Μόλις λίγοι μήνες έχουν περάσει από τότε που ο -πρώην, πια- CEO της Stellantis, Carlos Tavares, διαβεβαίωνε τους φίλους της Maserati ότι δεν πρόκειται να εκδιωχθεί από τον όμιλο υπό τη σκέπη του οποίου δρα τα τελευταία 4 περίπου χρόνια, από τότε δηλαδή που ενώθηκαν οι FCA και PSA.
Οι δηλώσεις του Πορτογάλου είχαν βάλει τέλος σε κάθε συζήτηση περί εξαγοράς της Maserati από κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπως για παράδειγμα τη Ferrari. Συζήτηση που είχε ξεκινήσει μετά τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, η οποία στο πρώτο εξάμηνο παρουσίασε ζημιές 82 εκατ. ευρώ. Οι Ιταλοί πούλησαν λιγότερο από 12.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, με το αγοραστικό κοινό να μην προτιμά ιδιαίτερα τα μοντέλα τους.
Η Maserati βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο και δεν αναμένεται να λανσάρει κανένα νέο προϊόν μέχρι το 2027. Από εκεί και έπειτα, κάθε καινούργια προσθήκη στην γκάμα των Ιταλών θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η έλευσή τους αργεί προς το παρόν.
Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα του συνολικού όγκου παραγωγής της εταιρείας για το 2024, που παρουσίασε το εργατικό συνδικάτο FIM CISL στην Ιταλία, η κατάσταση δε βελτιώθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του έτους που μόλις ολοκληρώθηκε. Τα αποτελέσματα στις τρεις μονάδες παραγωγής της Maserati στην Ιταλία (Mirafiori, Modena και Cassino) είναι απελπιστικά, με την αυτοκινητοβιομηχανία να παρουσιάζει συνολική πτώση 64% (!) στην παραγωγή σε σχέση με το 2023.
Η αφαίρεση μοντέλων όπως η Ghibli, η Quattroporte κι η Levante από την γκάμα μοιάζει να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην παραγωγή του Mirafiori, στο οποίο πλέον κατασκευάζονται μόνο οι GranTurismo και GranCabrio. Μόλις 2.250 μονάδες παράχθηκαν συνολικά, δηλαδή λίγο περισσότερο από το 25% του αντίστοιχου αριθμού του προηγούμενου έτους (8.680).
Η εικόνα είναι αντίστοιχη τόσο στη Modena, όπως και το Cassino, όπου παρουσιάστηκε πτώση στην παραγωγή της τάξης του 79% και 58%, αντίστοιχα. Η συνολική παραγωγή άγγιξε τις 9.760 μονάδες το 2024, δηλαδή -64% σε σχέση με το 2023, όπου κατασκευάστηκαν 27.166 μονάδες. Σε ένα μόλις έτος, η Maserati έχασε περισσότερο από 17.000 οχήματα και όλα δείχνουν ότι αυτή η πτώση θα συνεχιστεί και το 2025.
Ο επικεφαλής του FIM CISL, Ferdinando Uliano, μίλησε στον Τύπο σχετικά με τις κακές επιδόσεις της Maserati, κάνοντας έκκληση προς τη Stellantis για δράση: «Ανησυχούμε πολύ για τη Maserati. Αναμένουμε να δούμε άμεσα ένα ξεκάθαρο και λεπτομερές σχέδιο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Maserati παρέδωσε το τελευταίο μοντέλο της με κινητήρα V8 (photos)
Η νέα Maserati GranCabrio Folgore Tignanello θα σας μεθύσει με την ομορφιά της (photos-video)
Αυτά τα ελαστικά διάλεξε η Maserati για το πρώτο της ηλεκτρικό SUV