Τα μοντέλα που από το 2025 λένε οριστικό αντίο


Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά σημαντικών αλλαγών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με αρκετά δημοφιλή μοντέλα να διακόπτουν την παραγωγή τους.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/1/2025

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε φάση μετάβασης, με τις περιβαλλοντικές νομοθεσίες και την τεχνολογική πρόοδο να οδηγούν σε σημαντικές αλλαγές στη διαθεσιμότητα μοντέλων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ενόψει της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και των διαρκώς μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών.

Πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, οι μάρκες του ομίλου Stellantis, όπως οι Peugeot, Fiat, Citroen, Opel, DS, Lancia και Alfa Romeo, στοχεύουν να πουλούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά το 2030. Αυτή η στρατηγική οδηγεί στη σταδιακή απόσυρση μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Αποτελεί μια εντυπωσιακή επιλογή για όσους αναζητούν ένα σεντάν που συνδυάζει επιδόσεις, πολυτέλεια και την αυθεντική ιταλική φινέτσα. Εξοπλισμένη με έναν 2,9 λίτρων V6 twin-turbo κινητήρα που αποδίδει 510 PS και 600 Nm ροπής στις 2.500 rpm, επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 3,9 sec έχοντας τελική ταχύτητα 307 km/h. Δυστυχώς δεν θα συνεχίσει την εμπορική της πορεία το 2025 αλλα η Alfa Romeo άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να επιστρέψει σύντομα κοντά μας είτε σαν υβριδική είτε σαν αμιγώς ηλεκτρική.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Το εκρηκτικό ιταλικό σπορ SUV δεν θα είναι κοντά μας το 2025, έχοντας την ίδια μοίρα με την Giulia Quadrifoglio. Δυστυχώς η αλλαγή κατεύθυνσης της Ιταλικής φίρμας που θέλει να αφήσει εντελώς πίσω της τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μας στερήσει πολλά αξιόλογα μοντέλα.

Audi A4 και A5 Coupe και Cabrio

Η Audi αποφάσισε να διακόψει τις δίθυρες εκδόσεις του A5, δηλαδή τις Coupe και Cabrio, διατηρώντας μόνο το sedan. Ταυτόχρονα καταργεί ουσιαστικά και το αγαπημένο Α4, αντικαθιστώντας το με το νέο Α5.  Η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρείας για απλοποίηση της γκάμας της και εστίαση σε πιο δημοφιλή μοντέλα.

Bugatti Chiron

Η Bugatti ολοκληρώνει την παραγωγή της Chiron, ενός υπεραυτοκινήτου που καθήλωσε με τις επιδόσεις και τον σχεδιασμό του όντας ένα από τα πιο εξελιγμένα hypercars της εποχής του. Μετά από οκτώ χρόνια επιτυχημένης πορείας, η Chiron, εξοπλισμένη με τον εντυπωσιακό W16 κινητήρα των 1.500 PS που αντικατέστησε την Veyron, δίνει με την σειρά του τη θέση του στο νέο υβριδικό μοντέλο της εταιρείας, τη Tourbillon.

BMW X3 M

Η BMW αναμένεται να μην συνεχίσει την παραγωγή της X3 M, του υψηλών επιδόσεων SUV της με τον κινητήρα S58, ένας twin-turbo εξακύλινδρος σε σειρά 3,0 λίτρων που αποδίδει 510 PS. Η εταιρεία προσανατολίζεται προς την ανάπτυξη ηλεκτρικών εκδόσεων, με την επερχόμενη iX3 M να αναμένεται να καλύψει το κενό στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV υψηλών επιδόσεων.

Chevrolet Camaro

Η Chevrolet ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής της Camaro, ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα muscle cars της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Camaro, με ιστορία που ξεκινά από το 1966, αποτέλεσε σύμβολο δύναμης και ταχύτητας, ανταγωνιζόμενο μοντέλα όπως το Ford Mustang. Η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει εκδόσεις με τετρακύλινδρους κινητήρες, μέχρι και την κορυφαία ZL1 έκδοση με 650 PS. Ακολουθώντας τα σημεία των καιρών η Chevrolet επικεντρώνεται και αυτή στην ηλεκτροκίνηση, με πιθανή την αντικατάσταση της Camaro από ένα ηλεκτρικό muscle car.

Ferrari 812 GTS

Η Ferrari 812 GTS είναι ένα εντυπωσιακό κάμπριο που συνδυάζει την κομψότητα με τις υψηλές επιδόσεις, αποτελώντας την ανοιχτή έκδοση της 812 Superfast. Εξοπλισμένη με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 λίτρων, η 812 GTS αποδίδει 800 ίππους. Αυτό της επιτρέπει να επιταχύνει από 0-100 km/h σε λιγότερο από 3 sec, με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 340 km/h.

Ferrari SF90

Η Ferrari SF90 Stradale είναι το πρώτο υβριδικό plug-in μοντέλο παραγωγής της Ferrari, συνδυάζοντας έναν ισχυρό κινητήρα V8 με τρεις ηλεκτροκινητήρες για συνολική ισχύ 1.000 PS. Αποτελεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Ferrari, συνδυάζοντας την παραδοσιακή απόδοση με την καινοτομία της υβριδικής τεχνολογίας, προσφέροντας μια μοναδική οδηγική εμπειρία. Πλέον δίνει τη θέση της στο νεό hypercar της φίρμας, την F80.

