Είναι επίσημο. Η Stellantis αποφάσισε να κλείσει το ιστορικό εργοστάσιο της Vauxhall στο Luton της Αγγλίας. Ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι διαδικασίες θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και τον Ιούνιο η παραγωγή θα σταματήσει οριστικά.
Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει αναστάτωση, τόσο από τη μεριά της βρετανικής κυβέρνησης όσο και από την πλευρά των εργαζομένων, αφού στη μονάδα απασχολούνται περίπου 1.100 υπάλληλοι, των οποίων η τύχη τους είναι πλέον αβέβαιη.
Εδώ να τονιστεί ότι το εργοστάσιο λειτουργεί από το 1905. Εκεί, κατασκευάζονται πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα βαν, ενώ φέτος, το 2025, είχε προγραμματιστεί η παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών επαγγελματικών.
Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες του BBC επισημαίνουν ότι η παραγωγή θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο στο Ellesmere Port στο Cheshire και εκεί η κατασκευή ηλεκτρικών βαν θα ξεκινήσει το 2026.
Το ίδιο μέσο τονίζει ότι ένας από τους λόγους που η Stellantis έχει πάρει αυτή την απόφαση είναι επειδή η βρετανική κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο κάθε χρόνο οι κατασκευαστές να πωλούν ένα συγκεκριμένο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων, ούτως ώστε μέχρι το 2035 να έχει γίνει πλήρης μετάβαση σε EVs.
Μάλιστα η εταιρεία υποστηρίζει ότι η απόφαση «πλήττει το επιχειρηματικό μοντέλο μας», εξαιτίας της έλλειψης κινήτρων για τους καταναλωτές να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.
Η επικεφαλής του Εργατικού Κόμματος, Hazel Simmons, χαρακτήρισε την απόφαση ως ένα «καταστροφικό πλήγμα για το Luton». «Κάναμε ότι μπορούσαμε για να σταματήσουμε το κλείσιμο και αισθάνομαι θυμωμένη που αυτή η απόφαση θα παίξει τόσο σημαντικό ρόλο στις ζωές τόσων πολλών ανθρώπων» ανέφερε.
Από τη μεριά της η Stellantis τόνισε ότι οι εργαζόμενοι που θα χάσουν τις δουλειές τους θα λάβουν οικονομική ενίσχυση και προγράμματα επανεκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή, τονίζει ότι ελπίζει πως στο εργοστάσιο του Ellesmere Port του Cheshire θα μεταφερθούν από το Luton εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H DS θέλει να γίνει η... Bentley του ομίλου Stellantis
Κίνηση «ματ» από τη Stellantis - Αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την παραγωγή των κιβωτίων eDCT
Stellantis: Ποια μάρκα του ομίλου ήταν πρώτη σε πωλήσεις το 2024