Πλέον είναι επίσημο... Εδώ και μερικές ημέρες σάς είχαμε ενημερώσει για τις συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει ανάμεσα στη Nissan και τη Honda προκειμένου να ενώσουν τις δυνάμεις τους μέσω μιας νέας εταιρείας που θα αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχοι αυτής της συνεργασίας είναι ξεκάθαρα οι Κινέζοι κατασκευαστές και η Tesla που έχουν εδραιωθεί στη συγκεκριμένη αγορά.
Η Nissan με ανακοίνωση έκανε γνωστό ότι υπέγραψε MoU βάσει του οποίου θα συνεχιστούν οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο ιαπωνικές φίρμες μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγάλο deal. Στόχος όλα να έχουν διευθετηθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2026 ώστε η νέα κοινοπραξία να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της νέας εποχής που έχει αρχίσει να ξημερώνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι διαπραγματεύσεις θα εστιάσουν αρχικά στο μοντέλο της συνεργασίας που θα εφαρμοστεί. Το πιο πιθανό σενάριο, σύμφωνα με το autonews.com, θέλει τις Honda και Nissan να ακολουθούν ένα μοντέλο holding, αντίστοιχο με αυτό που εφάρμοσε το κατακερματισμένο τραπεζικό σύστημα της χώρας.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που θα προκύψει από αυτή τη συνεργασία είναι οι τεράστιες οικονομίες κλίμακας που θα εφαρμοστούν στα άνω των 7 εκατ. μονάδων που πωλούν και οι δύο μαζί ετησίως.
Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα υπάρχουν κύκλοι στη Nissan που πιστεύουν ότι η Honda δεν μπορεί να δώσει άμεσα λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πρώτη στις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ. Ο τομέας στο οποίο θα μπορούσε να επωφεληθεί η Nissan είναι τα υβριδικά συστήματα στα οποία η Honda θεωρείται παγκόσμιος ηγέτης, ενώ ήδη ετοιμάζει ένα σύστημα νέας γενιάς που θα κάνει ντεμπούτο το 2025 στο Prelude.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την παρούσα φάση οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν μόνες τους μπαταρίες στερεού τύπου. Πρόκειται για μία εξαιρετικά δαπανηρή διαδικασία που απαιτεί μεγάλα κεφάλαια και σε αυτόν το τομέα η συνεργασία θα προσφέρει οικονομικές ανάσες και στους δύο.
Παρά το μέγεθος και την προοπτική της νέας κοινοπραξίας, οι προκλήσεις παραμένουν. Tesla και BYD έχουν ήδη αποκτήσει προβάδισμα στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η ιστορία δείχνει ότι οι συγχωνεύσεις αυτοκινητοβιομηχανιών συχνά αποτυγχάνουν. Παράδειγμα αποτελεί η διάσπαση της Daimler-Chrysler μετά από εννέα χρόνια, αλλά και η πρόσφατη αποχώρηση της Nissan από την πολυετή συμμαχία της με τη Renault.
Η οικονομική κατάσταση της Nissan, που σημείωσε πτώση 90% στα λειτουργικά της κέρδη κατά το πρώτο μισό του οικονομικού έτους, είναι κρίσιμη. Οι περικοπές θέσεων εργασίας και παραγωγής, σε συνδυασμό με την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, έχουν καταστήσει τη συγχώνευση ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της.
Αντίθετα, η Honda παρουσιάζει πιο σταθερή οικονομική εικόνα, με κέρδη 1,8 δισ. δολαρίων στο τελευταίο τρίμηνο. Ωστόσο, οι αυξημένες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και η αδύναμη απόδοση στην Κίνα, επισημαίνουν την ανάγκη για συνέργειες.
Η επιτυχία της συγχώνευσης εξαρτάται από την ικανότητα των δύο εταιρειών να συνεργαστούν αποτελεσματικά και να δημιουργήσουν νέες αξίες, σύμφωνα με τον Τανγκ Τζιν, ανώτερο ερευνητή της Mizuho Bank. Χωρίς αυτές τις καινοτομίες, ο νέος όμιλος κινδυνεύει να γίνει «ένα άθροισμα των αδυνάμων».
Η αγορά της Κίνας, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, παραμένει ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο, με τοπικούς κατασκευαστές να αποκτούν σημαντικό προβάδισμα. Οι απώλειες πωλήσεων και για τις δύο ιαπωνικές εταιρείες στην Κίνα καθιστούν το μέλλον τους ακόμα πιο αβέβαιο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όταν οι Πατέρες του Έθνους κάνουν «κουρέλι» τον Κ.Ο.Κ. και οι πολίτες σφυρίζουν αδιάφορα (videos)
Με εξαψήφια τιμή η νέα Toyota GR Supra στην ευρωπαϊκή αγορά
Tavares: Οι πρώτες δηλώσεις μετά την έξοδο απ' τη Stellantis