O μικρότερος κινητήρας στον κόσμο - Έχει το μέγεθος ενός κόκκου άμμου! (video)


Η Chronova Engineering, χωρίς αυτοματισμούς, με απλά εργαλεία και τρομερή ακρίβεια, κατασκεύασε έναν κινητήρα με μέγεθος 0,4 mm!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Chronova Engineering/ΥouTube
  • 30/5/2025

Το 1959, ο Αμερικανός φυσικός Richard Feynman, στην περίφημη πια διάλεξή του, είχε προσφέρει χρηματικό έπαθλο σε όποιον κατάφερνε να φτιάξει έναν ηλεκτρικό κινητήρα με μέγεθος 1/64 της ίντσας, ή αλλιώς 0,4 mm.

Την πρόκληση αυτή αποδέχθηκε ο William McLellan, ο οποίος με τελείως συμβατικά εργαλεία και αστείρευτη θέληση κατασκεύασε στον ελεύθερό του χρόνο αυτό το μοτέρ

Έκτοτε, κανείς δεν επιχείρηση να πράξει κάτι αντίστοιχο - μέχρι τώρα.

Η Chronova Engineering, έχοντας εμπνευστεί από το εγχείρημα του McLellan, αποφάσισε να ακολουθήσει το παράδειγμά του. Χωρίς αυτοματισμούς, με απλά εργαλεία και τρομερή ακρίβεια, κατασκεύασε έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγεθος 0,4 mm.

Το αποτέλεσμα, το οποίο αναρτήθηκε στο κανάλι της εταιρείας στο YouTube, είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό. Πρόκειται για ένα ρότορα με τέσσερις ηλεκτρομαγνήτες, μία βάση, μία μονάδα ελέγχου, όλα κατασκευασμένα και συναρμολογημένα σε μικροσκοπικό μέγεθος, με τη βοήθεια μεγεθυντικού φακού.

«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πόσο μικροσκοπικός είναι αυτός ο κινητήρας. Ό,τι βλέπετε το φίλμαρα με μικροσκόπιο», ανέφερε ο μηχανικός που παρουσιάζει το μοτεράκι στο βίντεο.

Προφανώς κάθε βήμα ήταν εξαιρετικά επισφαλές, καθώς και η παραμικρή κίνηση θα μπορούσε να διαλύσει την κατασκευή. Ο μηχανικός που εργάστηκε πάνω σε αυτό τόνισε πως όταν το συναρμολογούσε κρατούσε την αναπνοή του, ώστε να μην κουνιέται και τρέμουν τα χέρια του. 

Το ερώτημα είναι αν είναι λειτουργικός. Ναι, αλλά όχι πλήρως. Δεν περιστρέφεται όπως ένας κανονικός ηλεκτροκινητήρας, ωστόσο αντιδρά στους ηλεκτρομαγνήτες, κάτι που δείχνει ότι μαγνητικά μπορεί να ενεργοποιηθεί και να περιστραφεί. 

Δείτε το σχετικό βίντεο:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Vehicle-to-Grid: Η πρωτοποριακή τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Σε ποια μοντέλα είναι διαθέσιμη

Το μαγγάνιο αλλάζει τις μπαταρίες στα EVs - Πάνω η αυτονομία, κάτω το κόστος

Έρευνα: Πόση ακτινοβολία εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα