Osamu Suzuki: «Έφυγε» ο ηγέτης της ιαπωνικής φίρμας που ταξίδευε πάντα στην οικονομική θέση


Ο Osamu ηγήθηκε της Suzuki Motor Corporation για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες και απεβίωσε σε ηλικία 94 ετών, μετά από μάχη με το λέμφωμα.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: NEWSPRESS/SUZUKI
  • 30/12/2024

Γεννημένος στις 30 Ιανουαρίου 1930 ως Osamu Matsuda, ήταν ο τέταρτος γιος μιας αγροτικής οικογένειας στην πόλη Γκέρα της Περιφέρειας Γκίφου. Επιδιώκοντας να γίνει πολιτικός, εργάστηκε μερικώς ως δάσκαλος και νυχτερινός φρουρός, ενώ ολοκλήρωνε τις σπουδές του στη νομική στο Πανεπιστήμιο Chuo του Τόκιο. Μετά την αποφοίτησή του το 1953, εργάστηκε σε τράπεζα πριν ο γάμος του με την Shoko Suzuki τον φέρει στην οικογενειακή επιχείρηση.

Είσοδος στη Suzuki και ανάληψη ηγεσίας

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, ο Suzuki παντρεύτηκε την εγγονή του ιδρυτή της Suzuki Motor Corporation, Michio Suzuki, και υιοθέτησε το επώνυμο της οικογένειας, όπως συνηθίζεται στην Ιαπωνία όταν δεν υπάρχει άρρεν διάδοχος. Εντάχθηκε στην εταιρεία το 1958 και ανέλαβε διάφορες θέσεις, ανεβαίνοντας σταδιακά στην ιεραρχία. Το 1978, έγινε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Suzuki Motor Corporation.

Στρατηγικές κινήσεις και διεθνής επέκταση

Υπό την ηγεσία του, η Suzuki από μια κατασκευάστρια εταιρεία κυρίως μοτοσυκλετών, μετατράπηκε σε ένα παγκόσμιο κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του το 1978 η Suzuki είχε μόλις δυο εργοστάσια παραγωγής. Το 2015 έφτασε να έχει 15 με το εργατικό δυναμικό της αντίστοιχα να αυξάνεται από τους 3.820 υπαλλήλους σε 57.400. Ταυτόχρονα η παραγωγή εκτοξεύτηκε από 248.000 οχήματα το χρόνο σε περισσότερα από 3.000.000 με τα μοντέλα της να είναι διαθέσιμα σε περισσότερες από 200 χώρες.

Maruti 800 (1982)
Maruti 800 (1982)

Το 1979, λάνσαρε το Suzuki Alto, ένα προσιτό μικρό αυτοκίνητο που γνώρισε τεράστια επιτυχία και συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας. Μία από τις πιο σημαντικές στρατηγικές του κινήσεις ήταν η είσοδος στην ινδική αγορά, το 1982 όπου σύναψε συνεργασία με την ινδική κυβέρνηση, ιδρύοντας την Maruti Udyog Limited. Το πρώτο μοντέλο, το Maruti 800, βασισμένο στο Alto, κυκλοφόρησε το 1983 και έγινε αμέσως επιτυχία. Σήμερα, η Maruti Suzuki κατέχει περίπου το 40% της ινδικής αγοράς αυτοκινήτων.

Συνεργασίες και προκλήσεις

Ο Suzuki επιδίωξε συνεργασίες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Volkswagen, με στόχο την ενίσχυση της τεχνολογικής βάσης και της παγκόσμιας παρουσίας της εταιρείας. Αν και η συνεργασία με τη Volkswagen δεν ευδοκίμησε, η Suzuki διατήρησε την ανεξαρτησία της και συνέχισε να αναπτύσσεται. Το 2017, η εταιρεία προχώρησε σε τεχνολογική σύμπραξη με την Toyota, η οποία εδραιώθηκε με τη διεταιρική συμμετοχή της μιας στην άλλη δύο χρόνια αργότερα.

Προσωπικό στυλ ηγεσίας

Ο Suzuki ήταν γνωστός για την αυστηρή προσήλωσή του στην οικονομία και την αποφυγή σπατάλης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ζητούσε τη μείωση του ύψους των οροφών στα εργοστάσια για εξοικονόμηση ενέργειας από τον κλιματισμό και ταξίδευε στην οικονομική θέση ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία. Ο Suzuki αποσύρθηκε από τη θέση του προέδρου το 2015, παραδίδοντας τα ηνία στον γιο του, Toshihiro, και παρέμεινε ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι το 2021, συνεχίζοντας ως σύμβουλος μέχρι τον θάνατό του. Η κληρονομιά του είναι εμφανής στην παγκόσμια παρουσία της Suzuki Motor και στην κυριαρχία της σε αγορές όπως η Ινδία. Η στρατηγική του εστίαση σε προσιτά και ποιοτικά μικρά αυτοκίνητα συνέβαλε καθοριστικά στην επιτυχία της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο.

Ο Suzuki αφήνει πίσω τη σύζυγό του Shoko και τα τρία τους παιδιά. Η συμβολή του στην αυτοκινητοβιομηχανία και η ηγετική του ικανότητα τον καθιστούν μια εμβληματική μορφή στην ιστορία της ιαπωνικής βιομηχανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δείτε τον γιο του Enzo Ferrari να οδηγεί τη δική του Ferrari Daytona SP3 (video)

Κι όμως, το Nissan Z μεταμορφώθηκε σε... station wagon (photos)

Διαρροή: Το νέο Honda Prelude δείχνει το εσωτερικό του (photos)