανικών, τεχνικών και εξειδικευμένων χειριστών) έχει προκαλέσει αντιδράσεις και ερωτήματα αναφορικά με τη χαμηλή συμμετοχή του τοπικού εργατικού δυναμικού στο φιλόδοξο αυτό εγχείρημα. Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο με συνολική επένδυση 4,1 δις ευρώ το οποίο έχει αναμενόμενη έναρξη λειτουργίας το τέλος του 2026. Οι συνολικές προβλεπόμενες θέσεις εργασίας ανέρχονται σε 3.000 εκ των οποίων οι Κινέζοι εργαζόμενοι (κυρίως προσωπικό της CATL) θα καλύψουν τις 1.850. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του El Periódico de Aragón και αναδημοσίευση από την εφημερίδα ABC, οι υπεργολαβικές εταιρείες και το εργατικό δυναμικό έχουν επιλεγεί εξ ολοκλήρου στην Κίνα, ενώ τα μηχανήματα και τα συστήματα παραγωγής θα έρθουν επίσης κατευθείαν από την ασιατική χώρα.

Η σημασία για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία

Η συγκεκριμένη επένδυση σηματοδοτεί τη στροφή της Ισπανίας στην καθαρή κινητικότητα και στη στήριξη της ηλεκτροκίνητης παραγωγής οχημάτων μικρού και μεσαίου μεγέθους, όπως είναι το Opel Corsa, το Peugeot e-208 και το νέο Lancia Ypsilon. Η νέα αυτή μονάδα αποτελεί στρατηγική τοποθέτηση της Stellantis στο ευρωπαϊκό ενεργειακό τοπίο, και η συνεργασία με την CATL ενισχύει τον ρόλο της Κίνας ως παγκόσμιου ηγέτη στις τεχνολογίες μπαταριών.

Παρότι η επένδυση φέρνει υψηλό τεχνολογικό επίπεδο και δημιουργεί νέες υποδομές, εγείρονται ανησυχίες για την περιορισμένη δημιουργία θέσεων εργασίας για Ισπανούς πολίτες, την εξάρτηση από κινεζικά τεχνολογικά και επιχειρησιακά πρότυπα και αναπάντεχα τη διατήρηση της τοπικής τεχνογνωσίας σε χαμηλά επίπεδα. Η ισορροπία ανάμεσα στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας και απασχόλησης παραμένει ζητούμενο για την Ισπανία, σε μια εποχή που η πράσινη μετάβαση επιταχύνεται με ταχείς ρυθμούς.

Το νέο εργοστάσιο Stellantis-CATL αποτελεί σημείο καμπής για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιβηρική Χερσόνησο, ωστόσο η επιτυχία του θα κριθεί όχι μόνο από την τεχνολογία του, αλλά και από την κοινωνική του αποδοχή και το αν τελικά θα αφήσει θετικό αποτύπωμα στην τοπική κοινότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Stellantis: Φέρνει στην αγορά τις μπαταρίες στερεού τύπου - Τα οφέλη σε αυτονομία και φόρτιση των EV

Stellantis: Βάζει λουκέτο σε ιστορικό εργοστάσιο - Στον «αέρα» 1.100 εργαζόμενοι

Κίνηση «ματ» από τη Stellantis - Αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την παραγωγή των κιβωτίων eDCT