Η CUPRA προχώρησε την περασμένη άνοιξη στην ανανέωση των Formentor και Leon, τα οποία μέσα στο καλοκαίρι του 2024 ήρθαν και στη χώρα μας.
Το Formentor είναι το best seller της εταιρείας, ενώ το νέο Leon επανασχεδιάστηκε και βελτιώθηκε για να γίνει ένα αυτόνομο μοντέλο, με τη γνήσια εμφάνιση ενός μοντέλου CUPRA. Ωστόσο, η φίρμα, εκτός από το premium χαρακτήρα της, ρίχνει μεγάλο βάρος στην ηλεκτροκίνηση.
Εκτός από το Born, στην γκάμα της βρίσκεται και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV coupe της, το Tavascan, ενώ εντός του 2025 αναμένεται η έλευση και του Raval, του προσιτού EV πόλης, με τιμή που θα βρίσκεται κάτω από τις 25.000 €. Αν σκέφτεστε ότι με αυτό τον τρόπο «απειλείται» το μέλλον των θερμικών Leon και Formentor, θα πρέπει να πάψετε να ανησυχείτε.
«Τα CUPRA Leon και Formentor βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν για αρκετά χρόνια και την επόμενη δεκαετία», τόνισε μιλώντας στο Autocar ο CEO των CUPRA και Seat, Wayne Griffiths και πρόσθεσε: «Βέβαια, για να το κάνουν αυτό, θα πρέπει να τα ‘φροντίζουμε’ και να τα ανανεώνουμε. Έτσι, μπορούμε να περιμένουμε την έλευση facelifts ή αναβαθμίσεων και για τα δύο, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν (σ.σ. ανταγωνιστικά) για όσα χρόνια θέλουμε».
Το επόμενο βήμα, ωστόσο, του Leon, από την επόμενη δεκαετία και μετά, είναι ήδη αποφασισμένο. «Μετά από αυτές τις ανανεώσεις, η επόμενη γενιά του Leon θα είναι σίγουρα ηλεκτρική», επεσήμανε στους Βρετανούς ο Griffiths.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το ηλεκτρικό Leon θα «πατήσει» στη νέα πλατφόρμα SSP του Ομίλου Volkswagen, στην οποία υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής διάφορων μοντέλων, από supermini μέχρι sports cars. Έτσι, το επερχόμενο ηλεκτρικό hatchback θα διατηρήσει τις τρέχουσες διαστάσεις του, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει αποκλειστικό μοντέλο της CUPRA, «βγαίνοντας» από τους καταλόγους της Seat.
Η τελευταία αναμένεται να επικεντρωθεί σε μικρότερα, πιο προσιτά οικονομικά και θερμικά μοντέλα, με την υιοθέτηση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Η αρχή πρόκειται να γίνει από τη νέα χρονιά με τα καινούρια Ibiza και Arona, που θα αποκτήσουν υβριδικό χαρακτήρα για να μπορούν να πληρούν τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων του προτύπου Euro 7.
«Όπως η Volkswagen (σ.σ. με το Polo), έτσι και εμείς θέλουμε να επεκτείνουμε τον κύκλο ζωής των συγκεκριμένων προϊόντων, όχι μόνο με το Euro 7, αλλά και με την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας, που λείπει σε αυτά τα μοντέλα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Griffiths και ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν αποτελεί «παραστράτημα» από την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση: «Θέλουμε να έχουμε δύο ξεχωριστές μάρκες: Η CUPRA να επικεντρώνεται σε αμιγώς ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ η Seat σε θερμικά».
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Cupra Terramar στη Βαρκελώνη
Το Cupra Raval «αντιγράφει» την Porsche Panamera και κάνει δοκιμές στο Nurburgring (photos)
SEAT: Αυτή θα είναι η νέα προσθήκη στην γκάμα της - Πότε την περιμένουμε