Από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η Citroen παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το C5 Aircross Concept, ξεκίνησε η αντίστροφή μέτρηση για την έλευση της 2ης γενιάς του C-SUV. Πλέον, είναι «κατά 95% έτοιμο για να μπει στην παραγωγή» και το ντεμπούτο του δεν θα αργήσει πολύ.
Τη σχετική δήλωση έκανε μιλώντας στο Autocar ο Pierre Leclercq, στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, προσθέτοντας ότι η τελική σχεδίασή του δε θα διαφέρει παρά ελάχιστα από αυτή του πρωτότυπου, το οποίο με τη σειρά του, αν και πιο «έντονο» σχεδιαστικά, βασίζεται στο νέο μοντέλο. «Είναι αυτό που ονομάζουμε teaser. Παίρνουμε ένα όχημα παραγωγής, το ‘ενισχύουμε’ σχεδιαστικά και… αυτό είναι», επεσήμανε ο σχεδιαστής της γαλλικής μάρκας.
Άλλωστε, κάτι ανάλογο είχε τονίσει και πέρυσι στο Παρίσι o διευθύνων σύμβουλος της Citroen, Thierry Koskas, επισημαίνοντας ότι «κατά 95% το concept θα είναι ίδιο με το μοντέλο παραγωγής».
Αυτό σημαίνει ότι θα διατηρηθούν αρκετά στοιχεία όπως οι χαρακτηριστικοί LED προβολείς και τα πολύ λεπτά οριζόντια φωτιστικά σώματα για τα φρένα. Επιπλέον, θα παραμείνει σε σχεδίαση δύο όγκων, με «τετράγωνες» γραμμές, ενώ δεν αποκλείεται να διαθέτει χωνευτές χούφτες θυρών, ένα μοτίβο αεραγωγού στην κολόνα C και τετραγωνισμένους θόλους τροχών.
Αν και θα μοιράζεται την πλατφόρμα STLA Medium με τα αντίστοιχα SUV των Peugeot, Opel και DS, ο Leclercq ξεκαθάρισε ότι το νέο C5 Aircross θα είναι διαφορετικό, διαθέτοντας το δικό του χαρακτήρα: «Το αναπτύξαμε στην ίδια πλατφόρμα, αλλά προσπαθούμε να είμαστε έξυπνοι με τις συνεργασίες που έχουμε και να παρουσιάσουμε ένα μοντέλο σύμφωνα με τις δικές μας αξίες: Χώροι για οικογένειες, λειτουργικότητα και άνεση».
Και πρόσθεσε: «Θα το δείτε αυτό και στο εσωτερικό του, που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση». Μέχρι στιγμής, η σχεδίαση της καμπίνας δεν έχει αποκαλυφθεί, επειδή «θέλουμε να κρατήσουμε και κάτι για την παρουσίαση». Ωστόσο αναμένεται να αξιοποιήσει λειτουργικότητες και τεχνολογίες που είδαμε στα νέα C3 και C4, αλλά διατηρώντας και αρκετούς φυσικούς διακόπτες.
Εμφανές σημείο διαφοροποίησης και η τετραγωνισμένη σχεδίαση του νέου C5 Aircross. «Είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Το αντίστοιχο Peugeot 3008 είναι ένα sport coupe. Εμείς έχουμε ένα πολύ πιο κάθετο SUV στο πίσω μέρος, κάτι που αυξάνει το διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό. Η οροφή παραμένει ψηλά και στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων».
Η 2η γενιά του C-SUV θα έχει μήκος 4,65 m, θα είναι μακρύτερη κατά 15 cm από το τρέχον μοντέλο, ωστόσο μέχρι στιγμής οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι 5θέσια και δε θα έχει 7θέσια διαμόρφωση, όπως το μικρότερο C3 Aircross που αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι. Ωστόσο, ο Leclercq «θόλωσε τα νερά»: «Θα πούμε περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα όταν παρουσιαστεί το αυτοκίνητο».
Η παρουσίαση της 2ης γενιάς του Citroen C5 Aircross αναμένεται στα μέσα του 2025, ενώ με βάση τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα STLA Medium, θα διαθέτει θερμικές, υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test Drive: Το νέο Citroen C3 1.2T 100PS είναι πρακτικό, άνετο και πολύ trendy (video)
Citroen: Βρήκε τρόπο να μειώσει το κόστος παραγωγής στα μοντέλα της
Το νέο Citroen C3 σαρώνει με το «καλημέρα» στα βραβεία αυτοκινήτου