Αντιδρούν οι εκπαιδευτές οδήγησης στις αλλαγές του ΚΟΚ - Τα σημεία που διαφωνούν


Σύμφωνα με τους εκπαιδευτές, η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας διέψευσε τις προσδοκίες και περιορίζεται σε επιφανειακές τροποποιήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/1/2025

Το 2025 μπήκε με την πολυαναμενόμενη αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να τίθεται σε δημόσια διαβούλευση για τις επόμενες 3 εβδομάδες.

Οι αλλαγές που επιφέρει το νέο κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ είναι αρκετές και σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, έχουν ως γνώμονα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Πλέον οι ποινές αφορούν κυρίως τον οδηγό και λιγότερο το όχημα, ενώ μεταξύ άλλων θεσπίζονται χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός των κατοικημένων περιοχών, κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητά τους και προβλέπεται η δυνατότητα τοποθέτησης καμερών στα αστικά λεωφορεία για την καταγραφή παραβάσεων.

Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής
Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής

Ωστόσο, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ) εξέφρασε τις αντιρρήσεις του με την αναθεώρηση του ΚΟΚ, επισημαίνοντας ότι «αντί να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητες με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα, την ασφάλεια και την συνύπαρξη στο δρόμο, περιορίστηκε σε επιφανειακές τροποποιήσεις, όπως η αναπροσαρμογή των προστίμων».

Παράλληλα, τονίζει ότι ενσωματώνονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ελάχιστες από τις προτάσεις του ΠΣΕΟ και άλλων συλλογικοτήτων, την ώρα που «απουσιάζουν» ουσιαστικές και ριζικές αλλαγές.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΠΣΕΟ:

«Η πολυαναμενόμενη αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διέψευσε τις προσδοκίες της Κοινωνίας της Κυκλοφορίας, καθώς, πέρα από την επικαιροποίηση ορισμένων στοιχείων που αφορούν τη σύγχρονη κυκλοφορία, απέφυγε να προχωρήσει σε ουσιαστικές και ριζικές αλλαγές. Το κείμενο που ήρθε για διαβούλευση, ενσωματώνει ελάχιστες προτάσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ) και άλλων συλλογικοτήτων.

Αντί να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητες με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα, την ασφάλεια και την συνύπαρξη στο δρόμο, περιορίστηκε σε επιφανειακές τροποποιήσεις, όπως η αναπροσαρμογή των προστίμων, εξωραΐζοντας παγιωμένες καταστάσεις χωρίς να αντιμετωπίζει τα βαθύτερα προβλήματα.

Ένας πραγματικά ρηξικέλευθος ΚΟΚ θα έπρεπε να βασίζεται στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση της κυκλοφορίας, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία ενός δικτύου υποδομών φιλικού προς τους πεζούς και τους χρήστες μικροκινητικότητας.

Θα έθετε ως στόχο την καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης από νεαρή ηλικία, ενσωματώνοντας τη διδασκαλία του ΚΟΚ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ως υποχρεωτικό μάθημα. Η εκπαίδευση αυτή δεν θα περιοριζόταν στους κανόνες του δρόμου, αλλά θα προωθούσε την κατανόηση της βιώσιμης κινητικότητας, το δικαίωμα στην πόλη και στη δημιουργία υπεύθυνων και συνειδητοποιημένων χρηστών του δρόμου.

Θα επαναφέρουμε όλες τις προτάσεις μας και στην δημόσια διαβούλευση, ελπίζοντας..!

Για τον ΠΣΕΟ

Άρης Ζωγράφος

Λευτέρης Μιχελάκης»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κομπίνα με μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Έτσι εξαπατούν τους αγοραστές

Το «αόρατο» ραντάρ βάζει τέλος στην υπερβολική ταχύτητα - Πέφτουν βροχή τα πρόστιμα

Η Τροχαία απέκτησε drones για να μειώσει την κίνηση - Σε ποιες περιοχές θα πετούν (video)