Λίγο περισσότερο από έξι μήνες έχουν περάσει από την «πρεμιέρα» του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τα εγκαίνια να πραγματοποιούνται στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Ένα έργο που υποσχέθηκε να «ανακουφίσει» τους δρόμους και να βελτιώσει την κυκλοφορία στις βασικές αρτηρίες του κέντρου της πόλης (Εγνατία, Τσιμισκή και Λεωφ. Νίκης). Και όλα δείχνουν ότι αυτό ακριβώς έχει πετύχει.
Ερευνα που διεξήγε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) δείχνει ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι κατά 14% μειωμένα από την έναρξη λειτουργίας του μετρό. Μιλώντας στην Καθημερινή, η αναπληρώτρια διευθύντρια του Ινστιτούτου, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, ανέφερε ότι το ποσοστό μείωσης έχει παρουσιάσει σταθερή αύξηση από τον περασμένο Δεκέμβριο, που βρισκόταν στο 8%, και αναμένεται να διατηρήσει αυτή την ανοδική τάση, όσο αυξάνονται οι χρήστες του μετρό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούν καθημερινά περίπου 75.000-80.000 επιβάτες, ενώ έχουν καταγραφεί συνολικά πάνω από 10 εκατ. επιβιβάσεις και έχουν εκδοθεί περισσότερες από 100.000 κάρτες. Οι εκτιμήσεις θέλουν τον αριθμό των επιβατών που χρησιμοποιούν το μετρό ημερησίως να αγγίζει τους 170.000 όταν ολοκληρωθεί η επέκταση στην Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό πριν τα τέλη του 2025.
Βελτιωμένοι είναι και οι χρόνοι μετακίνησης στους κεντρικότερους δρόμους, με τη διαφορά να γίνεται αισθητή κατά τις απογευματινές ώρες κυρίως. Σύμφωνα με την έρευνα, ο χρόνος μετακίνησης έχει μειωθεί κατά 18% στην Τσιμισκή και κατά 13% στη Λεωφ. Νίκης, σε σχέση με τον Μάιο του 2024.
Σύμφωνα με την κ. Αϋφαντοπούλου, οι αριθμοί μπορεί να μοιάζουν ιδιαίτερα θετικοί, όμως δεν έχουν σταθεροποιηθεί προς το παρόν. «Είναι λογικό το πρώτο διάστημα λειτουργίας να μην υπάρχουν ακόμα σταθεροποιημένα μοτίβα. Το μετρό πρέπει να μπει περισσότερο στη ζωή μας. Η επιβατική κίνηση του μετρό τώρα μοιάζει με καρδιογράφημα», δήλωσε η συγκοινωνιολόγος στην Καθημερινή.
Αναφορικά με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και σε συνάρτηση με το μετρό, όλα δείχνουν ότι έχουν απορροφηθεί περισσότεροι χρήστες λεωφορείων και ταξί παρά Ι.Χ. Αυτό οφείλεται ενδεχομένως στο γεγονός ότι το μετρό εξυπηρετεί μόνο το κέντρο της πόλης και ένα τμήμα προς τα ανατολικά και όχι προάστιες περιοχές.
Πηγή: Η Καθημερινή
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μετρό Θεσσαλονίκης: Έως και 40 ημέρες θα σταματήσει η λειτουργία του - Ποιος ο λόγος
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ένα όνειρο με... επιμέρους εφιάλτες
Θεσσαλονίκη: Δείτε από ψηλά την εξέλιξη των έργων του Flyover (video)