Με 24ωρη προειδοποιητική απεργία «απαντά» το ΣΑΤΑ στη δήλωση του αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, για απαγόρευση χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα έμφορτα ταξί.
Με ανακοίνωση που εξέδωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) γνωστοποιεί ότι τα ταξί στην Αθήνα θα απεργήσουν από τις 06:00 της Μεγάλης Τρίτης 15 Απριλίου μέχρι τις 06:00 της Μεγάλης Τετάρτης 16 Απριλίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Μετά την σημερινή (σ.σ. χθεσινή) δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη με την οποία απέκλεισε την διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο.
Σε αυτό αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί) ενώ ο κ. Δήμος δεν παρέστη λόγω ασθένειας.
Η απόφαση που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο είναι 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 15/04/2025.
Το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε ΔΗΜΟΣΙΑ η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου.
Το προεδρείο αδυνατεί να εξηγήσει την στάση των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης και την αφήνει στην κρίση των συναδέλφων μας. Σε κάθε περίπτωση, το ΣΑΤΑ θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη, προκειμένου να λυθεί οριστικά και χωρίς «ήξεις - αφήξεις» το θέμα της διέλευσης των έμφορτων Ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας».
Λυμπερόπουλος: «Ο κλάδος είναι ανάστατος, δεν μπορώ να τους συγκρατήσω»
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤΝews για το θέμα και εξέφρασε την οργή του για την απόφαση.
«Εγώ πήρα τον διευθυντή τον κ. Κακούρη να του ζητήσω το λόγο για τον οποίο ενώ μου είχε διαβεβαιώσει ότι ο ψηφισμένος Κώδικας που είχε φτιάξει ο κ. Οικονόμου είχε περάσει όλους τους φορείς, είχε περάσει τη διαβούλευση και είχε πάει στο γραμματέα της κυβέρνησης για ψήφιση και με διαβεβαίωνε επί ένα μήνα ο κ. Κακούρης ότι δε θα αλλάξει τίποτα, θα μπουν δηλαδή τα ταξί μέσα στις λεωφορειολωρίδες. Ξαφνικά χθες βγαίνει στον κ. Πορτοσάλτε ο κ. Κυρανάκης, χωρίς καμία συνάντηση μαζί μας, χωρίς να μας έχει ενημερώσει, ενώ όλοι ξέρετε ότι πλέον οι λωρίδες θα έχουν τα ταξί, έχουν μπει στον κώδικα και βγαίνει και λέει ότι δε θα μπαίνουν τα ταξί μέσα. Χωρίς να μας μιλήσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τη δήλωση του κ. Κυρανάκη ότι για λίγα δευτερόλεπτα θα μπορούν τα ταξί να μπουν στις λεωφορειολωρίδες για να παραλάβουν επιβάτη, ήταν ξεκάθαρος: «Αυτό δεν είναι λειτουργικό. Αυτό που είχαμε συμφωνήσει είναι το αντίθετο. Τα έμφορτα ταξί θα πέρναγαν μέσα από τις λεωφορειολωρίδες. Ωστόσο χωρίς να συζητήσουμε, χωρίς να μας ενημερώσει, υποσχόμενος ότι δε θα αλλάξει τίποτα, έχει πάει στο γραμματέα της κυβέρνησης και ξαφνικά βγαίνει και λέει όχι δε θα μπαίνουν. Εννιά μήνες δουλειά με τον κύριο Οικονόμου, έρχεται κάποιος άλλος υπουργός και αλλάζει όλη την πολιτική».
Για τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν τις προηγούμενες ώρες ότι ο ίδιος τηλεφώνησε στο Υπουργείο Μεταφορών και «απειλούσε ότι θα τα κάνει γυαλιά-καρφιά», επεσήμανε: «Αυτές είναι βρώμικες δουλειές κάποιων συνεργατών. Όχι, εγώ είπα ότι ρίξατε μία βόμβα σήμερα. Ο κλάδος είναι ανάστατος, με παίρνει όλος, όλος τηλέφωνο και θα μαζευτεί ο κόσμος και θα τα κάνει γυαλιά-καρφιά. Δεν μπορώ να τους συγκρατήσω. Δεν είπα ότι θα έρθω εγώ, δεν απείλησα, είπα ότι ο κόσμος είναι σε κατάσταση έξαλλη. Πρώτη φορά τον βλέπω έτσι.
