Το θρυλικό Ford Escort επιστρέφει με 205 PS και μια βαριά ιστορία (photos-video)


Το εμβληματικό αγωνιστικό επανέρχεται που κυριάρχησε στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Saloon Car στα τέλη της δεκαετίας του '60 βρίσκει και πάλι τη δόξα του.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ / ΦΩΤΟ: Boreham Motorworks
  • 27/4/2025

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο-ορόσημο, το οποίο επανέρχεται στη ζωή με κάθε λεπτομέρια, περιοριζόμενο σε μόλις 24 μοναδικά κομμάτια, που τιμούν τη χρυσή εποχή της Alan Mann Racing και της Ford.

Το Escort Alan Mann 68 Edition δεν είναι απλώς ένα συλλεκτικό όχημα, είναι ένα πλήρως λειτουργικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, με πιστοποίηση FIA (Historic Technical Passport), έτοιμο να λάβει μέρος σε ιστορικούς αγώνες σε όλο τον κόσμο. Κάθε μονάδα φέρει μοναδικό αριθμό πλαισίου από τη Ford Motor Company και την Alan Mann Racing, κατασκευασμένη εξολοκλήρου στο χέρι και με reverse engineering στα υπερσύγχρονα κέντρα της Boreham Motorworks.

Το Alan Mann 68 Edition αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Ultra Series – τη ναυαρχίδα της Boreham, με επίκεντρο την ιστορική ακρίβεια. Κατασκευασμένο βάσει CAD του θρυλικού Escort XOO 349F του Frank Gardner, κάθε εξάρτημα έχει αναπαραχθεί με ακρίβεια χιλιοστού, συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής με την παραδοσιακή αγωνιστική τεχνογνωσία.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας δίλιτρος κινητήρας Twin Cam που αποδίδει 205 PS και συμμορφώνεται πλήρως με τους ιστορικούς κανονισμούς της FIA. Συνοδεύεται από ένα τετρατάχυτο κιβώτιο τύπου 'bullet', ενώ με συνολικό βάρος μόλις 795 kg, το Escort προσφέρει έναν εκρηκτικό λόγο ισχύος/βάρους, ιδανικό για αγωνιστική οδήγηση.

Η ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί και αναπαραχθεί με απόλυτη πιστότητα στις πρωτότυπες λύσεις που είχαν σχεδιαστεί από τον θρύλο, Len Bailey, με παρεμβάσεις κατευθείαν από την εμπειρία του GT40. Ο Jim Rose, ο αρχικός τεχνικός της Alan Mann του παρελθόντος, εργάστηκε ξανά στην κατασκευή των ιστορικών εξαρτημάτων της ανάρτησης, σε μια συγκινητική επιστροφή 60 χρόνια αργότερα.

Το αμάξωμα διατηρεί τις χαρακτηριστικές 'bubble arches' και την αγωνιστική ερυθροχρυσή εμφάνιση της Alan Mann Racing. Οι ζάντες είναι πλέον αλουμινένιες (flow-formed) αλλά παραμένουν στο ιστορικά ορθό μέγεθος 13 ιντσών, με ελαστικά αγωνιστικών προδιαγραφών. Το σύστημα φρένων της Girling παραμένει πιστό στα ιστορικά πρότυπα, και διαθέτει δίσκους 254 mm μπροστά και 245 mm πίσω.

Το Alan Mann 68 Edition διατίθεται σε δύο διαμορφώσεις:

  • Period Correct: Για τους συλλέκτες, απόλυτα αυθεντική κατασκευή κατηγορίας FIA Group 5 χωρίς σύγχρονες παρεμβάσεις.
  • Modern Race: Για συμμετοχή σε σύγχρονους αγώνες ιστορικού χαρακτήρα, με σύγχρονο κλωβό ασφαλείας, καθίσματα FIA, ζώνες και πυροσβεστήρα.

Οι 24 τυχεροί ιδιοκτήτες δεν θα αγοράσουν απλώς ένα αυτοκίνητο – θα εισέλθουν σε έναν κόσμο αγωνιστικής εμπειρίας, με πλήρη τεχνική υποστήριξη και συμμετοχή σε αγώνες, τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στο εξωτερικό, μέσω της Boreham High Performance Club.

Ο Henry Mann, Διευθύνων Σύμβουλος της Alan Mann Racing και γιος του Alan Mann, σχολιάζει: «Ο πατέρας μου πίστευε πάντα στην εμμονή για ακρίβεια και καινοτομία. Το 68 Edition τιμά απόλυτα αυτή τη φιλοσοφία, είναι ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, χωρίς φίλτρα».

Με τη σφραγίδα της DRVN Group και την ευλογία της Ford, το νέο αυτό κεφάλαιο της Alan Mann Racing δεν επαναφέρει απλώς ένα ιστορικό αυτοκίνητο, επαναφέρει το πνεύμα ενός αγωνιστικού μύθου, για πρώτη φορά έτοιμο να ζήσει ξανά, όχι μόνο στα μουσεία, αλλά στην πίστα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κάποια σκέφτηκε να βάλει ένα τεράστιο σεμεδάκι πάνω σε ένα κόκκινο Ford Escort - Γιατί το έκανε

Ένα ρεκόρ που κρατάει 40 χρόνια – Άλλαξαν κινητήρα σε Ford Escort μέσα σε 42 sec! (video)

Μαγεία! Ο Oliver Solberg «οργώνει» στο χώμα με το Ford Escort MkII (video)