Κυκλοφοριακά μποτιλιαρίσματα, ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση, άναρχη κυκλοφορία, ασύδοτοι οδηγοί, ανύπαρκτος έλεγχος από την Τροχαία, επώνυμοι και πολιτικοί που κουρελιάζουν χωρίς να ιδρώνει το αυτάκι τους τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο θαυμαστός κόσμος των ελληνικών δρόμων περιλαμβάνει τα πάντα και αποτυπώνει γλαφυρά την εικόνα μιας κοινωνίας, που ακροβατεί μεταξύ μοιρολατρίας, ωχαδελφισμού και εγκληματικής άγνοιας με επικίνδυνες συνέπειες για την ψυχική και σωματική υγεία μας, για την τσέπη μας και για το περιβάλλον.
Εμείς επιλέξαμε μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα 6 χαρακτηριστικές καταστάσεις, που εντάσσονται δυστυχώς στην κανονικότητα α λα ελληνικά, αν και δεν αρμόζουν σε χώρα πρώτης ταχύτητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά σε τριτοκοσμικό κράτος. Η λίστα μας είναι φυσικά ενδεικτική και μπορεί κάθε φίλος αναγνώστης του Car and Driver να την εμπλουτίσει με τις δικές του παρατηρήσεις.
1. Δρομολόγια λεωφορείων
Φανταστείτε, να πηγαίναμε στη στάση του λεωφορείου γνωρίζοντας ακριβώς την ώρα που θα περάσει, αντί να περιμένουμε μαδώντας τη μαργαρίτα και χωρίς να στριμωχνόμαστε σαν τις σαρδέλες τις ώρες αιχμής.
2. ΑμεΑ
Αμείλικτο κυνήγι σε όσους καταλαμβάνουν τις διαβάσεις για ΑμεΑ και παρκάρουν στις ειδικές θέσεις στάθμευσης, γιατί έτσι τους αρέσει. Ελεύθερες ράμπες πρόσβασης στις στάσεις των λεωφορείων για τους συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα και με καροτσάκια.
3. Βινιέτες αυτοκινητοδρόμων
Τέρμα οι σταθμοί διοδίων. Ηλεκτρονικός έλεγχος των οχημάτων και χρέωση ανά χιλιόμετρο διαδρομής ή -ακόμη πιο εύκολα- ετήσια βινιέτα χρήσης όλου του δικτύου αυτοκινητοδρόμων σε ένα λογικό κόστος. Στην Ελβετία κοστίζει για παράδειγμα 103 ευρώ, ενώ υπάρχουν και βινιέτες μικρότερης διάρκειας για τουρίστες, για όσους χρησιμοποιούν λίγες φορές τον αυτοκινητόδρομο, κλπ.
4. Ποδηλατόδρομοι
Να δούμε επιτέλους το ποδήλατο ως εναλλακτικό μέσο μαζικής μετακίνησης και να δημιουργήσουμε ανάλογα δίκτυα υψηλής ασφαλείας για καθημερινή χρήση από τους δικυκλιστές. Τα οφέλη για το περιβάλλον, για την υγεία μας και για την οικονομία είναι τεράστια, όμως εμείς σχεδιάζουμε διαδρομές από το Φάληρο έως το Σούνιο, αντί να ενώσουμε π.χ. γειτονιές όπως το Παγκράτι και την Καισαριανή με το κέντρο της Αθήνας, αναπτύσσοντας τις απαιτούμενες υποδομές.
5. Νοθευμένα καύσιμα
Γεράσαμε μιλώντας για το λαθρεμπόριο καυσίμων, τα μαφιόζικα κυκλώματα φοροδιαφυγής και τις ζημιές των οχημάτων μας εξαιτίας της νοθείας σε βενζίνη και πετρέλαιο, όμως δεν έχουμε καταφέρει να βρούμε ακόμη λύση στο πρόβλημα. Μήπως να βλέπαμε, πώς το έχουν αντιμετωπίσει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες;
6. Πεζοδρόμια
Τα πεζοδρόμια στις ελληνικές πόλεις είναι στενά, κακοφτιαγμένα και γεμάτα παγίδες για τους πεζούς. Επίσης καταλαμβάνονται από κολώνες, στάσεις, μετασχηματιστές, ιδιωτικές κατασκευές, κλπ., με αποτέλεσμα να βαδίζουμε στο δρόμο και να σημειώνονται συνεχώς σοβαρά δυστυχήματα με θύματα πεζούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αττική: Έπεσαν οι υπογραφές για τις 388 κάμερες στα φανάρια - Δείτε σε ποιους δρόμους θα μπουν
Ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πόσα χρήματα πληρώνει ο μέσος Ευρωπαίος και πόσα ο Έλληνας
Έρευνα: Πόσοι άνθρωποι χάνουν κάθε εβδομάδα τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους