Αυτή η επένδυση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης δέσμευσης ύψους 10 δις ευρώ για την περίοδο 2021-2025, με τη Stellantis να διασφαλίζει παραγωγικές κατανομές για όλα τα ιταλικά της εργοστάσια έως το 2032, χωρίς να απαιτούνται δημόσια κεφάλαια.
Επιπλέον, η ιταλική κυβέρνηση έχει δεσμεύσει 1,6 δις ευρώ για την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, με πάνω από 1 δις διαθέσιμο το 2025.
Αναλυτικότερα οι επενδύσεις θα γίνουν στο εργοστάσιο Pomigliano d’Arco οπου εκεί η Stellantis σκοπεύει να παράγει τουλάχιστον δύο μικρά μοντέλα, εισάγοντας την πλατφόρμα 'STLA Small' από το 2028. Επιπλέον, η παραγωγή του τρέχοντος μοντέλου Panda θα επεκταθεί έως το 2030, ενώ η επόμενη γενιά του Panda θα ανατεθεί επίσης σε αυτό το εργοστάσιο.
Σειρά έχει το ερογστάσιο Melfi όπου εκεί θα παραχθούν οι πλήρως ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις για τα Jeep Compass, Lancia Gamma και DS7, με στόχο τον τριπλασιασμό του όγκου παραγωγής. Επιπλέον, το ηλεκτρικό μοντέλο DS8 θα κατασκευαστεί σε αυτήν την εγκατάσταση.
Το εργοστάσιο Cassino θα αφοσιωθεί στη παραγωγή μεγάλων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων Alfa Romeo Stelvio το 2025 και του σπορ sedan Alfa Romeo Giulia το 2026, με σκέψεις για ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις. Ακολουθεί η εγκατάσταση στο Mirafiori στην οποία θα γίνεται η παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του FIat 500 από τα τέλη του 2025, με σχέδια παραγωγής της επόμενης γενιάς αυτού του μοντέλου έως το 2032-2033, και πιθανή αύξηση της παραγωγής κιβωτίων ταχυτήτων eDCT από 600.000 σε 900.000 μονάδες ετησίως.
To εργοστάσιο Atessa θα συνεχίσει την παραγωγή μεγάλων ηλεκτρικών βαν που ξεκίνησε στα τέλη του 2024, για τα Fiat Professional, Peugeot, Citroen και Opel/Vauxhall Movano, με μια νέα έκδοση του μεγάλου βαν της Stellantis να προγραμματίζεται για κυκλοφορία το 2027. Το εργοστάσιο στο Termoli θα εξακολουθεί να αποτελεί βάσης της ACC, η οποία είναι η κοινοπραξία παραγωγής μπαταριών στην οποία η Stellantis είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής.
Τέλος, το εργοστάσιο Modena είναι το μέρος όπου εδρεύει η Maserati, η πολυτελής μάρκα της Stellantis και θα γίνει το κέντρο του ομίλου για την κατηγορία των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, με στόχο την αναβίωση της μάρκας Maserati.
Αυτές οι πρωτοβουλίες υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Stellantis για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ιταλία και την υποστήριξη της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας, διασφαλίζοντας παράλληλα την απασχόληση και την ανάπτυξη σε μια κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
STLA Frame: Η νέα πλατφόρμα της Stellantis είναι... ελβετικός σουγιάς!
Stellantis: «Παγώνει» η παραγωγή σε ακόμα ένα θρυλικό μοντέλο της Fiat
Εκπομπές ρύπων: Σε ανοιχτό «πόλεμο» η Stellantis με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό