Ελληνικές ταξινομήσεις 2024: Οριακή αύξηση στην αγορά αυτοκινήτου - Καλπάζουν τα υβριδικά (πίνακες)


Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων παρουσίασε τα αναλυτικά στοιχεία των ταξινομήσεων στην Ελλάδα για το 2024.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/1/2025

Τις ταξινομήσεις για τον μήνα Δεκέμβριο στην Ελλάδα, όπως και για το 2024 συνολικά, ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ η κατηγορία καινούργιων επιβατικών το φετινό Δεκέμβριο σημείωσε άνοδo κατά 5,7% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023. Κι οι ταξινομήσεις για τα καινούργια λεωφορεία παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 90,5%.

 

Δεκέμβριος 2024

Δεκέμβριος 2023

Μεταβολή 2024/2023

Καινούργια επιβατικά

8.706

8.240

5,7%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

594

685

-13,3%

Καινούργια λεωφορεία

40

21

90,5%

Συνολικά για το 2024, δηλαδή το διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Δεκέμβριο, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε αύξηση κατά 1,9%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να εμφανίζει και πάλι θετικό πρόσημο. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -1,0%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων σε αυτό το διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 246,8%.

 

Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2024

Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023

Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά

137.101

134.484

1,9%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

10.761

10.870

-1,0%

Καινούργια λεωφορεία

874

252

246,8%

Στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατικών, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε για ακόμη μια φορά η κατηγορία των SUV, με το ποσοστό να εκτοξεύεται στο 69,1%, καταγράφοντας δηλαδή αύξηση της τάξης του 6,0% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023. Και το C-Segment είδε αύξηση κατά 2,1% τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, ενώ οι ταξινομήσεις του συνολικά για το 2024 είναι μειωμένες κατά 2,5%.

Αντίστροφη είναι η εικόνα στο A-Segment, αφού παρόλο που ο Δεκέμβριος του 2024 παρουσίασε μείωση 2,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, οι συνολικές ταξινομήσεις του 12μήνου είναι βελτιωμένες κατά 0,4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Segment

Δεκέμβριος 2024

Δεκέμβριος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2024

Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

3,3%

5,2%

-1,9

6,4%

7,5%

-1,1

A-SUV

2,3%

3,0%

-0,7

3,8%

2,2%

1,5

(A TOTAL)

(5,6%)

(8,2%)

(-2,6)

(10,1%)

(9,7%)

(0,4)

B

16,6%

17,4%

-0,8

23,4%

25,1%

-1,8

B-SUV

29,9%

27,4%

2,4

30,7%

26,5%

4,2

(B TOTAL)

(46,5%)

(44,8%)

(1,7)

(54,0%)

(51,6%)

(2,4)

C

7,5%

9,3%

-1,9

7,1%

8,3%

-1,2

C-SUV

29,0%

25,0%

4,0

20,3%

21,7%

-1,3

(C TOTAL)

(36,4%)

(34,4%)

(2,1)

(27,5%)

(29,9%)

(-2,5)

D

2,4%

3,9%

-1,5

1,8%

1,6%

0,2

D-SUV

6,8%

6,4%

0,4

4,5%

5,2%

-0,7

(D TOTAL)

(9,2%)

(10,3%)

(-1,1)

(6,3%)

(6,8%)

(-0,6)

E

0,1%

0,1%

0,0

0,1%

0,1%

0,0

E-SUV

0,7%

0,7%

0,0

0,5%

0,5%

0,0

(E TOTAL)

(0,8%)

(0,8%)

(0,0)

(0,6%)

(0,5%)

(0,0)

F-G

0,1%

0,1%

0,0

0,1%

0,1%

-0,0

F-G-SUV

0,5%

0,5%

-0,0

0,3%

0,3%

-0,0

(F-G TOTAL)

(0,6%)

(0,6%)

(-0,0)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,0)

SPORTS

0,1%

0,2%

-0,1

0,1%

0,3%

-0,1

MPV

0,0%

0,0%

0,0

0,0%

0,0%

-0,0

MPV-M/COMBI

0,7%

0,7%

0,1

1,0%

0,6%

0,4

(SUV TOTAL)

(69,1%)

(63,1%)

(6,0)

(60,0%)

(56,4%)

(3,6)

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, όπως και τον Νοέμβριο, η βενζίνη και το πετρέλαιο κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, αλλά αυτή τη φορά τα ποσοστά τους έφτασαν στο 12,9% και στο 2,3% αντίστοιχα. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) και τα υβριδικά σημείωσαν ξανά αρκετά υγιή αύξηση, κατά 8,0% και 5,5% αντίστοιχα.

Μάλιστα, το μερίδιο των νέων υβριδικών οχημάτων στην ελληνική αγορά κατά τη διάρκεια του 2024 (42,3%) ήταν μεγαλύτερο από το αντίστοιχο μερίδιο της αγοράς στην ΕΕ κατά το ίδιο διάστημα (30,7%), επιδεικνύοντας την ιδιαίτερα ενθαρρυντική άνοδο της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα.

 

Δεκέμβριος 2024

Δεκέμβριος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2024

Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Νοε. ‘24

Βενζίνη

22,4%

35,3%

-12,9

35,7%

41,9%

-6,2

33,7%

Πετρέλαιο

5,6%

7,9%

-2,3

7,2%

13,1%

-6,0

12,1%

Υβριδικά (HEV)

45,6%

37,6%

8,0

42,3%

30,9%

11,4

30,7%

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

20,6%

15,1%

5,5

12,4%

11,3%

1,1

20,4%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,1%

-0,1

0,0%

0,3%

-0,3

3,1%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

5,8%

3,9%

1,9

2,5%

2,5%

-0,0

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Εκθρονίστηκε» το Τesla Model Y - Ποιο μοντέλο ανεβαίνει στην κορυφή της Ευρώπης

ACEA: Σε πτωτική πορεία οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη - Άνοδος για τα υβριδικά

Ταξινομήσεις Νοεμβρίου: Με θετικό πρόσημο η ελληνική αγορά - «Επέλαση» των υβριδικών