Σε πολλές περιπτώσεις έχουμε δει κλασικά μοντέλα να αναβιώνονται μετά από δεκαετίες. Κανένα δημιούργημα, όμως, δεν είναι τόσο ιδιαίτερο όσο αυτό. Η βρετανική Boreham Motorworks παρουσίασε ένα restomod που βασίζεται σε ένα από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα στην ιστορία: Το Ford Escort RS 2000.
Πρόκειται για το Ford Escort Mk1 RS, όπως έχει ονομαστεί από την εταιρεία, το οποίο είναι στην πραγματικότητα ένα 'continumod', αφού πατά ακριβώς πάνω στα χνάρια του θρύλου της αυτοκίνησης.
Οι δημιουργοί του οχήματος συνεργάστηκαν με τη Ford Motor Company και το κατασκεύασαν από το 0, χρησιμοποιώντας μοντέρνα υλικά κι εξελιγμένες τεχνικές παραγωγής. Αξιοποίησαν, μάλιστα, τα αυθεντικά σχέδια της πρώτης γενιάς του Escort, τα οποία σκάναραν με λέιζερ. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα (καπό και θύρα πορτπαγκάζ), ατσάλι (βασικά πάνελ) κι αλουμίνιο και τιτάνιο (πίσω άξονας).
Δύο επιλογές είναι διαθέσιμες, όσον αφορά στον κινητήρα: Ένας Twin Cam χωρητικότητας 1,8 L με έγχυση καυσίμου και ξηρό κάρτερ που αποδίδει 185 PS, κάνοντας νύξη στις ρίζες του Escort, ή ένας μοντέρνος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2,1 L που προσφέρει 300 PS.
Ο πρώτος συνοδεύεται από ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με 4 σχέσεις, ενώ ο δεύτερος είναι «εμπνευσμένος από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό», όπως αναφέρει η αυτοκινητοβιομηχανία, ζυγίζει μόλις 85 kg και συνοδεύεται από ένα επίσης μηχανικό κιβώτιο, αυτή τη φορά με 5 σχέσεις. Η δεύτερη κι η ισχυρότερη έκδοση έχει λάβει επίσης ένα σύστημα εξάτμισης που έχει «ρυθμιστεί για επιδόσεις κι απολαυστικό ήχο». Όπως είναι αναμενόμενο, αμφότερες οι επιλογές είναι πισωκίνητες.
Η Boreham Motorworks έχει αποφύγει να προσθέσει υδραυλικό σύστημα τιμονιού, ABS και traction control, προσπαθώντας να διατηρήσει τη φιλοσοφία του εμβληματικού Escort ανέγγιχτη. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το συνολικό βάρος του οχήματος δεν ξεπερνά τα 800 kg. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών και κρύβουν πίσω τους φρένα 260 και 264 mm στο μπροστινό και το πίσω μέρος, αντίστοιχα.
Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκει κανείς μια μίξη από δέρμα κι ύφασμα Alcantara, ζώνες πέντε σημείων, αρκετό ανθρακόνημα κι έναν κλωβό ασφαλείας.
Για την απόκτηση μιας από τις μόλις 150 μονάδες του αριστουργήματος της Boreham Motorworks που θα κατασκευαστούν, η εταιρεία ζητά το διόλου ευκαραφρόνητο ποσό των 295.000 λιρών Αγγλίας, δηλαδή περίπου 356.765 ευρώ, σύμφωνα με την τρέχουσα ισοτιμία. Περιλαμβάνεται εγγύηση 2 ετών/20.000 μιλίων (32.186,88 km). Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κάποια σκέφτηκε να βάλει ένα τεράστιο σεμεδάκι πάνω σε ένα κόκκινο Ford Escort - Γιατί το έκανε
Ένα ρεκόρ που κρατάει 40 χρόνια – Άλλαξαν κινητήρα σε Ford Escort μέσα σε 42 sec! (video)
Μαγεία! Ο Oliver Solberg «οργώνει» στο χώμα με το Ford Escort MkII (video)