Μπορεί να το «γυρίσει» η Nissan; Αυτή είναι η απάντηση του νέου CEO


«Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε κανέναν, πρέπει να στηριχθούμε στις δικές μας δυνάμεις», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ivan Espinosa στο πλαίσιο του Future of the Car Summit που έγινε στο Λονδίνο.

  • ΦΩΤ.: NISSAN
  • 18/5/2025

«Κόκκινος συναγερμός» έχει σημάνει στη Nissan μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το οικονομικό έτος 2024, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2025. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ιαπωνική εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις για την επόμενη ημέρα αφούν οι ζημίες ανήλθαν κοντά στα 4,5 δις δολάρια.

Στο τραπέζι βρίσκεται ήδη ένα πλάνο περικοπών στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπονται κλείσιμο 17 εργοστασίων σε όλο τον κόσμο, περιορισμό στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται από 13 σε 7, αλλά και μείωση κατά 15% του εργατικού δυναμικού.

Αυτό εν πολλοίς σημαίνει ότι ο νέος CEO, Ivan Espinosa, που ανέλαβε καθήκοντα την 1η Απριλίου 2025, έχει στα χέρια του μία «καυτή πατάτα» την οποία πρέπει να κουβαλήσει με ασφάλεια, βγάζοντας από αυτή τη δύσκολη θέση το ιστορικό brand.

Ο Espinosa βρέθηκε στο Future of the Car Summit που έγινε στο Λονδίνο στις 13-15 Μαΐου και εκεί το motortrend.com τού έθεσε μερικές δύσκολες ερωτήσεις για την επόμενη ημέρα της εταιρείας.

Ivan Espinosa, Nissan CEO
Ivan Espinosa, Nissan CEO

Μπορεί η Nissan να επιβιώσει;

«Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω εξηγώντας το που βρισκόμαστε σήμερα. Αυτή η κατάσταση δεν διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια. Είναι ένα θεμελιώδες πρόβλημα που πιθανώς να ξεκινά από το 2025 όταν η τότε διοίκηση πίστεψε ότι η Nissan μπορεί να φτάσει τις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων στα 8.000.000. Βάσει αυτής της εκτίμησης, έγιναν πολύ μεγάλες επενδύσεις, τόσο σε επίπεδο παραγωγικής δυναμικότητας όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό. Η πραγματικότητα όμως σήμερα είναι πως λειτουργούμε περίπου στο μισό αυτής της ποσότητας. Και κανείς δεν είχε αναλάβει να το διορθώσει μέχρι σήμερα. Από τη στιγμή που ανέλαβα τη θέση του CEO, επαναξιολόγησα άμεσα την κατάσταση. Αυτός είναι και ο λόγος που είδατε τη σημαντική επίπτωση στα καθαρά κέρδη για το οικονομικό έτος 2024. Στο σχέδιο που ανακοινώσαμε νωρίτερα, έχουμε τρεις βασικούς άξονες: μείωση κόστους, στρατηγικές σε προϊόν και αγορές, και ανάπτυξη συνεργασιών. Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο πλάνο και είμαστε αποφασισμένοι να το υλοποιήσουμε».

Μπορεί η Nissan να τα καταφέρει μόνη της;

«Πρέπει να στηριχτούμε στις δικές μας δυνάμεις. Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε κανέναν άλλο. Η σημερινή θέση της εταιρείας ως προς τη ρευστότητα είναι τελείως διαφορετική απ’ ό,τι στο παρελθόν. Τότε, είχαμε ένα τεράστιο χρέος και σχεδόν καθόλου ρευστότητα. Σήμερα, χάρη στην αναδιάρθρωση του χρέους, έχουμε πάνω από 15 δις δολάρια διαθέσιμα στο ταμείο και εγκεκριμένες γραμμές χρηματοδότησης. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: έχουμε χρόνο. Η ταμειακή θέση της εταιρείας είναι ισχυρή αλλά πρέπει να δράσουμε γρήγορα».

Συνεπώς δεν χρειάζεται να έρθει κάποια συνεργασία με άλλη εταιρεία;

«Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι να μην είμαστε όμηροι κανενός συνεργάτη. Στόχος μας είναι να σταθούμε σταθερά στα πόδια μας, ώστε να μπορούμε να διαπραγματευόμαστε ισότιμα και αποτελεσματικά με οποιονδήποτε πιθανό στρατηγικό εταίρο. Αναζητούμε συνεργασίες που θα προσφέρουν ουσιαστική εταιρική αξία και μακροπρόθεσμη στήριξη στη Nissan. Το μέλλον του αυτοκινήτου είναι το ''έξυπνο΄'' όχημα και η Nissan διαθέτει ισχυρές βάσεις, τεχνογνωσία και εμπειρία στην αυτόνομη οδήγηση και στα οχήματα που βασίζονται στο λογισμικό. Έχουμε πολλά να προσφέρουμε – τόσο σε αξία όσο και σε τεχνολογικό και μηχανολογικό επίπεδο και αυτά είναι τα στοιχεία που θέλουμε να φέρουμε στο τραπέζι σε κάθε μελλοντική συνεργασία».

Τι ισχύει σήμερα με τη συνεργασία που ήδη έχετε συνάψει με την κινεζική Dongfeng;

«Η στρατηγική μας για την Κίνα βασίζεται στη συνεργασία μας με την Dongfeng. Μόλις λανσάραμε τα Nissan N7 και Nissan Frontier Pro, ένα ηλεκτρικό sedan και ένα PHEV pickup, και αυτά δείχνουν πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα πλεονεκτήματά μας εκεί. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα στην Κίνα, γιατί η τεχνολογία, η ταχύτητα εξέλιξης και η ανταγωνιστικότητα στο κόστος είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Παράλληλα, σκοπεύουμε να εξάγουμε αυτά τα μοντέλα και εκτός Κίνας. Η συνεργασία μας με την Dongfeng μετρά πάνω από 20 χρόνια και πλέον εξετάζουμε ακόμα και κοινές δράσεις εκτός Κίνας. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Προχωράτε σε μείωση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 40%. Ενδέχεται να υπάρξουν και άλλες μονάδες παραγωγής που θα κλείσουν στο μέλλον;

«Αναθεωρούμε διαρκώς την κατάσταση και, δυστυχώς, δεν έχουμε ούτε τον χρόνο ούτε τους πόρους για χάσιμο. Λειτουργούμε με ρεαλισμό: αν δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, θα χρειαστεί να πάρουμε αποφάσεις».

Πηγή: motortrend.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Nissan: Το κεντρομήχανο Micra 350SR με τους 300 PS επιστρέφει και... τρομοκρατεί (photos)

Nissan Leaf: Η νέα γενιά θα διανύει περισσότερα από 480 km με μία φόρτιση

Επίσημο: Η Nissan ετοιμάζει το δικό της Renault Twingo - Πότε κάνει πρεμιέρα