Ford Focus

Η Ford έχει επιβεβαιώσει ότι θα διακόψει την παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου τον Νοέμβριο του 2025. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς. Το εργοστάσιο στο Saarlouis της Γερμανίας, όπου παράγεται το Focus, θα μειώσει σημαντικά το εργατικό του δυναμικό μετά τη διακοπή της παραγωγής.

Jaguar F-Type, E-Pace, I-Pace, ΧΕ και ΧF

Η Jaguar αποφάσισε να διακόψει την παραγωγή των F-Type, E-Pace, I-Pace, ΧΕ και ΧF, οδεύοντας στο 2025 με μόνο ένα μοντέλο στη φαρέτρα της το οποίο συγκεκριμένα είναι η F-Pace. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της Jaguar να επικεντρωθεί σε SUV μοντέλα μέσα στο 2025, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα το έδαφος για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του Type 00 που παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό.

Lamborghini Huracan

Η εξαιρετικά αγαπημένη Huracan που παρουσιάστηκε το 2014, αντικαθιστώντας την επιτυχημένη Gallardo, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V10 5,2 λίτρων και 610 PS έως και 640 PS στις ισχυρότερες εκδόσεις Performante και STO, ανήκει στο παρλεθόν. Αντικαταστάτης της η νέα Temerario η οποία ναι μεν διατηρεί τον V10 κινητήρα, αλλά εισαγάγει παράλληλα και υβριδική τεχνολογία για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση και οικολογική ευαισθησία.

Maserati Quattroporte, Ghibili και Levante

H Maserati θα περιορίσει την εμπορική της πορεία με μονο τρία μοντέλα στους καταλόγους της για το 2025 τα οποία είναι το MC20, το κόμπακτ SUV Grecale και την νέα γενιά της GranTurrismo. Αυτό σημαίνει ότι θρυλικά μοντέλα όπως η Quattroporte, η Ghibili και η Levante μας αποχαιρετούν.

MINI Clubman

Η νέα γκάμα της MINI δεν περιλαμβάνει για το 2025 το αξιαγάπητο Clubman. Η τελευταία έκδοση «Final Edition» αφορά τα μοντέλα του 2024 και σύντομα αναμένεται να εκλείψει, σηματοδοτώντας το τέλος της έκδοσης, τουλάχιστον προς το παρόν.

Mitsubishi Space Star

Το Mitsubishi Space Star, ένα από τα πιο προσιτά αυτοκίνητα πόλης με τιμή γύρω στα 14.000 ευρώ, θα σταματήσει την παραγωγή του μέσα στους επόμενους μήνες. Η απόφαση αυτή οφείλεται στο αυξημένο κόστος συμμόρφωσης με τους νέους κανονισμούς ασφαλείας και εκπομπών ρύπων, που καθιστούν μη βιώσιμη την παραγωγή μικρών, οικονομικών αυτοκινήτων. Δεν έχει ανακοινωθεί άμεσος αντικαταστάτης, αλλά η Mitsubishi ενδέχεται να προσφέρει πιο προσιτές εκδόσεις του Colt για να καλύψει το κενό.

Nissan GT-R (R35)

Το εμβληματικό Nissan GT-R, γνωστό και ως "Godzilla" ή “Supercar killer”, διακόπτει την παραγωγή του το 2025. Με ιστορία που ξεκινά από τη δεκαετία του 1960, το GT-R αποτέλεσε σύμβολο των ιαπωνικών σπορ αυτοκινήτων, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις και τεχνολογία αιχμής. Το GT-R R35 κυκλοφόρησε το 2007 και εντυπωσίασε με το ATTESA E-TS σύστημα τετρακίνησης καθώς και τον V6 κινητήρα των 3,8 λίτρων με διπλά τούρμπο που έφτανε έως και τα 600 PS. Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει το νέο GT-R με πιθανή υβριδική ή ηλεκτρική τεχνολογία.

Porsche 718 Boxster / Cayman

Αν και τα δύο μοντέλα θα συνεχίσουν την πορεία τους στην Αμερική μέχρι να καταφτάσει η επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά τους, στην Ευρώπη δεν θα συνεχίσουν να διατίθενται αφού τα σύστημά τους δεν συμμορφώνονται με την νέα οδηγία και τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης περι κυβερνοασφάλειας. Με τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας να βρίσκονται προ των πυλών η Porsche δεν θέλει να επενδύσει άλλους πόρους για να αναβάθμιση την υπάρχουσα γενιά.

Η απόσυρση αυτών των μοντέλων αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, την τεχνολογική καινοτομία και την προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ιάπωνες φοιτητές σχεδιάζουν τα Nissan του «αύριο» με το βλέμμα στραμμένο στο «χθες»

Osamu Suzuki: «Έφυγε» ο ηγέτης της ιαπωνικής φίρμας που ταξίδευε πάντα στην οικονομική θέση

Car and Driver: Τα 10 πιο δημοφιλή άρθρα για το 2024