Τις ταξινομήσεις για τον μήνα Δεκέμβριο στην Ελλάδα, όπως και για το 2024 συνολικά, ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ η κατηγορία καινούργιων επιβατικών το φετινό Δεκέμβριο σημείωσε άνοδo κατά 5,7% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023. Κι οι ταξινομήσεις για τα καινούργια λεωφορεία παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 90,5%.
Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.706 | 8.240 | 5,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 594 | 685 | -13,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 40 | 21 | 90,5% |
Συνολικά για το 2024, δηλαδή το διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Δεκέμβριο, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε αύξηση κατά 1,9%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να εμφανίζει και πάλι θετικό πρόσημο. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -1,0%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων σε αυτό το διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 246,8%.
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 137.101 | 134.484 | 1,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.761 | 10.870 | -1,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 874 | 252 | 246,8% |
Στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατικών, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε για ακόμη μια φορά η κατηγορία των SUV, με το ποσοστό να εκτοξεύεται στο 69,1%, καταγράφοντας δηλαδή αύξηση της τάξης του 6,0% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023. Και το C-Segment είδε αύξηση κατά 2,1% τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, ενώ οι ταξινομήσεις του συνολικά για το 2024 είναι μειωμένες κατά 2,5%.
Αντίστροφη είναι η εικόνα στο A-Segment, αφού παρόλο που ο Δεκέμβριος του 2024 παρουσίασε μείωση 2,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, οι συνολικές ταξινομήσεις του 12μήνου είναι βελτιωμένες κατά 0,4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Segment | Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 3,3% | 5,2% | -1,9 | 6,4% | 7,5% | -1,1 |
A-SUV | 2,3% | 3,0% | -0,7 | 3,8% | 2,2% | 1,5 |
(A TOTAL) | (5,6%) | (8,2%) | (-2,6) | (10,1%) | (9,7%) | (0,4) |
B | 16,6% | 17,4% | -0,8 | 23,4% | 25,1% | -1,8 |
B-SUV | 29,9% | 27,4% | 2,4 | 30,7% | 26,5% | 4,2 |
(B TOTAL) | (46,5%) | (44,8%) | (1,7) | (54,0%) | (51,6%) | (2,4) |
C | 7,5% | 9,3% | -1,9 | 7,1% | 8,3% | -1,2 |
C-SUV | 29,0% | 25,0% | 4,0 | 20,3% | 21,7% | -1,3 |
(C TOTAL) | (36,4%) | (34,4%) | (2,1) | (27,5%) | (29,9%) | (-2,5) |
D | 2,4% | 3,9% | -1,5 | 1,8% | 1,6% | 0,2 |
D-SUV | 6,8% | 6,4% | 0,4 | 4,5% | 5,2% | -0,7 |
(D TOTAL) | (9,2%) | (10,3%) | (-1,1) | (6,3%) | (6,8%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,7% | 0,0 | 0,5% | 0,5% | 0,0 |
(E TOTAL) | (0,8%) | (0,8%) | (0,0) | (0,6%) | (0,5%) | (0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,5% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,6%) | (0,6%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | 0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,7% | 0,1 | 1,0% | 0,6% | 0,4 |
(SUV TOTAL) | (69,1%) | (63,1%) | (6,0) | (60,0%) | (56,4%) | (3,6) |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, όπως και τον Νοέμβριο, η βενζίνη και το πετρέλαιο κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, αλλά αυτή τη φορά τα ποσοστά τους έφτασαν στο 12,9% και στο 2,3% αντίστοιχα. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) και τα υβριδικά σημείωσαν ξανά αρκετά υγιή αύξηση, κατά 8,0% και 5,5% αντίστοιχα.
Μάλιστα, το μερίδιο των νέων υβριδικών οχημάτων στην ελληνική αγορά κατά τη διάρκεια του 2024 (42,3%) ήταν μεγαλύτερο από το αντίστοιχο μερίδιο της αγοράς στην ΕΕ κατά το ίδιο διάστημα (30,7%), επιδεικνύοντας την ιδιαίτερα ενθαρρυντική άνοδο της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα.
Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Νοε. ‘24 | |
Βενζίνη | 22,4% | 35,3% | -12,9 | 35,7% | 41,9% | -6,2 | 33,7% |
Πετρέλαιο | 5,6% | 7,9% | -2,3 | 7,2% | 13,1% | -6,0 | 12,1% |
Υβριδικά (HEV) | 45,6% | 37,6% | 8,0 | 42,3% | 30,9% | 11,4 | 30,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 20,6% | 15,1% | 5,5 | 12,4% | 11,3% | 1,1 | 20,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 5,8% | 3,9% | 1,9 | 2,5% | 2,5% | -0,0 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Εκθρονίστηκε» το Τesla Model Y - Ποιο μοντέλο ανεβαίνει στην κορυφή της Ευρώπης
ACEA: Σε πτωτική πορεία οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη - Άνοδος για τα υβριδικά
Ταξινομήσεις Νοεμβρίου: Με θετικό πρόσημο η ελληνική αγορά - «Επέλαση» των υβριδικών