Το σοβαρό ξέρετε ποιο είναι; Ότι οι πολιτικοί και οι κυβερνήσεις χάνουν την αξιοπιστία τους. Αυτό φαίνεται με αυτή την αλητεία που έκαναν στο Υπουργείο, να αλλάξουν αποφάσεις που έχουν περάσει από τον έναν υπουργό στον άλλο. Δεν άλλαξε η κυβέρνηση. Πήρε υπογραφές από όλους τους φορείς, από όλα τα υπουργεία, υπόσχεται όταν παραλαμβάνει ότι δε θα πειράξει τίποτα από τον προηγούμενο».
Και πρόσθεσε: «Είμαστε Ελλάδα; Είμαστε Ευρώπη; Όλα τα ταξί στην Ευρώπη περνάνε από τις λεωφορειολωρίδες και όχι μόνο τα έμφορτα. Γιατί στην Ελλάδα ο Κυρανάκης λέει όχι; Τη στιγμή που εγώ για να εξυπηρετήσω εσάς πρέπει να έχω τη δυνατότητα να σας πάω γρήγορα και οικονομικότερα και ασφαλέστερα στο σπίτι σας. Κάνω ειδική μεταφορά. Η μελέτη του ΟΑΣΑ αποδεικνύει ότι στα 12 αυτοκίνητα ένα είναι λεωφορείο, 2-3 ταξί και τα υπόλοιπα ΙΧ. Πού εμποδίζουν δηλαδή τα έμφορτα ταξί. Ούτε στην Αλβανία δεν γίνονται αυτά. Εμείς τι είμαστε οι Έλληνες ταξιτζήδες;»
Όσο για την απεργία, ανέφερε: «Τη Μεγάλη Τρίτη έχουμε προειδοποιητική 24ωρη απεργία, από τις 06:00 το πρωί και συγκέντρωση στο υπουργείο Μεταφορών και την επόμενη εβδομάδα, επειδή είναι Πάσχα, θα έχει κλιμάκωση. Θα πάμε στο υπουργείο Μεταφορών και θα περιμένουμε να συναντήσουμε τον κ. Κυρανάκη».
Απεργούν και τα ταξί στη Θεσσαλονίκη
Εκτός από την Αθήνα, σε απεργία κατεβαίνουν και τα ταξί στη Θεσσαλονίκη, από τις 05:00 το πρωί της Μ. Δευτέρας 14 Απριλίου έως τις 05:00 το πρωί της Μ. Τρίτης 15 Απριλίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Σωματείου ΤΑΞΙ Θεσσαλονίκης:
«Μετά από σύσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου ΤΑΞΙ Θεσσαλονίκης αποφασίστηκε ομόφωνα μαζί με τα Ραδιοταξί 24ωρη προειδοποιητική απεργία από τις 05:00 το πρωί της Μ. Δευτέρας έως τις 05:00 το πρωί της Μ. Τρίτης.
Αιτήματα του κλάδου είναι:
- Οι υπερβολικές χρεώσεις στο πάρκινγκ του αεροδρομίου
- Η υποκλοπή του Μεταφορικού Έργου από τα Ε.Ι.Χ. Βαν
- Συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών.
Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου Fraport ζητάει υπερβολικά ποσά για το Ρ5.
Ο διάλογος εξαντλήθηκε.
Ζητάμε:
- Άμεσα νέο χώρο προμίσθωσης στο αεροδρόμιο ξεχωριστά από τα ΙΧ χωρίς περαιτέρω χρεώσεις.
- Διεκδικούμε ίση αντιμετώπιση από τη Fraport όπως σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
- Ζητάμε ξεχωριστό χώρο για καλύτερο έλεγχο του Ι.Χ. Βαν λόγω της τεράστιας υποκλοπής έργου.
- Απαιτούμε άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Μεταφορών για όλα τα ζητήματα.
Όλα τα ταξί θα συγκεντρωθούν στην Μ. Ψελλού 09:30 το πρωί και θα πραγματοποιηθεί πορεία προς το αεροδρόμιο όπου θα καταθέσουμε τα αιτήματα μας στη Διοίκηση της Fraport και στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.
Θα συμμετέχουν ΤΑΞΙ από Σωματεία της Περιφέρειας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Πάτωσε η Ελλάδα στην αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας - Στα ύψη οι θάνατοι από τροχαία