Επίσημο: Η Mercedes τράβηξε το κάλυμμα και αποκάλυψε τη νέα CLA (photos)


Μετά από πολλά teasers και κατασκοπευτικές φωτογραφίες, η Mercedes έβγαλε στο φως όλα τα στοιχεία για την ολοκαίνουργια CLA.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ AG
  • 14/3/2025

Επιτέλους, αποκαλυπτήρια. Μετά από πολλά teasers, εικασίες, κατασκοπευτικές φωτογραφίες και προσπάθειες των ανεξάρτητων σχεδιαστών να φανταστούν πώς θα μοιάζει το νέο της δημιούργημα, η Mercedes παρουσίασε την ολοκαίνουργια CLA τόσο στη θερμική, όσο και στην αμιγώς ηλεκτρική της εκδοχή.

Ξεκινώντας από το θερμικό μοντέλο, η Mercedes είχε ήδη κάνει γνωστό ότι κάτω από το κάλυμμα θα τοποθετηθεί ένας mild hybrid τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1,5 L που θα αποδίδει 136 ή 163 PS στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 190 PS στην τετρακίνητη CLA 4Matic.

Ο ηλεκτροκινητήρας που έχει τοποθετηθεί στον εμπρός άξονα προσφέρει επιπλέον 27 PS, επιτρέποντας στο όχημα να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτρισμού για μικρά χρονικά διαστήματα και να αναπτύσσει ταχύτητες έως 100 km/h. Τροφοδοτείται από μια μπαταρία 48V ενεργειακής χωρητικότητας 1,3 kWh.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, οι θερμικές εκδόσεις θα καταφτάσουν αργότερα μέσα στο έτος και έτσι οι πληροφορίες που έχουμε σχετικά με τις επιδόσεις είναι περιορισμένες.

Περνώντας στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, υπάρχουν δύο εκδόσεις: Η CLA 250 Plus EQ Technology και η CLA 350 4Matic EQ Technology. Στην πρώτη, βρίσκει κανείς έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και προσφέρει 272 PS και 335 Nm ροπής, με τα 0-100 km/h να ολοκληρώνονται σε 6,7 sec και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 210 km/h.

Επιλέγοντας την τετρακίνητη και πιο ισχυρή έκδοση, οι ηλεκτροκινητήρες διπλασιάζονται και η ισχύς αυξάνεται στα 353 PS και 515 Nm ροπής. Εδώ, τα 0-100 km/h γίνονται σε 4,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 210 km/h.

Αμφότερα τα μοντέλα εξοπλίζονται με μια μπαταρία NMC χωρητικότητας 85 kWh και χρειάζονται 22 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση με ταχυφορτιστή DC, υποστηρίζοντας ταχύτητες έως 320 kW. Η CLA 250 Plus ανακτά 325 km αυτονομίας σε 10 λεπτά, ενώ η ισχυρότερη CLA 350 4Matic ανακτά περίπου 315 km, αντίστοιχα. Όσο για τη συνολική αυτονομία, ανέρχεται έως τα 792 km για την πισωκίνητη και 771 km για την τετρακίνητη έκδοση.

Σχεδιαστικά, οι Γερμανοί έχουν εφαρμόσει τις συνήθεις πρακτικές τους και έτσι βρίσκουμε μπάρες φωτός τόσο στο μπροστινό, όσο και στο πίσω μέρος του οχήματος. Το ηλεκτρικό μοντέλο φέρει την κλειστή γρίλια με τα αμέτρητα, μικροσκοπικά, τράκτινα αστέρια της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ το ίδιο μοτίβο έχει τοποθετηθεί στην γρίλια και του θερμικού μοντέλου.

Οι διαστάσεις της νέας CLA έχουν διευρυνθεί σε σχέση με εκείνες του προγόνου της. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 35 mm, φτάνοντας στα 4.723 mm, το μεταξόνιο είναι κατά 61 mm μεγαλύτερο, στα 2.790 mm, ενώ το πλάτος ανέρχεται στα 1.855 mm (2.021 mm με τους καθρέπτες) και το ύψος στα 1.468 mm.

Υπάρχουν σπορ αεραγωγοί στα πλαϊνά του προφυλακτήρα, με τη Mercedes να αναφέρει ότι η πιο αεροδυναμική εκδοχή του μοντέλου έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,21 Cd. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η ηλεκτρική CLA είναι για το πρώτο, σύγχρονο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που διαθέτει αποθηκευτικό χώρο στο μπροστινό μέρος, κάτω από το καπό.

Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί έχουν γίνει οι μεγαλύτερες και πιο δραστικές αλλαγές, όσον αφορά στη σχεδίαση και την εμφάνιση, αφού πλέον στο ταμπλό δεσπόζει η MBUX Superscreen της Mercedes, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάμετρο 10,25 ίντσες, ενώ στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη αφής 14 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment.

Ως επιπλέον προσθήκη προσφέρεται και μια τρίτη οθόνη ίδιας διαμέτρου που τοποθετείται στην πλευρά του συνοδηγού και προσφέρει διαφορετικές επιλογές θέασης και ψυχαγωγίας. Εκτός αυτού, διαθέσιμο είναι και το head-up display 12,2 ιντσών, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πρώτη αποκάλυψη για τη νέα Mercedes-Benz GLC - Ποιο μοντέλο αντικαθιστά (photos)

Mercedes-AMG: Έτσι θα μοιάζει το SUV των 1.000 PS - Το πίσω μέρος θυμίζει... Alfa Romeo! (photos)

Τι πρέπει να καταλάβεις αν δεις τιρκουάζ φώτα σε Mercedes