Μετά από μια σειρά από teasers και αρκετή αναμονή, η Citroen τράβηξε το κάλυμμα από το ολοκαίνουργιο C5 Aircross, τη νεότερη προσθήκη στην γκάμα SUV της.
Το νέο δημιούργημα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium, με αποτέλεσμα να υπάρχει απόλυτη ευελιξία, όσον αφορά στις διαθέσιμες εκδόσεις και την γκάμα των κινητηρίων συνόλων που προσφέρονται. Σύμφωνα με την ίδια, το νέο μοντέλο ακολουθεί τη στρατηγική πολλαπλών καυσίμων, όντας διαθέσιμο τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές, όσο και σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.
Ξεκινώντας από τις εκδοχές του C5 Aircross που εξοπλίζονται με εξηλεκτρισμένους κινητήρες, υπάρχουν δύο επιλογές: Η υβριδική C5 Aircross Hybrid 145 Automatic, η οποία εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα χωρητικόητας 1,2 L που αποδίδει 136 PS και έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που προσφέρει επιπλέον 9 PS ισχύος, και την C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 Automatic, η οποία φέρει έναν ισχυρότερο, τετρακύλινδρο turbo κινητήρα χωρητικότητας 1,6 L που αποδίδει 150 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 125 PS, με τη συνδυαστική ισχύ του PHEV συστήματος να ανέρχεται στα 195 PS.
Στην πρώτη περίπτωση, η Citroen αναφέρει ότι το C5 Aircross Hybrid 145 μπορεί να οδηγείται σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία το 50% του χρόνου και συνοδεύεται από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων eDCS διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις, στον οποίο ενσωματώνεται και ο ηλετκροκινητήρας.
Η έκδοση C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 αποτελεί την κορυφαία θερμική εκδοχή του μοντέλου, με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 21 kWh να προσφέρει περισσότερο από 100 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας εντός πόλης, με την τιμή αυτή να αυξάνεται κατά 33% σε σχέση με το προηγούμενο C5 Aircross. Εδώ βρίσκει κανείς ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCS με 7 σχέσεις, το οποίο, παρομοίως με το C5 Aircross Hybrid 145, εμπεριέχει τον ηλεκτροκινητήρα.
Μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 5 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 7,4 kW με τον onboard φορτιστή 3,7 kW, ενώ με την επιλογή του ταχύτερου onboard φορτιστή των 7,4 kW, ο χρόνος μειώνεται στις 2 ώρες και 55 λεπτά.
Φυσικά, υπάρχει και το e-C5 Aircross, το οποίο διατίθεται σε δύο εκδοχές: Η βασική εξοπλίζεται με μπαταρία 73 kWh που προσφέρει έως και 520 km αυτονομίας και 210 PS ισχύος, ενώ η κορυφαία φέρει μια μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία 97 kWh, με την αυτονομία να ανέρχεται στα 680 km και την ισχύ στα 230 PS.
Οι χρόνοι φόρτισης διαμορφώνονται στις 6 ώρες και 45 λεπτά για τη «μικρή» μπαταρία των 73 kWh, χρησιμοποιώντας wallbox μονοφασικά στα 7,4 kW, ενώ μπορεί να μειωθεί στις 4 ώρες και 30 λεπτά με wallbox 11 kW και τριφασική σύνδεση. Με ταχυφορτιστή 160 kW ο χρόνος για μια πλήρη φόρτιση ανέρχεται στα 30 λεπτά.
Αντίστοιχα, η μπαταρία των 97 kWh φορτίζεται σε 8 ώρες και 55 λεπτά στην πρώτη περίπτωση, με τους χρόνους να μειώνονται σε 6 ώρες και 30 λεπτά και 27 λεπτά για τις άλλες δύο συνθήκες, όπως περιγράφηκαν παραπάνω.
Όσον αφορά στην εμφάνιση του νέου C5 Aircross, οι Γάλλοι εισάγουν τη νέα τους σχεδιαστική γλώσσα, εστιάζοντας ταυτόχρονα στην αεροδυναμική και τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας. Ο συντελεστής αεροδυναμικής έχει μειωθεί στο 0,75 Cd, σε σχέση με το 0,84 Cd του προηγούμενου μοντέλου, με αποτέλεσμα η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία να αυξάνεται κατά 30 km.
Οι διαστάσεις έρχουν διευρυνθεί, ως επί το πλείστον, χάρη στη μεταφορά από την πλατφόρμα EMP2 στην STLA Medium, όπως προαναφέρθηκε. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 150 mm στα 4.652 mm, ενώ το μεταξόνιο κατά 60 mm στα 2.784 mm, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται μέγιστη άνεση για τους επιβάτες του πίσω μέρους της καμπίνας. Το πλάτος ανέρχεται στα 1.902 mm, ενώ το ύψος στα 1.600 mm. Αξίζει να σημειωθεί ότι προσφέρονται ζάντες μεγέθους έως και 20 ίντσες.
Σύμφωνα με τη Citroen, το νέο C5 Aircross θα καταφτάσει στις ευρωπαϊκές εκθέσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμάζουμε το νέο αποδοτικό και άνετο Citroen C4 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 (video)
Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Citroen C3 Aircross με τις 5θέσιες και 7θέσιες εκδόσεις