Το θέμα των λεωφορειολωρίδων απασχολεί έντονα τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι ζητούν τη δυνατότητα χρήσης τους τουλάχιστον από τα έμφορτα ταξί.
Για το ζήτημα τοποθετήθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο πλαίσιο συνέντευξής του στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 για όλα τα τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας που άπτονται των αρμοδιοτήτων του.
«Αυτό το οποίο σκεφτόμαστε είναι ότι εφόσον μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα στάσης, για να πάρεις έναν επιβάτη ο οποίος εκείνη τη στιγμή είναι στη λεωφορειολωρίδα και αυτό καταγράφεται πλέον από μία κάμερα, με την έννοια ότι δεν παρεμποδίζεις το λεωφορείο, ναι, αυτό είναι σε λογικά πλαίσια. Γενικά όμως να κυκλοφορεί οποιοσδήποτε και τα ταξί στη λεωφορειολωρίδα, όχι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης, αν και αναγνώρισε ότι «κάνει συγκοινωνιακό έργο το ταξί» εξυπηρετώντας επιβάτες που θέλουν να μετακινηθούν.
Ωστόσο ήταν ξεκάθαρος: «Στη λεωφορειολωρίδα τα λεωφορεία θα έχουν απόλυτη προτεραιότητα και τις λεωφορειολωρίδες θα τις περιχαρακώσουμε και με άλλα μέτρα. Δηλαδή θα μπει μια οριοθέτηση με φυσικά εμπόδια σε κάποιες λεωφορειολωρίδες».
Υπενθυμίζεται ότι η διαβούλευση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται το επόμενο διάστημα η κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Ο ΣΑΤΑ έχει προτείνει τη δική του τροποποίηση της παραγράφου 6 του άρθρου 52 του ισχύοντος ΚΟΚ προκειμένου τα ταξί να μπορούν να κινούνται στις λεωφορειολωρίδες και μπορείτε να τη δείτε πατώντας ΕΔΩ.
Παράλληλα, μετά από συνάντηση που είχε στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου ο πρώην υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, με αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί, είχε προκύψει η πληροφορία ότι τελικά τα έμφορτα ταξί θα εξαιρεθούν της απαγόρευσης, αλλά μετά από την ψήφιση του ΚΟΚ, με υπουργική απόφαση. Μάλιστα, ο κ. Οικονόμου είχε τονίσει χαρακτηριστικά στις τηλεοπτικές κάμερες μία ημέρα μετά τη συνάντηση: «Θα βάλουμε την εξαίρεση των μοτοσυκλετών και των έμφορτων ταξί, όπου με υπουργική απόφαση και κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης θα οριστεί πώς και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτή η χρήση».
Τέλος, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στο θέμα των καμερών, τονίζοντας ότι ο διαγωνισμός τόσο για αυτές που θα τοποθετηθούν στα λεωφορεία όσο και τις σταθερές που θα προστεθούν στους δρόμους θα βγει μετά το Πάσχα και η τοποθέτησή τους, «αν και όχι όλων», θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μεγάλη αλλαγή στο χρώμα των ταξί - Αυτή είναι η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών